Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 05:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 feb 2018 20:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 20:27
Indlæg: 5
Hey peeps.

Ja som nævnt i emnet er jeg pt. På noget af en cocktail kur hos medicinalindustrien.

Det forholder sig således at jeg dagligt indtager

Morgen: 600mg gababentin, 200mg tradolan retard, 5mg oxycondon,500x2 mg panodil, 40 mg ritalin og 100mg declodan(sub)

Formiddag: 20-40mg ritalin, 10mg oxycondon.

Middag: 40mg ritalin, 10mg oxycondon, 500x2 mg panodil.

Aften: Morgen:600mg gababentin, 200mg tradolan retard, 5mg oxycondon,500x2 mg panodil, 40 mg ritalin og 100mg declodan(sub)

Nat: panodil 500x2 mg, 10-15mg oxycondon, 15mg oxapax.

- er der nogen af jer der har erfaringer med at ritalin øger omsætningen i kroppen så man får den korrekte effekt af det smertestillende? (Hvis ja kan dette undgås via enten piller eller kost?)

- er der nogen af jer der har erfaringer med at slå ritalin effekten ned om aften så man ikke døjer med søvn problemer på andenvis end min dosering af medikamenter? (Hvis ja hvordan)

Er der nogen af jer der har erfaringer med at erstatte præparater med ligne for ikke at opbygge tolorance? (Hvis ja hvilket?)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 21:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hold da op en kombination du får!
Hvordan kan det være at du får så mange forskellige ting på daglig basis?
Var det ikke en mulighed at få Concertta (samme som ritalin, bare depot) i stedet for ritalin.
Hvis du får Oxapax for tankemylder eller søvnproblemer kunne Seroquel også være en mulighed, der ikke er afhængighedsskabende.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 09:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 20:27
Indlæg: 5
Obama skrev:
Hold da op en kombination du får!
Hvordan kan det være at du får så mange forskellige ting på daglig basis?
Var det ikke en mulighed at få Concertta (samme som ritalin, bare depot) i stedet for ritalin.
Hvis du får Oxapax for tankemylder eller søvnproblemer kunne Seroquel også være en mulighed, der ikke er afhængighedsskabende.


Concertta har jeg aldrig hørt om, jeg er dog glad for ritalin da det giver maximalt overskud og slår døsiheden fra oxy ok meget ned. Ved dog ikke om det kan have effekt negativt på dens virkning. Jeg må læse op på dette.

Oxapax er blot imod mine tanker de er værst ved senge tid derfor får jeg den til nat. (Bruger den nogen gange om dagen når jeg er alene og intet har at tage mig til dog max 45mg pr dag)

Har heller aldrig hørt om seroquel jeg vil dog læse op på dette, har prøvet serenase dog uden gavlig effekt (måske
Forkert dosering?)


Mr. Gone skrev:
Sikke en heftig kombination at indtage hver dag!

Må jeg spørge hvorfor du får alle de stoffer? Selvom jeg kan forestille mig det er en kompliceret historie..


Ja selvfølgelig forklaring følger, jeg er diagnosticeret med add, ledde gigt, og en autoimmun pancreatit (kronisk betændelse i bugspytkirtlen uden årsag til dette) dvs. At min krop og immunforsvar faktisk bekæmper sig selv, da alle disse lidelser er kommet på blot 3mdr. Hvor jeg nu skal være syg resten af livet, droppet skole, job, kæreste, og sygemeldt for livet. Kan jeg have lidt psykiske udfald (urolig, ophidselse, angst bla.) Derfor oxapax.

Søger dog en løsning for en mere rolig hverdag er begyndt på Cbd oile, og har anskaffet mig en THC olie også dog ikke testet endnu. Men håber den giver en mere stabil nattesøvn. (Vågner gerne hvergang jeg vænder mig, ca. 1-2 gange pr time)

Tillføjelse: dette er helt nyt for mig. Jeg er åben for forslag og løsninger i andre stoffer end det lægen kan udskrive dog ikke uden at udveklse erfaringer med andre. Derfor har valgt at benytte mig af psychedelia


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 10:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hold da fest, alt det på tre måneder? Må være noget af en omvæltning. Kan godt forstå du er lidt i vildrede over det! Men stærkt at du selv skriver, at du er åben for forslag til andre løsninger, da det meget vel, vil være vejen frem i det her tilfælde. - Desværre vil du nok opleve at de her midler primært kun vil give dig noget lindring i starten, men på sigt vil inkapascitere dig yderligere og gøre at du skal op i større doser og risikerer misbrug såvel som skader på kroppen og psyken, for ikke at nævne respirationsproblemer. (Benzoer+Opiater= Farligt)

Jeg vil anbefale at skære ned mens du kan og prøve at arbejde med nogle lidt mere subtile mekanismer til at bekæmpe dine problemer. Så vidt jeg kan læse mig frem til kan man bekæmpe betændelsen og symptomerne på inflammation både igennem kost og tilskud.

Du kan prøve en anti-inflammatorisk kost og supplementere med Curcumine, Reishi Ekstrakt, Rhodiola Rosea, Vindruekerne Ekstrakt og MCT-olie. Disse skulle være gode mod inflammation, smerter og man har fundet ud af at de støtter immunforsvaret samt bugspytkirtlens funktioner. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26242128 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27616696 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27142746 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3249972/

Mod din ADD, kan man bruge Bacopa Monnieri, Ashawaganhda, og Ginseng med fine resultater både for ADD/ADHD samt betændelsen, men vær opmærksom på at Bacopa forstærker din smertestillende medicins effekter, men kan være godt i nedtrapningen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24682000 http://www.pancreatitishelp.org/2016/08 ... creatitis/

Til din søvn kan du sagtens bytte Oxapaxen ud med en blanding af Citronmelisse, Kava Kava og Baldrian evt som en Tinktur. Kava Kava virker godt som angstdæmpende ydermere. https://www.webmd.com/vitamins-suppleme ... gname=KAVA

Jeg kan snildt hjælpe dig med at finde links til de de forhandlere hvor du får mest for pengene og undgår "Matas-Priser" hvis du ønsker at prøve dig frem med nogle af disse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 12:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Er du gal en omgang at få på 3 måneder?! Jeez...

En ting jeg lige vil påpege med kosttilskuddene, hvilket jeg synes lyder som en god idé, er at huske at teste dem hver for sig over en uges tid eller lignende, så du ikke ender med at tage alt muligt der ikke hjælper dig, fordi du har taget 2 ubrugelig ting med 1 brugelig.

Har din læge snakket om hvordan processen for forøgelsen af doserne til dine diverse medikamenter kommer til at foregå? Har selv leget en del rekreativt med opiater og synes dælme tolerance er en bitch, så kunne forestille mig doserne skulle oppes relativt hurtigt.

Noget som andre også bruger godt, som jeg uheldigvis ikke selv har erfaring med, er kratom. Kunne være værd at kigge på, men det er dog ulovligt i Danmark.

Hvid grapefrugtjuice er i øvrigt en potentiator til opiater (og sikker også andre ting, måske Ritalin? Dunno) og kunne måske være praktisk at have i baghovedet til senere, hvis du måske når et punkt hvor dosen du er på mangler et punch.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2018 17:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 20:27
Indlæg: 5
Nafets skrev:
Hold da fest, alt det på tre måneder? Må være noget af en omvæltning. Kan godt forstå du er lidt i vildrede over det! Men stærkt at du selv skriver, at du er åben for forslag til andre løsninger, da det meget vel, vil være vejen frem i det her tilfælde. - Desværre vil du nok opleve at de her midler primært kun vil give dig noget lindring i starten, men på sigt vil inkapascitere dig yderligere og gøre at du skal op i større doser og risikerer misbrug såvel som skader på kroppen og psyken, for ikke at nævne respirationsproblemer. (Benzoer+Opiater= Farligt)

Jeg vil anbefale at skære ned mens du kan og prøve at arbejde med nogle lidt mere subtile mekanismer til at bekæmpe dine problemer. Så vidt jeg kan læse mig frem til kan man bekæmpe betændelsen og symptomerne på inflammation både igennem kost og tilskud.

Du kan prøve en anti-inflammatorisk kost og supplementere med Curcumine, Reishi Ekstrakt, Rhodiola Rosea, Vindruekerne Ekstrakt og MCT-olie. Disse skulle være gode mod inflammation, smerter og man har fundet ud af at de støtter immunforsvaret samt bugspytkirtlens funktioner. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26242128 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27616696 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27142746 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3249972/

Mod din ADD, kan man bruge Bacopa Monnieri, Ashawaganhda, og Ginseng med fine resultater både for ADD/ADHD samt betændelsen, men vær opmærksom på at Bacopa forstærker din smertestillende medicins effekter, men kan være godt i nedtrapningen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24682000 http://www.pancreatitishelp.org/2016/08 ... creatitis/

Til din søvn kan du sagtens bytte Oxapaxen ud med en blanding af Citronmelisse, Kava Kava og Baldrian evt som en Tinktur. Kava Kava virker godt som angstdæmpende ydermere. https://www.webmd.com/vitamins-suppleme ... gname=KAVA

Jeg kan snildt hjælpe dig med at finde links til de de forhandlere hvor du får mest for pengene og undgår "Matas-Priser" hvis du ønsker at prøve dig frem med nogle af disse.


Virkelig tak for dit indlæg. Jeg har læst meget op på det hele nu. Og der skal nu til at afprøves forskellige kombinationer af løsninger af. Både enkeltvis og samlet.

Især dette ift. Anti inflammatorisk kost og kost tilskud lyder virkelig spændende og ser frem til at teste det på egen krop. Da lægerne nu, denne uge mistænker at min gigt(reaktiv artit) har placeret sig i ryggen også. (Før kun i ankel og knæled)

Jeg havde ingen ide om at benzo og opiater var en farlig cocktail, utroligt at lægerne ikke har nævnt dette. Men jeg har nu sat mig selv i nedtrapningen på opfordring, og anskaffet mig melatonin piller, tester dette weekenden over.

Ellers bliver planen at tage et skridt af gangen og gå den vej hvor jeg selv føler forbedringer udfra disse forslag til en start. Igen mange tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2018 17:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 20:27
Indlæg: 5
fudge skrev:
Er du gal en omgang at få på 3 måneder?! Jeez...

En ting jeg lige vil påpege med kosttilskuddene, hvilket jeg synes lyder som en god idé, er at huske at teste dem hver for sig over en uges tid eller lignende, så du ikke ender med at tage alt muligt der ikke hjælper dig, fordi du har taget 2 ubrugelig ting med 1 brugelig.

Har din læge snakket om hvordan processen for forøgelsen af doserne til dine diverse medikamenter kommer til at foregå? Har selv leget en del rekreativt med opiater og synes dælme tolerance er en bitch, så kunne forestille mig doserne skulle oppes relativt hurtigt.

Noget som andre også bruger godt, som jeg uheldigvis ikke selv har erfaring med, er kratom. Kunne være værd at kigge på, men det er dog ulovligt i Danmark.

Hvid grapefrugtjuice er i øvrigt en potentiator til opiater (og sikker også andre ting, måske Ritalin? Dunno) og kunne måske være praktisk at have i baghovedet til senere, hvis du måske når et punkt hvor dosen du er på mangler et punch.


Lægen ville som udgangspunkt kun tage mig i betrækning såfremt jeg ønsker udtrapning af mine medikamenter, hvilket aldrig bliver en mulighed da det er kroniske lidelser så er blevet henvist til smerteklinik, og må høre hvad de har at sige til evt, behandlings løsninger.

Der er ingen tvivl om at jeg er glad for at de kan slå smerterne ned med div. Og at man til tider også kan nyde rosen, men igen er under ingen omstændigheder interesseret i at blive afhængig, og søger derfor også alternativer til min behandling. Så jeg kan fungere igen.

Det er ikke sjovt at skulle se i øjne i en alder af 23år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2018 17:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Brugernavn101 skrev:

Virkelig tak for dit indlæg. Jeg har læst meget op på det hele nu. Og der skal nu til at afprøves forskellige kombinationer af løsninger af. Både enkeltvis og samlet.

Især dette ift. Anti inflammatorisk kost og kost tilskud lyder virkelig spændende og ser frem til at teste det på egen krop. Da lægerne nu, denne uge mistænker at min gigt(reaktiv artit) har placeret sig i ryggen også. (Før kun i ankel og knæled)

Jeg havde ingen ide om at benzo og opiater var en farlig cocktail, utroligt at lægerne ikke har nævnt dette. Men jeg har nu sat mig selv i nedtrapningen på opfordring, og anskaffet mig melatonin piller, tester dette weekenden over.

Ellers bliver planen at tage et skridt af gangen og gå den vej hvor jeg selv føler forbedringer udfra disse forslag til en start. Igen mange tak


Det var så lidt! Er glad for at det kunne inspirere til nogle andre løsninger. Og ja, det er en af de cocktails som dræber rigtigt mange især i USA hvor begge bliver udskrevet som slik desværre. Nogle gange skal der ikke mere til en smertestillende på en tom mave samt en sovepille for at vejrtrækningen står af under søvnen, det er bestemt tragisk hvor ofte det stadig sker.

Mht. nedtrapningen kunne du som Fudge skriver, med stor fordel prøve Kratom da den også rammer dine opiode-receptorer og fjerner abstinenser hurtigere. Du kan ikke OD(overdosere) med Kratom da du bare kaster op inden, og Kavaen kan evt. bruges som søvnmedicin sammen med, uden risiko.

23 år, det er jo ingen alder.. - Har du kontakt til nogle foreninger eller støttegrupper for mennesker ramt af samme lidelse hvor i kan dele erfaringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 10:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 20:27
Indlæg: 5
Nafets skrev:
Brugernavn101 skrev:

Virkelig tak for dit indlæg. Jeg har læst meget op på det hele nu. Og der skal nu til at afprøves forskellige kombinationer af løsninger af. Både enkeltvis og samlet.

Især dette ift. Anti inflammatorisk kost og kost tilskud lyder virkelig spændende og ser frem til at teste det på egen krop. Da lægerne nu, denne uge mistænker at min gigt(reaktiv artit) har placeret sig i ryggen også. (Før kun i ankel og knæled)

Jeg havde ingen ide om at benzo og opiater var en farlig cocktail, utroligt at lægerne ikke har nævnt dette. Men jeg har nu sat mig selv i nedtrapningen på opfordring, og anskaffet mig melatonin piller, tester dette weekenden over.

Ellers bliver planen at tage et skridt af gangen og gå den vej hvor jeg selv føler forbedringer udfra disse forslag til en start. Igen mange tak


Det var så lidt! Er glad for at det kunne inspirere til nogle andre løsninger. Og ja, det er en af de cocktails som dræber rigtigt mange især i USA hvor begge bliver udskrevet som slik desværre. Nogle gange skal der ikke mere til en smertestillende på en tom mave samt en sovepille for at vejrtrækningen står af under søvnen, det er bestemt tragisk hvor ofte det stadig sker.

Mht. nedtrapningen kunne du som Fudge skriver, med stor fordel prøve Kratom da den også rammer dine opiode-receptorer og fjerner abstinenser hurtigere. Du kan ikke OD(overdosere) med Kratom da du bare kaster op inden, og Kavaen kan evt. bruges som søvnmedicin sammen med, uden risiko.

23 år, det er jo ingen alder.. - Har du kontakt til nogle foreninger eller støttegrupper for mennesker ramt af samme lidelse hvor i kan dele erfaringer?



Beklager jeg ikke har haft svaret,jeg har været indlagt igen.
Men er lige blevet udskrevet og vil idag sætte mig ned og ligge en alternativ plan for min behandling.

Og undersøge hvor jeg kan få mig de forskellige ting henne.

Jeg har ingen kontakt til andre eller foreninger det var igen en god ide, får jeg undersøgt når jeg har lidt mere ro på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 00:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Har haft flere venner der har været på smerteklinik med gode resultater. De har med andre ord undgået et liv hvor at stærke smertestillende piller er en del af hverdagen. Bare så du ikke har modstand på det. For de ved faktisk hvad de snakker om oftest :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2018 23:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Brugernavn101 skrev:

Beklager jeg ikke har haft svaret,jeg har været indlagt igen.
Men er lige blevet udskrevet og vil idag sætte mig ned og ligge en alternativ plan for min behandling.

Og undersøge hvor jeg kan få mig de forskellige ting henne.

Jeg har ingen kontakt til andre eller foreninger det var igen en god ide, får jeg undersøgt når jeg har lidt mere ro på.


No worries! Noget nyt på den front? - Skriv endelig hvis du ønsker hjælp til at finde nogle billige og gode forhandlere. Jeg laver bl.a. selv kapsler md en kapselpresser og forskellige ekstrakter jeg køber hjem og blander op. Sparer mig en masse penge og jeg ved hvad der er i.

Fortæl gerne mere om hvad din plan bliver eller hvis du møder en mur af en slags.

Vh. Nafets


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team