Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 02:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 feb 2018 03:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 feb 2018 02:13
Indlæg: 2
Hej alle, jeg er ny på siden, og søger noget hjælp fra nogle der har erfaring med Oxabenz forbrug/misbrug, samt hvad at gøre for bedst muligt at håndtere angst.

For ca.3 mnd'er siden blev jeg ramt af angst en aften, grundet ca 10 års sygdomsstress. Jeg har røget temmelig meget tjald igennem disse sidste 15 år, hvilket staretde som et forbrug, men efter nogle år hurtigt blev til et misbrug. Dog har jeg ikke røget mere en højst 2-4 gram om dagen. De sidste 10 år har jeg røget pga sygdomstress, som selvmedicinering, men for 3 mnd siden blev stresset så til angst. Jeg måtte en tur hjem til de gamle og ligge i fosterstilling, og bede om hjælp. Jeg røg til vagtlægen som gav mig 3 gange 15 mg Oxabenz, som selvfølgelig hjalp... Dagen efter fik jeg en bøtte af samme udskrevet af egen læge. Jeg startede ligeledes op på ceokvell 100 mg gange 2 om dagen, hvilket var alt for meget for mig, da jeg er hypersensitiv som menneske. Mit hjerte hamrede afsted, og det gjorde min angst værre. Jeg røg så ned på 25 mg ceokvell gange 2 om dagen samtidig med at jeg tog 3 gange 15 mg Oxabenz om dagen i et par ugers tid. Efter et par uger stoppede jeg med at tage ceokvellerne da jeg følte mig bedre tilpas (nok pga oxabenzerne tænker jeg nu), og fordi at jeg egentlig ikke kan li at medicinere mig selv med psykofarmica medicin. Jeg bryder mig generelt set ikke om kunstig medicin, men ryger gerne tjald, hvilket jeg dog har været clean for siden mit anfald begyndte for 3 mnd siden. Derfor stoppede jeg med ceokvellen Jeg fortsatte med Oxabensene på 3 gange 15 mg om dagen i 2 måneders tid, indtil for ca en måned siden, hvor jeg trappede ned på 3 gange en halv pille om dagen istedet, altså halv dosis. Så stoppede jeg for ca 3 uger siden yderligere fra den ene dag til den anden med at tage pillerne, da jeg ikke følte angsten længere, og at den var på afstand. Denne beslutning er gået okay i en uge ca, men nu føler jeg angsten komme tilbage uden grund, og på en anden måde end første gang jeg oplevede den. Man kan selvfølgelig sige at jeg ikk er i behandling for min angst via psykofarmika, hvilket jeg nok burde, og hvilket jeg da overvejer kraftigt nu. Angsten opleves nu anderledes, og jeg ved ikke hvad det er som giver mig denne følelse. Det mærkes som om mit solar pleksus er totalt spændt op og kramper sammen, en følelse som spreder sig til maven, og at jeg ikke har kontrol over min krop, at det spreder sig og bliver værre og værre. Det gør mig svimmel og jeg får det meget ubehageligt. Det er ikke sådan jeg oplevede angst første gang, hvor min puls ( blot ) steg og jeg fik åndenød (panikangst). Det var lige så slemt men ikke på samme måde som jeg oplever det nu. Jeg har nu de sidste par dage taget mellem 7,5 mg (en halv pille) til en hel pille på 15 mg Oxabenz, for at falde til ro igen, da jeg er bange for at udløse et alvorligt angst anfald.

Jeg har følgende spørgsmål til jer, og håber at i kan være behjælpelige så godt i nu kan og vil.
Jeg er først og fremmest temmelig bekymret for at det jeg oplever er abstinens symptomer fra oxabenz, som spiller min krop et kæmpe pus. I så fald, er der nogen af jer som har oplevet noget lignende med benzo'er? Jeg har taget dem i ca 3 mnd nu, kan det passe abstinenserne kommer efter flere dage uden at have taget dem? Jeg har haft flere nætter på det sidste hvor jeg har sovet uden at have taget benzo'er hele dagen.

Hernæst - Har jeg fået tilbudt noget der hedder Atarax, som angst medicin. Jeg er meget bekymret for at tage medicin generelt set, jeg kan ikke lide at det fucker med min hjerterytme. Jeg finder det meget ubehageligt, men tror i det vil hjælpe mig i min nuværende situation med benzo'er og angst?

Til sidst vil jeg spørge jer, om i tror at specielle typer cannabis kan hjælpe på angst? Jeg har noget lækkert pot oppe fra thy-lejren, men såvidt jeg forstår, er der ikke særligt meget cbd i dansk pot, hvis noget overhovedet? Eller har jeg misforstået dette? Det var thy pot jeg havde røget længe inden mit angst blev udløst. Eller kan i anbefale nogle specielle sorter imod angst, og i det hele taget til at komme over benzo'erne..?

Vil sætte pris på al den hjælp og erfaring jeg kan få i forhold til ovenstående emner.. Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 05:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Hej

Psykiske abstinenser kan godt melde sig lidt sent, hvis du ikke rigtig har "misbrugt". Tror godt jeg kender det med at musklerne omkring solar plexus rør på sig, men jeg synes ikke det gør ondt (krampe), så måske ikke. Hvis du har været under stress i 10 år, og fulgt en nogenlunde fast rutine, så synes jeg ikke det virker usandsynligt at noget af anspændtheden løsner sig lidt i kroppen, nu hvor du har givet dig selv tid til at tage dig af det (lyder det til?). Synes ikke du skal tage imod mere medicin, hvis du er imod det, med mindre det er meget slemt, hvis du er indstillet på at være lidt sammen med angsten, selvom det kan virke fremmed. Lider selv af angst, og en ting jeg har erfaret er at det altid betaler sig at lade sig føle den på de forskellige måder den kan udspille sig, men der kan være meget af den, så det også med at tage den med ro.

Det blev lidt kantet, men håber det giver mening

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 16:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 feb 2018 02:13
Indlæg: 2
Det ER afvænningssymptomer fra oxabenz'en jeg oplever. Jeg er gået op på halv dosis igen efter snak med lægen, for derefter at nedtrappe langsomt. Supplerer med cbd olie.. Dit indlæg giver meget go mening jo, så mange tak for svaret..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2018 09:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2018 08:50
Indlæg: 1
Er ny, ikke misbruger. Er der nogen, der ved om man kan købe Oxabenz online?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2018 09:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
^ Siden er ikke til anskaffelse, så det får du ikke hjælp til her.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2018 12:51 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Jeg ved at pregabalin bruges imod generaliseret angst, er det noget der er forsøgt? Synes det fjerner en masse stress og angst på en god måde, giver mig overskud. Men kører dog min 2-3 dage uden for hver dag på, ellers mister den effekten, og du ønsker ikke at skulle trappe ud af pregabalin, det er et helvede, tag mit ord for det. Ellers er der afspænding og mindfullness der kan hjælpe til at slappe dig af og flytte tankerne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2018 18:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
viewtopic.php?f=18&t=6850

En rigtig god tråd om angst.

Fordelen ved at bruge seroqel fremfor benzoer er at du ikke bliver afhængelig af seroqel og derfor ingen anstinense hverken fysisk eller psykisk.
I og med du er stoppet med at ryge vil du ku forvente en periode med øget sensibilitet, det er ihvertfald min oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2018 16:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 maj 2012 15:34
Indlæg: 16
Jeg ville nu foreslå du prøvede SSRI. Der er "næsten" lige kommet et nyt præperart, Brintellix som har virkelig få bivirkninger og virker ret godt for nogen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2018 16:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Virker Brintellix mod angst jeg kan se det sku virke antidepressiv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team