Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 10:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 feb 2018 13:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
På Darknet sælger de Coca-cola, Champagne, og Tan, alt efter hvilken farve stenene har. Kan I mærke nogen forskel?

Nogle sælgere skriver at deres MDMA er lavet udfra sassafrasolie. Gør det nogen forskel?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2018 14:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Alle de der salgsnavne skal du ikke tage dig af, folk kalder deres stoffer alverdens crap for at fremme salget. Hvis du f.eks. køber noget MDMA nu som er gulligt i det, behøver det næste batch som er gult nødvendigt vis ikke være samme kvalitet.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2018 14:53 
Som udgangspunkt nej. Der findes også grøn, gul, lilla og enda blå MDMA, men alt som jeg har prøvet, har samme effekt. Så længe det er MDMA, er det MDMA. Hollænderne putter alle mulige sjove farvestoffer i deres MDMA, sikkert for at markedsføre det som deres eget brand. Sassafrol syntesen er den gamle traditionelle fremgangsmåde, som giver den velkendte søde og lidt aromatiske duft. Men effekten er den samme.
MDMA er ret udbredt i god kvalitet.


Top
  
 
Indlæg: 07 feb 2018 00:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Af en eller anden grund er renhed af MDMA aldrig højere end 84 %. Man kunne godt forestille sig at de sidste 16 % havde en vis betydning for trippet. Men hvis I siger at I ikke kan mærke nogen forskel, så tror jeg selvfølgelig på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2018 00:58 
Det er HCL saltet der udgør de resterende 16 procent, hvis du får fat i freebase, bliver det noget renere.


Top
  
 
Indlæg: 07 feb 2018 14:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jamen så er der jo ikke noget at være i tvivl om. Tak for svaret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2018 16:27 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg har skrevet lidt om det her:
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=38607

I princippet gør synteseruten ingen forskel, hvis det er helt rent mdma, man indtager. Men det er det nok aldrig. Der vil altid være nogle urenheder i forskellig mængde og komposition. Visse af disse urenheder kan også være psykoaktive (http://jpet.aspetjournals.org/content/j ... 6.full.pdf), så det har nok noget at sige mht virkning. Subjektivt synes jeg også, at der er batch til batch variation i effekten af mdma. Noget mdma er meget euforisk og klart i effekten, mens andet er meget mere "dovent" og kedeligt. Det er bare min egen erfaring. Men der kører en større tråd på bluelight især om forskellen på det "nye" og "gamle" mdma før og efter tørken for ca 10 år tilbage. https://www.bluelight.ru/vb/threads/791 ... able-today

Jeg holdt selv en længere pause med mdma, og jeg syntes egentlig også der var noget om snakken. Men jeg har tror, det spiller en utrolig stor rolle med setting og særligt ens egne forventninger til oplevelsen. Samt at ens sind ændrer sig med tiden.

Hvad angår de "højst 84% renhed" som folk snakker om, så synes jeg det er lidt omsonst. Strengt taget er det korrekt, at 16 vægtprocent af det stof du står med udgøres af HCl, hvis du har helt rent mdma HCl. Men doseringsvejledningen er jo lavet efter mdma HCl. Mdma freebase er rigtigt nok mere potent vægtmæssigt, men det er en ætsende olie, som jeg vil vove at påstå man stort set aldrig støder på. På samme måde kan man jo sige, at de fleste andre stoffer man støder på aldrig kan blive renere end en hvis procent, fordi noget af massen udgøres af en proton og en modion. Det er kun for stoffer som crack og DMT f.eks. at doseringsvejledningen er lavet efter et stof, som udgør 100% af stoffet du står med, fordi de indtages som freebase. Stort set alle andre stoffer forefindes som salte.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2018 20:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Tak for linkene. Der er til mange timers læsning. Det sidste ord er ikke sagt i den sag, kan jeg forstå. Jeg har selvfølgelig ikke læst det hele, men jeg vil alligevel forsøge at drage en form for konklusion:

Selv om det, der sælges som MDMA, i dag er meget renere end før i tiden, så er der stadig en vis forskel. Nogle har erfaring for at de forskellige partier virker lidt forskelligt. Nogle har lidt svært ved at få det til at virke ordentligt. Og nogle får tømmermænd bagefter. Forskellene kan være forårsaget af tre ting:

1) Der kan være biprodukter fra fremstillingsprocessen. Mange sælgere holder sig ikke tilbage fra at sige at deres MDMA har en renhed på 84 %, men hvordan kan vi vide at det er sandt?

2) Sælgerne kan selv have tilføjet andre stoffer.

3) Der kan være forskel på forholdet imellem S- og R-isomererne.

Desværre kan man ikke på forhånd vide hvad der er tilfældet. Man kan hverken se eller lugte det. Der er ikke enighed om at MDMA fremstillet udfra sassafrasolie skulle virke bedre end MDMA fremstillet på andre måder. Et testkit kan fortælle om pulveret indeholder meget eller lidt MDMA, og det kan fortælle om der er tilsat andre stoffer, men det kan ikke måle renheden i procent. Isomererne kan heller ikke måles, og i øvrigt ved vi ikke hvad der virker bedst.

Så der er ikke andet at gøre, end at prøve sig frem. Heldigvis virker det meste af det MDMA, der sælges i dag, så godt, at langt de fleste er fuldt ud tilfredse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2018 18:32 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
1) Det har vi ingen mulighed for at vide uden en uvildig analyse. Man kan ikke bruge sælgeres udsagn til noget.
2) Jep. Der bliver også solgt en del som "mdma", som ikke er det. Kan man ihvertfald se på diverse sites, der publicerer analyser. Mange af cathinonerne kommer også som store krystaller, der ligeså godt kunne være mdma på udseendet.
3) Det er højst usandsynligt, eftersom alle de gængse ruter til mdma går igennem symmetriske udgangsstoffer og reagenser. Så længe man ikke introducerer asymetri i syntesen, vil produktet altid være en 1:1 blanding af de to enantiomerer. De kan skilles fra hinanden bagefter, men det resulterer i tab af over halvdelen af stoffet og introducerer to nye trin i processen. Der er intet incitament for producenten til at gøre dette.

Jeg synes som sagt også selv, det har været sådan lidt meh at tage mdma i løbet af de sidste par år. Jeg har ihvertfald kun fået 2 batches, hvor det virkelig brændte igennem. Om det er pga setting, mit eget sind, eller forskellig slags mdma er sgu svært at sige. Men jeg synes overvejende, at jeg ikke rigtigt får så meget ud af mdma længere. For mig er det mere blevet noget, jeg kan stene på til en morgenfest for at hygge og kokse lidt ud. Men de store mdma oplevelser til fester er nok desværre ved at være et overstået kapitel for mig.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2018 19:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er ret sikker på at det med at miste MDMA magi handler om at man er blevet vant til rusen. Personligt har jeg ikke haft adgang til særligt mange forskellige batches af MDMA (måske 4-5), men effekten har alligevel været klart stærkest de første gange jeg prøvede det også bare gået nedad. Og mine doser er næsten altid afvejede (som minimum posens startindhold).
Jeg synes stadig det er rigtig sjovt og rart, men wow-faktoren er der altså ikke længere i samme grad. Jeg tror bare wow-faktoren er det aller fedeste ved MDMA. Det er lidt ligesom at gyser film er mest skrækindjagende når man begynder at se dem i de tidlige teenage år også mister de ligesom deres effekt, når man har lært alle virkemidlerne at kende. Jeg tror det bunder i det som man kalde kroppens iboende intelligens. Det her bygger udelukkende på min egen erfaring, men tror altså ikke MDMAens kvalitet er faldet synderligt meget. Jeg har i hvert fald kun oplevet et enkelt batch hvor effekten var mindre ren end mine andre batches.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 22:53 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Den forklaring hælder jeg også mest til. Der er hurtigere et tab af "novelty" med mdma end med de fleste andre stoofer. Man har en honeymoon periode, hvor mdma bare er noget af det bedste man ved. Og derefter går det hurtigt nedad bakke for de flestes vedkommende. Jeg tror også, det er hvad det hovedsageligt drejer sig om for mange af de gamle medlemmer på bluelight, der svælger i deres mdma nostalgi fra for 10-20 år siden. Vi bliver ved med at søge et high, der aldrig kommer igen. Måske skal vi bare acceptere det og komme videre med vores liv :roll:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 00:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
MMA er klart det bedste af dem alle. Methylone, MDA, MDMA, hvad er der ellers.. Dem der har jeg prøvet, og det er langt bedre end dem.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 14:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Mr. Gone skrev:
Ellers kunne man jo prøve at læse op på de andre empatogener. Hvem ved, måske er der nogle af alle de RCs, der kan give en endnu bedre high :mrgreen:

Jeg har i hvert fald læst/hørt godt om nogle stykker, og har da også et af dem klar til når jeg får lyst :D

Hvilke RC's har du hørt godt om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 01:53 
Imp skrev:
Den forklaring hælder jeg også mest til. Der er hurtigere et tab af "novelty" med mdma end med de fleste andre stoofer. Man har en honeymoon periode, hvor mdma bare er noget af det bedste man ved. Og derefter går det hurtigt nedad bakke for de flestes vedkommende. Jeg tror også, det er hvad det hovedsageligt drejer sig om for mange af de gamle medlemmer på bluelight, der svælger i deres mdma nostalgi fra for 10-20 år siden. Vi bliver ved med at søge et high, der aldrig kommer igen. Måske skal vi bare acceptere det og komme videre med vores liv :roll:


Der har jeg så aldrig været. Der har været fuld eufori hver gang jeg har indtaget MDMA, uanset om det så var grønt, lorte brunt, gult eller glasklart. Jeg har altid syntes godt om MDMA, men aldrig følt at det var det shit. Jeg har så også kun taget det 10 gange siden jeg prøvede det første gang, som var for 5 år siden. Dvs. engang hvert halve år, og jeg synes stort set altid, at det er som første gang. Jeg glemmer fuldstændig hvordan det virker, jeg husker bare, at jeg syntes godt om det. Allerede nu hvor det kun er 2,5 måneder siden jeg sidst indtog MDMA, husker jeg ikke, hvor fedt det var, jeg husker bare, at det var fedt.

Men jeg er enig med dig i, det du skriver længere oppe, at noget er mere klart i effekten end andet. Men jeg har aldrig prøvet MDMA, som ikke er vildt euforisk.


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2018 13:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har det på samme måde, Ø-tripper, og jeg har kun taget MDMA 15-20 gange. Men vi to er lykkeligt uerfarne på det punkt. Der er mange, der har taget MDMA hundredevis af gange, og så er der ikke noget at sige til at magien forsvinder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 15:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Der er ikke rigtigt noget der kan sammenlignes med første gang jeg tog det, men jeg føler selv jeg får gode fyldestgørende trip hver gang jeg tager det. Det er også kun et par gange om året godt nok.

Har prøvet for 2 forskellige batches, brune og klare og effekten var +/- den samme. Tror man skal være noget af en connoisseur for at kunne mærke forskel, hvis der overhovedet er nogen forskel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 15:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg har også kun prøvet det 10-15 gange. Men synes stadig det var noget andet de første gange kontra de sidste gange. Jeg kan f.eks. godt vurdere om musiknumre er ringe og om jeg oprigtigt føler en person er rar. Første gang jeg prøvede det var alt perfekt! Jeg er egentlig meget glad for at jeg har genvundet en form for kritisk sans når jeg er på MDMA, men euforien når nok aldrig samme niveau som første gang. Det handler måske også om at det var den første rigtigt stimulerende stof jeg har prøvet i højere doser.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 18:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
I der føler at have fået fjernet "magien" ved MDMA, hvad har jeres initialdosis været den/de gange i har fået den følelse?

Jeg spiste nemlig for et par uger tilbage, 80 mg mdma, og redoserede efter 1½ times tid med 60 mg og igen 1 time efter med 30 - men jeg opnåede slet ikke den effekt jeg hidtil har opnået med højere initialdoser (omkring 110+).
Desmere har jeg ikke oplevet en øget effekt hvis jeg er kommet til at redosere for sent, så har det bare forlænget det stadie jeg har befundet mig på. Så min tanke er umiddelbart at den "manglende" følelse skyldes en for lav dose relativt til den effekt man er vant til.

Jeg har taget MDMA ~6 gange.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 19:14 
Hvis jeg er på festival, doserer jeg altid 150mg til start, også en redosering på 80-100mg efter 1,5 time, hvilket altid medfører enorm eufori. Hvis det er i terapi sammenhæng, doserer jeg 200mg i en bombe, hvilket også giver eufori ud over alle grænser. På den anden side har jeg aldrig oplevet ekstase på Emma.

Også vil jeg lige gøre opmærksom på, at de mængder jeg indtager, ikke er passende for alle. Men eufori giver det i hvert fald.


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2018 19:18 
Mr. Gone skrev:
@Alfn: 130-250 mg, både initielt og i alt. Jeg mistede magien efter 5-6 gange eller sådan noget. Og har måske taget stoffet 15-20 gange


Har du ikke også doseret ca. 500mg i alt nogle gange? Tænker, at det kan være en faktor, i forhold til at magien er væk. Og hvor lang tid var der imellem, de gange hvor du indtog det hyppigst? Det tænker jeg også, spiller en stor rolle.

Jeg har en enkelt gang doseret 900mg sammenlagt over en lang nat ved et uheld, det har dog ikke gjort, at magien er væk. Og her vil jeg lige sige til alle, at det er dybt uansvarligt at indtage så meget MDMA, så gør ikke det.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team