Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 02:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2018 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tvivler stærkt på det var placebo, fordi jeg får altid en ret træls kæbe af MDMA (/empatogener/stimulanter), men den gang fik jeg noget nær ingen kæbe. Og det var altså 180mg 90%+ rent MDMA, og der ville jeg normalt ikke have nogle tænder tilbage efter. 180mg er virkelig meget for mig.
Jeg mindes, at det var magnesium citrat, som også skulle optages bedre end almindelig magnesium.
Har prøvet at tage almindelige magnesiumpiller fra Matas mod kæbe på meth (der oplever jeg det også til en vis grad), det var ikke lige så effektivt som to af de førnævnte magnesiumpiller, og jeg får mindre kæbe af meth end MDMA.
Og jeg kunne tydeligt mærke at med den magnesium citrat (igen, er ret jeg sikker på det var), så var der noget nær ingen kæbe - mega fantastisk, faktisk.

@Lille rødhætte
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2407766
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11794633
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14596323

Siger disse studier ikke, at andre former end magnesium oxid (standarden) optages bedre? Det er sådan jeg læser dem i al fald.

Så vidt jeg kan læse, optages chelated magnesium (ved ikke om chelated magnesium = citrat, men det er i hvert fald ikke magnesium fra Matas fx) en del bedre.
Og hvis I læser den bluelight tråd jeg linkede til ([link=https://drugs-forum.com/threads/magnesium-to-combat-jaw-clenching-while-on-mdma.56785/]), så er der nogen med lidt mere viden om det, som har skrevet nogle interessante ting.

@Øtripperen: jeg køber ikke den med at det er psykisk. Man kan gøre det bedre eller værre for sig selv, fx hvis man er opmærksom på ikke at grinde tænder, og generelt forsøger at slappe af i kæben, men ved doser på 100+mg så vil jeg vove at påstå, at 90% af ens kæbegumlern er forårsaget biomekanisk. Der er sjovt nok ikke forsket super meget i det, men jeg har læst og snakket med mange, som har rapporteret at magnesium bidrager til mindre kæbe. Og hvis den hypotese passer, er der vel ingen grund til ikke at gå efter den magnesium med bedst biotilgængelighed. Derudover skader det ikke med magnesium, man skal blot skide en masse, hvis man tager for meget (derfor hellere én eller to chelated piller, fremfor 4-5 almindelig magnesium oxid fra Matas).

Jeg har dog købt noget chelated magnesium, og skal nok rapportere tilbage om det virkede.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 22:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Det ser ud til at du har ret.. Det er bare mærkeligt, det andet jeg læste passer så godt med min (begrænsede) kemi viden.. oh well, dyrere er chelateret mg heller ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2018 05:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Slet ikke dyrt, har lige investeret.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 88 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team