Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 02:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 18 jul 2018 14:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Lad mig gøre det klart at vi IKKE gider personlige angreb her på boardet. Hvis I synes at et indlæg er idiotisk, så er det fint at skrive det, evt i mere diplomatiske vendinger. Men at kalde personen der skriver indlægget for idiot, det er at gå efter manden i stedet for bolden, og så er vi ovre i personlige angreb. Jeg har slettet et par indlæg i den forbindelse.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 19:44 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
psy_jørgen skrev:
Imp skrev:
psy_jørgen skrev:
Nu vil jeg også gerne sige, at jeg holder mig i virkelig god form og dyrker generelt meget sport. Hvis du har dit heldbred Iorden og du spiser sundt og drikker varieret, så er 0,5-0,8 ikke en trussel mod din krop.


Der har været flere eksempler på unge, letvægtige mennesker (især unge kvinder), der er døde af under 0.5 gram mdma. Så jeg synes ikke man kan sige, 0.5-0.8 gram mdma ikke er en trussel mod din krop. Strengt taget ligger den dødelige dosis mdma nok over de 0.5-0.8 gram, som du nævner, for de fleste mennesker. Men det øger markant risikoen for at dø af komplikationer ikke direkte forsaget af mdma toksicitet. Som f.eks. overophedning og dehydrering. Under alle omstændigheder vil jeg kraftigt fraråde folk at tage mdma i de doser og det kan sagtens ses som en trussel mod din krop.



De letvægtige mennesker kan nemmere dø, da max dosen ligger lavere og også hvis de har særlige egenskaber. Jeg er 186cm høj og vejer 75kg, så 0,5-0,8 er ikke noget farligt for mig.
Men det skader jo ikke din organer at tage 0,5-0,8. Det er jo det vigtigste. Dog kommer hjertet på arbejde, men det gør det fanme også på det første bonghoved man tager i en liv.


Okay, men hvordan kan du så generelt sige, at 0.5-0.8 gram ikke er en trussel mod din krop, så længe du spiser sundt og varieret? Vi kan ikke antage, at alle mennesker vejer 75 kg :)
Man må jo sige, at det skader organerne ret meget, hvis man dør af det. Overophedning kan også føre til ret alvorlige skader på organerne, selvom man overlever.

psy_jørgen skrev:
Jeg har aldrig oplevet nogen af mine venner dø af en overdosis, og vi har brændt den af i 9 år nu. Det er ulovlige stoffer vi har med at gøre. Stoffet er farligt ligemeget hvad bro, og det skader dig ligemeget hvad. Så synes ikke man skal brokke sig over, at jeg har oplevet at forbudet mod doserne over 0,3 er en bivirknings grænse. Alle stoffer giver dig flere bivirkninger af højere doser, men det betyder ikke altid fare. Ligsom vores lovlige Alkohol, der er alle forberedt på bivirkninger næste dag hvis du drikker meget. Det er det samme med MDMA, hvor du også får slemmere bivirkninger hvis du redosere meget.

Det er ikke rigtigt noget at gøre mod det, andet end at finde en behagelig personlig sikker grænse. Og jeg fandt min grænse sikker da alle jeg kender indtager cirka samme dosis.


Men tænker du, at dig og dine venner er et repræsentabelt udsnit af den samlede befolkning? Er det rimeligt at udtale sig om alle potentielle brugere af mdma på baggrund af dig og dine venners oplevelser?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2018 01:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Beklager at jeg var så direkte i mit svar.. Det er ikke min mening og skræmme folk væk herfra sitet, men synes bare der tit er tendens til at folk giver den lidt for meget gas med MDMA i forhold til hvad det er beregnet til, og TS sidste sætning "det var nu egentlig meget fedt, HAHA" får mig bare til og tænke, at hvis de synes det er genialt og se syner på stoffer, så burde de nok vælge et, hvor det er normalt, og ikke et tydeligt tegn på overdosering.

Tager da selv emma et par gange om året, og jeg er af den overbevisning, at hvis man har holdt doserne fornuftige, som vi dikterer herinde med max 250-300mg på en aften, de gange man tripper, så får man fin effekt ud af det, men når drengene står og hukker 0.3 i een bombe 3-4 gange på en aften, så følger folk som regel bare med, uden og være bare lidt selvkritiske, og søge info om stoffet inden man tager det.

Det er da klart at folk ikke føler de bliver ordentligt ramt af deres initial dose, når de sætter dagsordenen så højt.

Bare min mening. Flame mig for det hvis i er uenige.

Kan bare huske engang hvor jeg en enkelt weekend selv var uansvarlig med MDMA, og det der fik mig til og respektere MDMA, og alle andre rusmidler, var sådan set en kærlig sviner fra et par stykker herindefra...

I vores dage er "idiot" nu ikke det værste skældsord man kan kyle efter folk..

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team