Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2018 22:18 
Jeg mente bare, at det måske var lige tidligt nok, og at falsk alarm også er nederen. Der kan f.eks. have været cutstoffer. Men jeg kan sagtens se, hvad du mener, og hvis det skal gøres, så må nogen gøre det. Om det så bliver dig eller nogen anden betyder ikke så meget, men ofte er det ham der mener det er nødvendigt, der må udføre det i praksis.

Alt godt herfra. Det var ikke min hensigt, at nogen skulle føle sig stødt.


Top
  
 
Indlæg: 19 mar 2018 23:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvordan kan falsk alarm nogensinde være nedern? Altså, så inkluderer man jo blot i advarslen, at man virkelig er rådsaget til at vente med at indtage det hexen, man er i besiddelse af, indtil der er lavet undersøgelser på det.
Jeg har heller ikke kunne finde LD50 for Hexen. Nu kan det måske også være, at der er noget andet i posen end angivet, og der tænker jeg fx på Minimals historie. Så i min optik er 'falsk' alarm (nærmere en høflig opfordring til at overveje situationen to gange og huske på sit helbred) langt bedre end ingen alarm. Ingen alarm er kontraproduktivt.
Kan læse mig frem til det er blevet relativt populært, men det blev mephedrone vist også, og det er vist forholdsvis skod for kroppen.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 01:18 
Som jeg sagde før, så go for it. Der er ikke mere i det fra min side af. Gør hvad I føler for :)


Top
  
 
Indlæg: 20 mar 2018 01:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Men hvad er argumentet for ikke at advare? Er oprigtigt interesseret. og skæv

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 01:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Noget helt andet er, big ups til dig, Arsenik, for at du gjorde noget ved situationen i stedet for at wait it out!

Al mulig held og lykke med god bedring! :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 01:47 
spaffeh skrev:
Men hvad er argumentet for ikke at advare? Er oprigtigt interesseret. og skæv


Det samme som før. At der muligvis kan være andre faktorer, end selve Hexen der er årsagen, og det kunne være en mulighed at afklare først. Jeg er typen, der tænker længe over tingene, før jeg handler. Men jeg kan sagtens se det gode ved advarslen, og jeres pointer ned slår nok mine. Personligt kommer jeg bare ikke til at gøre det, da jeg ikke føler for det.


Top
  
 
Indlæg: 20 mar 2018 09:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Måske ville det være smart at skrive en advarsel inde under advarsler underforumet :hm: bare en ide

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 10:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
superpower skrev:
Måske ville det være smart at skrive en advarsel inde under advarsler underforumet :hm: bare en ide

Jeps, og jeg synes det er en fin idé. Som tilmed er det der allerede bliver foreslået/diskuteret.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 12:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tak ØTripperen, det er bare ikke alle, der tænker sig om, inden de tager nyt narko.

Men det Hexen lyder til at have nogle vilde bivirkninger, hvis det er sandt. :shock:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 19:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Personligt kan jeg ikke se, hvad man skal advare imod, så længe der "kun" er tale om overdosering. Vi kan jo ikke begynde at advare alt og alle om et stof, hver eneste gang der er nogen, der overdoserer. Det ville blive alt for meget arbejde. Derimod synes jeg det er vigtigt at advare imod batches, så hvis vi nu fandt ud af at det her batch var helt galt (flere rapporter) og der måske var tale om et andet stof end Hexen, så synes jeg helt klart vi burde lave en advarsel og skrive rundt. Men når det nu kun handler om 1 person, som har oplevet det her, så kan det jo ligeså godt være personen selv der bare reagerer sådan.
Synes ihvertfald det er mærkeligt at advare om 1 persons oplevelse med et semi ukendt, når der så ikke har været en eneste offentlig advarsel i forhold til de MDMA-relaterede dødsfald og indlæggelser. Føler lidt vi glemmer de andre så. Udover det er det jo også begrænset, hvor mange der tager Hexen i forhold til hvor mange, der indtager MDMA, så allerede der synes jeg det er underligt at advare imod et niche-stof og ikke mod de mere udbredte, hvor der er langt større fare for at mange folk kan komme galt afsted. Bare lige my 2 cents.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 19:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Citat:
så kan det jo ligeså godt være personen selv der bare reagerer sådan.

True.. Men better safe than sorry?

Det kunne være fedt med nogle flere info omkring dose, forhandler osv. Arsenik?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 22:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Better safe than sorry helt klart. Men hvor sætter vi så grænsen? Skal vi så advare imod hash, når der er nogen som ryger sig for skæve og for en uheldig reaktion? Hvorfor har vi så ikke advaret mod mdma den sidste måneds tid?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 23:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Forskellen er at dette her er et relativt udbredt RC med nu en ny, næsten ukendt, bivirkning. Alle RC entusiasterne derude vil sikkert værdsætte at få det at vide.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 23:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg tror da også at de folk der tager MDMA, ville værdsætte en advarsel, når der er "dræber" molly på markedet.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 01:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Buttkraken skrev:
Better safe than sorry helt klart. Men hvor sætter vi så grænsen? Skal vi så advare imod hash, når der er nogen som ryger sig for skæve og for en uheldig reaktion? Hvorfor har vi så ikke advaret mod mdma den sidste måneds tid?


Fordi du ikke risikerer at miste synet ved at ryge dig skæv. Mht MDMA, så er styrken på krystaller ikke højere end de tidligere år men brugerskaren er ny og uerfaren, og det er nok nærmere der, den knækker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 11:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Er synet stadigvæk manglende Arsenik, eller måske på vej tilbage igen?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 13:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Lille Rødhætte skrev:
Forskellen er at dette her er et relativt udbredt RC med nu en ny, næsten ukendt, bivirkning. Alle RC entusiasterne derude vil sikkert værdsætte at få det at vide.


Netop det her. Bivirkningerne er ukendte, hvorfor en generel advarsel imo er fint. Specielt hvis folk bruger det som coke, altså rimelig hyppigt tager flere lines, hvilket formentlig giver en ret stor mængde i sidste ende.
Buttkraken, det du skriver omkring at kende batchet, personen og dennes fysiologi og sådan godt nok er jo slet ikke forkert, mulighederne for at nå disse indsigter er bare ikke særligt tilgængelige.
Og jeg er enig i, at man selvfølgelig bør advare omkring overforbrug af MDMA (alle de tråde med +200mg doseringer, og dem der tager samme dosis som deres venner, der allerede har brændt det mest serotonin af afspejler en manglende viden hos disse mennesker) og piller/batches der er farlige.
Imo ingen grund til at advare mindre end mere, eller kun advare om ét stof når nødvendigheden for at advare om flere er der.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 14:07 
Med glæde Spaffe. Ulempen med falsk alarm er, at jo flere vi har af dem, jo mere vil den kollektive tillid tid advarsler svækkes ubevidst, da man kan få en følelse af, "at det nok ikke har noget på sig alligevel." Derfor handler det nok om, at finde en balance. Ikke for mange advarsler og ikke for så. Når det er sagt, er der muligvis behov for en advarsel her.
Så har jeg fået det sagt, no hard feelings :P


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 00:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Nyt og nyt er det nu ikke. Det er over tre år siden en Svensk benzo og opioid vendor solgte Hexen og uddelte prøver, der ligger en anmeldelse herinde et sted. Har ikke selv prøvet Hexen, men det er meget let at finde, hvis man ved hvor de ting sælges. For let.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 17:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Hvis det var min besked du henviste til så er det bivirkningen der er ny, ikke så meget stoffet (selvom jeg nu også synes at tre er gammelt er relativt nyt på rumiddelmarkedet. Nogle har vi jo brugt i tusinder af år).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team