Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2018 14:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2018 11:56
Indlæg: 8
Hejsa. Oceanman her.

Jeg er helt ny til det her forum, så jeg ved ikke om jeg skriver i det rigtige subforum. Undskyld på forhånd hvis jeg tager fejl.

Lidt går på gymnasiet og researcher lidt om 'studydrugs'. Som sagt er jeg helt ny til alt det her, men jeg har alligevel fundet frem til "Adderall". Men det virker ikke til at man kan få præcist det i DK, så jeg tænkte om der er nogen der kender noget der er næsten det samme, som man kan skaffe i DK?

Jeg er også meget interesseret i diverse 'risks' og udfordringer, osv.

Mange taak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 14:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Der er jo Methylphenidat, som er den klassiske. Methylphenidat er det aktive stof i fx. Concerta og Ritalin, de er for det meste nemme at få fat på. Ellers er der jo den helt klassiske Amfetamin, eller et amfetamin præparat, fx Aderall som du selv nævner, eller så kan du se om du kan anskaffe dig noget Vyvanse/Elvanse, de indeholder stoffet Lisdexamfetamin, som er et prodrug til Dextroamfetamin (det nice isom fra amfetamin).
Angående risiko er der jo ting som overdosering, paranoia, angst, søvnmangel, nedsat appetit, hjertebanken, afhængighed og sådan. Jeg vil anbefale dig at læse godt op på det stof, som du har tænkt dig at bruge. Og sørge for at for det første ikke bruge det for meget og så heller ikke bruge det i for store doser.
Jeg har flere gange set folk enten blive afhængige af de substanser, fordi det giver dem det ekstra skub og fokus de har brug for, men pludseligt ender de med at tage det hver dag for at kunne følge med. Jeg har også set folk som lige ville booste deres ydeevne, hvis de skulle skrive en stor opgave, pludseligt har nogle af dem siddet i en tre dage lang koger og er så blæste og forvirrede at de ikke er helt sikker på, hvad fanden de egentligt har skrevet.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 15:16 
Og så er der Methamfetamin som virker femragende i lave doser. Jeg har brugt D-isomeeren, det som bliver kaldt Krystal-Meth. Fald grupperne er de samme som Buttkraken nævner med de andre Amfetamin Substanser, bare måske endnu højere med Meth.

Men midrodosering af LSD er i min optik det bedste. Ca 8µg+-2 alt efter behov hver tredje dag, det spiller rigtig godt, og har ikke givet mig nogle bivirkninger. Der er dog lige kommet en advarsel imod daglig microdosering af LSD, men personligt har jeg ikke oplevet noget negativt overhovedet. Jeg brugte det hver tredje dag i 1,5 år.

Du må ikke spørge efter, hvor du kan købe stoffer her på boardet. Dette board er kun til skadesreduktion, og ikke til anskaffelse. Læs gerne reglerne.


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 12:43 
Modafinil-Addrafinil fungerer også godt. Jeg mener dog, at microdosering af LSD, er det eneste der holder i det lange løb. Det er også bedre end Psilocybin, pga. den lange halveringstid og stabile effekt.


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 12:53 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Mr. Gone skrev:
Desuen mener jeg at stoffet er lovligt i Danmark, hvis det passer, så kan man købe det lovligt på internettet.

Det er ikke lovligt, da det er dækket af analoglovgivningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 19:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg synes, du bør overveje grundigt, om det er det værd at bruge "study drugs". Hvad du laver i gymnasiet, afspejler jo i nogen grad, hvad du skal lave på universitetet. Men der kommer bare endnu mere at læse og det bliver endnu sværere. Vil du så også bruge study drugs for at komme gennem uni? På samme måde kan man sige, at det du laver på uni i nogen grad afspejler, hvad du skal lave i dit kommende job. Og så kører møllen, som du nok kan høre jeg vil frem til :)

Du risikerer ihvertfald at stå i en situation, hvor du kun kan motivere dig selv til at arbejde igennem, når du er påvirket. Og det må siges at være ret uhensigtsmæssigt af åbenlyse årsager. Hvad end du ender med at gøre, bør du være forsigtig med at tage så kraftige stoffer som (meth)amfetamin og lignende i hverdagssituationer :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 19:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes sgu også det er noget af en glidebane at komme ud på. Jeg er helt med på at man godt kan skabe en bedre arbejdsindsats med nogen af de stoffer der bliver nævnt her i tråden. Men imo er det slet ikke noget man skal benytte i gymnasiet. Man er simpelthen ikke gammel nok til at kunne overskue den slags konsekvenser, som det kan have fremadrettet. Jeg synes egentlig ingen mennesker burde indtage studydrugs til normale arbejdsopgaver. I pressede situationer kan jeg forstå nytten af det, jeg mener så ikke at man i gymnasiet har nogen arbejdsopgave der er så presset. Men hvis man gør det til en hverdagsting så stiger ens "baseline" for produktivitet måske og man kan bliver skuffet over sig selv i en periode uden de her hjælpemidler. Jeg er også overbevist om at især methamfetamin, men også de fleste andre i nævner, har en stressende effekt på kroppens iboende intelligens. Udover at man måske får lavet sine ting, så får man hurtigt tilsidesat de behov kroppen udtrykker af sig selv. Buttkraken er lidt inde på det, med hvordan man får tilsidesat søvn og måltider.

Mikrodosering af psykedelika tænker jeg ikke er helt ligeså farligt. Men det kræver stadig en selvdisciplin som jeg sjældent har mødt hos en gymnasieelev. Personligt synes jeg i hvert fald hurtigt at de små doser var lidt kedelige, også blev mine dage pludselig mere euforiske end produktive.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 20:42 
Imp
Jeg føler, jeg forstår, hvad du mener, men der er noget, du overser. Hvorfor er det ikke ok, at tage en lille dosis stimulerende eller psykedelika, for at kunne være med i skolen, hvis det er ok at tage en moderat til højdosis af et eller andet, for at kunne være med i festen? Man burde jo kunne feste uden at indtage noget narkotika. Jeg føler ikke, at denne holdning har rødder i noget rationelt, men stort set kun i indoktrinering, af hvad der er socialt uacceptabelt.

Hector Salamanca skrev:
Jeg synes sgu også det er noget af en glidebane at komme ud på. Jeg er helt med på at man godt kan skabe en bedre arbejdsindsats med nogen af de stoffer der bliver nævnt her i tråden. Men imo er det slet ikke noget man skal benytte i gymnasiet. Man er simpelthen ikke gammel nok til at kunne overskue den slags konsekvenser, som det kan have fremadrettet. Jeg synes egentlig ingen mennesker burde indtage studydrugs til normale arbejdsopgaver.


Fortæl gerne hvorfor du har denne holdning, og om du baserer den på nogen erfaring, noget videnskabeligt eller rationelt? Argumenter gerne.

Hector Salamanca skrev:
I pressede situationer kan jeg forstå nytten af det, jeg mener så ikke at man i gymnasiet har nogen arbejdsopgave der er så presset.


Igen hvorfor siger du det? Er det ikke individuelt, hvor meget der skal til for at et individ føler sig presset? Altså selvom du ikke mener det er presset, så kan det sagtens være det for andre.

Når du siger, at du forventer at specielt Meth svækker egoet´s tillid til kroppens iboende intelligens, er det helt rigtigt. Det gør det, ingen tvivl om det. Men det gør alt slags narkotika, om det så er tobak, Amfetaminer, Benzodiazepiner, Alkohol, GHB, Kokain ja selv slik, junkfood, kød, TV, Gaming, Panodiler og jeg kunne blive ved. Så det argument er lidt tyndt.

Jeg har selv haft fint udbytte af studydrugs, som har givet gode resultater. Og jeg føler ikke, at det har givet mig en afhængighed af at bruge dem, tvært imod har jeg ikke brugt sådan noget i lang tid. De fleste andre i gymnasiet og på universitetet fylder sig også med Kaffe, Coca Cola, Haribo og sukkerholdi chokolade. Jeg tager personligt hellere en lille dosis Modafinil, Meth men helst microdosis LSD, end alt det andet snask. Skolesystemet er nærmest opbygget således, at man bliver nød til at dope sig, for at gide at være der. Jeg har dog også oplevet en af de faldgrupper, som Buttkraken nævner, hvor studeringen pludselig bliver til en fest, og man sidder helt blæst. Men det lærte jeg også noget af, og så skete det ikke igen.

Når alt det er sagt, kan jeg sagtens følge jer i, at det ikke altid er lige fornuftigt, og jeg synes selv, at man bør overveje, om det man har gang i, overhovedet er det man skal gøre, hvis ikke man kan motivere sig uden at indtage noget dope.


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 21:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg starter med at sige at mine argumenter ikke bygger på videnskabelig viden. Jeg har ikke læst nogen undersøgelser omkring brug af forskellige study drugs (udover lidt rapportering omkring mikrodosering, men af hvad jeg ved af findes der ingen rigtige videnskabelige rapporter om MD). Mine argumenter bygger derimod på den empiri jeg har gennem observation af bekendte, beskrivelser på internettet og så en hvis forståelse for nogen af substanserne gennem læsning herinde. Du har helt ret i at mange benytter slik, kaffe og chokolade som opvikkende stoffer til læsning. Det er heller ikke anbefalelsesværdigt, men jeg tror ikke der findes nogen der tror på at effekten af en pose slik giver en effektivitets stigning der kan sammenlignes med methamfetamin, amfetamin eller lsd. Apropos dig og Alfens diskussion omkring hvor kraftfulde stoffer er, så er slik i min verden noget længere nede på listen end amfetamin. Jeg kan da godt glemme min sult på grund af en pose slik, men jeg har endnu ikke mødt en pose slik der alene kunne holde mig vågen hele natten. Sammen med computerspil, gode venner og energi drik måske, men amfetamin kan altså gøre tricket helt på egen hånd.

Jeg tror da godt man kan være presset i gymnasiet, men jeg mener ikke at der er nogen opgave i gymnasiet der retfærdigører brug af stimulanser for at kunne overkomme dem. Hvis man ikke kan overkomme gymnasiet uden narko, så tror jeg man skal finde en anden vej i livet. Det er altså ikke raket videnskab at bestå STX. Hvis man går efter rene 12-taller er det selvfølgelig svært, men igen jeg tror kun det er meget kloge mennesker der kan få rene 12-taller uden stress. Jeg tror at amfetamin og lign. kan afhjælpe stressen i en periode, men jeg tror brug af den slags har konsekvenser hvis der ikke holdes pauser. Du må da også indrømme at du har en lidt anden form for disciplin og interesse i rusmidler end langt de fleste (også herinde). Når man rådgiver folk, skal man huske at det ikke er sikkert at de har tænkt sig at gå ind i stoffernes univers med helt samme engagement.

Tror det er det jeg prøver at nå frem til. Hvis man absolut skal benytte sig af studydrugs, skal der være en meget god grund og man skal kende alt til virkninger og bivirkninger. Det skal foregå endnu mere stringent end hvis man indtager det til rekreativt forbrug. Og dette bunder i at man kan ende ud i en situation hvor det bliver hverdag meget hurtigt. Fordi man jo gør det i hverdagene, i mod sætning til det rekreative forbrug der naturligt ligger sig i festlige/ferie/weekend sammenhænge.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 21:56 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Ø Tripperen! skrev:
Imp
Jeg føler, jeg forstår, hvad du mener, men der er noget, du overser. Hvorfor er det ikke ok, at tage en lille dosis stimulerende eller psykedelika, for at kunne være med i skolen, hvis det er ok at tage en moderat til højdosis af et eller andet, for at kunne være med i festen? Man burde jo kunne feste uden at indtage noget narkotika. Jeg føler ikke, at denne holdning har rødder i noget rationelt, men stort set kun i indoktrinering, af hvad der er socialt uacceptabelt.


At feste vokser de fleste fra før eller siden. Og det kan undværes i dit liv uden de større kvaler. Man kan ikke sige det samme om arbejde.

Jeg siger heller ikke, det ikke er okay. Det er et personligt valg, som man træffer. Jeg siger bare, at en gymnasieelev skal overveje grundigt, om vedkommende gør sig selv en bjørnetjeneste.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 21:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Ø Tripperen! skrev:
Hvorfor er det ikke ok, at tage en lille dosis stimulerende eller psykedelika, for at kunne være med i skolen, hvis det er ok at tage en moderat til højdosis af et eller andet, for at kunne være med i festen? Man burde jo kunne feste uden at indtage noget narkotika. Jeg føler ikke, at denne holdning har rødder i noget rationelt, men stort set kun i indoktrinering, af hvad der er socialt uacceptabelt.


Der er vel forskel på hverdag og fest for de fleste. Og for de mennesker hvor hver dag er en fest (altså med stoffer/alkohol), så er det jo nok hvad de fleste ville kalde et misbrug.

Synes du ikke selv, at der er forskel på at drikke sig fuld/tage narko til festlige begivenheder og så at tage stoffer, når du skal i skole/på job?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 22:57 
Hector Salamanca skrev:
Jeg starter med at sige at mine argumenter ikke bygger på videnskabelig viden. Jeg har ikke læst nogen undersøgelser omkring brug af forskellige study drugs (udover lidt rapportering omkring mikrodosering, men af hvad jeg ved af findes der ingen rigtige videnskabelige rapporter om MD). Mine argumenter bygger derimod på den empiri jeg har gennem observation af bekendte, beskrivelser på internettet og så en hvis forståelse for nogen af substanserne gennem læsning herinde. Du har helt ret i at mange benytter slik, kaffe og chokolade som opvikkende stoffer til læsning. Det er heller ikke anbefalelsesværdigt, men jeg tror ikke der findes nogen der tror på at effekten af en pose slik giver en effektivitets stigning der kan sammenlignes med methamfetamin, amfetamin eller lsd. Apropos dig og Alfens diskussion omkring hvor kraftfulde stoffer er, så er slik i min verden noget længere nede på listen end amfetamin. Jeg kan da godt glemme min sult på grund af en pose slik, men jeg har endnu ikke mødt en pose slik der alene kunne holde mig vågen hele natten. Sammen med computerspil, gode venner og energi drik måske, men amfetamin kan altså gøre tricket helt på egen hånd.


Personligt føler jeg, at bivirkningerne af microdosering af LSD er langt mindre, end af en pose slik eller en kop kaffe. Jeg føler også, at Koffein er en meget destruerende substans for kontakten til kroppens iboende visdom, noget værre end meget lav dosis Lisdex-Amf og Meth. Her mener jeg, at man faktisk er nød til at virkelig være i kontakt med sig selv, før man overhovedet opdager, hvor fucket Kaffe egentlig er for systemet, selv på lave doser. Det er det, der gør forskellen. Ingen tvivl om, at når man kommer op i dosis, så er både Amf og Meth nogle slemme fætre, men på microdosis vil jeg heller have det, end mad fra MacDonald, slik eller Kaffe. Det fucker systemet op, selv på "lav dosis". Men igen det mærker man som oftest først, når man virkelig er kommet i kontakt med, systemets intelligens.
Jeg er enig med dig i, at kraften af stimuleringen på "mætningspunktet" er noget større på Amf og Meth end de andre, men det hænger ikke nødvendigvis sammen med den ubalance det skaber på microdosis.

Hector Salamanca skrev:
Jeg tror da godt man kan være presset i gymnasiet, men jeg mener ikke at der er nogen opgave i gymnasiet der retfærdigører brug af stimulanser for at kunne overkomme dem.

Kan man så forsvare, et forbrug at stimulanser for at overkomme fester? Det er bare et spørgsmål, og ikke en konklussion.

Hector Salamanca skrev:
Hvis man ikke kan overkomme gymnasiet uden narko, så tror jeg man skal finde en anden vej i livet.

Her er jeg faktisk enig med dig i, at det ville være det optimale helt sikkert. Det ser bare ud til at være ret svært for mange at praktisere. Samfundet er i min optik desværre sammensat sådan, at man i stor stil er afhængig af et eller andet overforbrug, bare for at kunne være med. Det er absolut ikke naturligt, at så stor en procent del af ungdommen er deprimeret, stresset og forvirret, som det er i dagens Danmark. I 20erne skal man helst være frisk.

Hector Salamanca skrev:
Det er altså ikke raket videnskab at bestå STX. Hvis man går efter rene 12-taller er det selvfølgelig svært, men igen jeg tror kun det er meget kloge mennesker der kan få rene 12-taller uden stress. Jeg tror at amfetamin og lign. kan afhjælpe stressen i en periode, men jeg tror brug af den slags har konsekvenser hvis der ikke holdes pauser. Du må da også indrømme at du har en lidt anden form for disciplin og interesse i rusmidler end langt de fleste (også herinde). Når man rådgiver folk, skal man huske at det ikke er sikkert at de har tænkt sig at gå ind i stoffernes univers med helt samme engagement.

Dette er helt rigtigt, og tak for at du husker mig på det. :hjerte: Det er sådan nogle ting, jeg engang imellem totalt glemmer og overser, og det kan i værstefald få ret negative konsekvenser.

Hector Salamanca skrev:
Tror det er det jeg prøver at nå frem til. Hvis man absolut skal benytte sig af studydrugs, skal der være en meget god grund og man skal kende alt til virkninger og bivirkninger. Det skal foregå endnu mere stringent end hvis man indtager det til rekreativt forbrug. Og dette bunder i at man kan ende ud i en situation hvor det bliver hverdag meget hurtigt. Fordi man jo gør det i hverdagene, i mod sætning til det rekreative forbrug der naturligt ligger sig i festlige/ferie/weekend sammenhænge.

Her er vi enige. Man skal sætte sig godt og grundigt ind i det, og være bevidst om alle faldgrupperne. Dog mener jeg ikke, at det giver mening at siger, at stimulerende stoffer ikke er forsvarbare at bruge i skolen, hvis man gerne må bruge dem til fester.
Jeg har dog ikke nogen mening om, om stimulanser bør bruges eller ikke bør bruges overhovedet. Det må man gøre op med sig selv. Selv føler jeg sjældent behov for noget central stimulerende længere.

Imp
Jeg forstår, hvad du mener, og jeg synes, det giver mening. Men logikken i, at det ene skulle være ok frem for det andet, føler jeg ikke holder. Men det er vidst heller ikke helt, hvad du siger. Selv har jeg kun i enkle tilfælde brugt stimulanser til fester, for mig, er stofgruppen ikke særlig egnet til formålet. På den anden side har jeg brugt det til at udføre noget produktivt, og her føler jeg, de kan have en værdig i enten tidspressede situationer, eller hvis det som skal laves er møg kedeligt, ensartet og bare skal gennemføres. Så vidt jeg har hørt, bliver det også brugt enkle steder rundt omkring i verden på hospitaler til overlæger, i akut situationer, hvor der er mangel på kirurger pga. for mange operationer. Det synes jeg er fint. Men man skal selvfølgelig passe på med, at lave det til en vane.

Leah
Jo det synes jeg, der er stor forskel på. Men nu er der ingen der har snakket om dagligt forbrug, og heller ikke i mængder, hvor man bliver fuld eller blæst. I enkle tilfælde er det fint nok for mig, at folk benytter sig af lidt kemisk assistance(hvis det føles rigtigt for en selv), f.eks. op til en eksamen eller noget lignende.


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 23:30 
Mr. Gone skrev:
Jo selvfølgelig, men alle tager jo narko hver dag alligevel. Har du hørt om kaffe? Jeg hører tit folk der siger "hvad skulle jeg gøre uden kaffe" eller lignende, og det er der ingen, der får rynker i panden af.
Hvis det var amfetamin eller meth, ville det slet ikke være acceptabelt, og det giver for mig ingen mening.


Dette kunne ikke siges bedre :hjerte: Ritalin er et andet eksempel som alle ADHD, ADD osv. gerne må tage for at få lidt koncentration, men Amfetamin FØJ...

Selv føler jeg, at jeg er ret stoffri. Ingen Kaffe, ingen Te, ingen slik, ingen depressanter, ingen stimulanser, ingen farmakeutiske piller/panodiler osv, ingen junkfood, intet TV, ingen gaming, meget lidt kød osv. Men så tager jeg gerne psykedelika engang om måneden, det er der sjovt nok mange der ryster på hovedet af, imens de ryger deres smøg og drikker deres kaffe og spiser slik og kigger i TV...


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 23:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Tror ikke jeg ville kunne studere på de rigtige stimilanser. Derimod kan adrafinil, modafinil, noopept og til dels aniracetam give fokus uden at virke stimulerende og er heller ikke vanedannande.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 00:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Ø Tripperen! skrev:
Leah
Jo det synes jeg, der er stor forskel på. Men nu er der ingen der har snakket om dagligt forbrug, og heller ikke i mængder, hvor man bliver fuld eller blæst. I enkle tilfælde er det fint nok for mig, at folk benytter sig af lidt kemisk assistance(hvis det føles rigtigt for en selv), f.eks. op til en eksamen eller noget lignende.


Det er simpelthen mig, der ikke har læst tråden ordentligt igennem i første omgang. Jeg troede netop at den var røget over i, at bruge stoffer til at studere og ikke en enkelt gang til en eksamen e.l., selvom dette obviously også kan være en farlig glidebane, som der bliver skrevet længere oppe i tråden.

Mr. Gone skrev:
Jo selvfølgelig, men alle tager jo narko hver dag alligevel.


Jeg synes lidt vi nærmer os den klassiske diskussion om, hvornår der er tale om misbrug og jeg føler måske vi kommer til at deraile. Jeg har ikke nævnt noget om koffein eller nikotin.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 00:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg vil godt slå et slag for kaffe. Jeg var personligt ikke kommet igennem min uddannelse uden. I gymnasiet brugte jeg det mest til at korrigere døgnrytmen tilbage fra weekendens udskejelser, og til at være nogenlunde vågen oveni knolden de første par timer. På universitetet var det for mig uundværligt til lange læse-sessions, ikke mindst når det kommer til afbræk fra læsning/skrivning hvor man kan lave 'intet' et kvarters tid uden dårlig samvittighed. Ofte er det i pauserne at man får bearbejdet, de tanker man gør sig under vejs, og det at have noget konkret at foretage sig, som kaffebrygning og at tage sig tid til at drikke den, kan være somewhat meditativt. Samtidig er der et meget ringe ruspotentiale at hente i kaffe, og selvom man forholdsvis nemt bliver afhængig, er det ikke noget der vender ens tilværelse på hovedet, eller som stigmatisere en som 'ham i klassen der tager stoffer til dagligt'. Mht. at kaffe skulle have en negativ virkning på ens intelligens så vil jeg godt kalde bull. Der er helt sikkert nogen der blive for overhypede, angste eller andet der forringer deres koncentration væsentligt når de drikker kaffe. For langt de flestes vedkommende giver kaffen dog et energimæssigt overskud til at holde koncentrationen, og at forlænge det fokus man har på en stillet opgave. Jeg har vildt mange gange læst/skrevet opgaver, hvor jeg ellers ville have været for søvndrukken til at kunne holde øjnene åbent. Tak kaffe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 11:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ø Tripperen! skrev:
Mr. Gone skrev:
Jo selvfølgelig, men alle tager jo narko hver dag alligevel. Har du hørt om kaffe? Jeg hører tit folk der siger "hvad skulle jeg gøre uden kaffe" eller lignende, og det er der ingen, der får rynker i panden af.
Hvis det var amfetamin eller meth, ville det slet ikke være acceptabelt, og det giver for mig ingen mening.


Dette kunne ikke siges bedre :hjerte: Ritalin er et andet eksempel som alle ADHD, ADD osv. gerne må tage for at få lidt koncentration, men Amfetamin FØJ...

Selv føler jeg, at jeg er ret stoffri. Ingen Kaffe, ingen Te, ingen slik, ingen depressanter, ingen stimulanser, ingen farmakeutiske piller/panodiler osv, ingen junkfood, intet TV, ingen gaming, meget lidt kød osv. Men så tager jeg gerne psykedelika engang om måneden, det er der sjovt nok mange der ryster på hovedet af, imens de ryger deres smøg og drikker deres kaffe og spiser slik og kigger i TV...


Der er jo forskel på folk med ADHD også mennesker uden den diagnose. At der så er mange mennesker der bliver fejldiagnosticeret er en anden sag. Tror da det er helt fint for folk med de her forstyrrelser i deres koncentration at bruge hjælpemidler (og for nogen er Amfetamin sikkert ligeså brugbart som methylphenidat eller dexamfetamin). Men vi aner af gode grunde ikke om trådstarteren har en sådan diagnose og derfor skal vi ikke anbefale det til brug.

At folk fordømmer dit stofbrug, har vel ikke nogen relevans for om man skal bruge studydrugs. Jeg er da helt enig med dig i at det er bedre med et psykedelisk trip om måneden end 5-10 byture med alkohol og smøger. Men det handler mere om stigma i samfundet, end det handler om brugen af study drugs til at overkomme eksaminer i gymnasiet.

Som sagt tror også på at mikrodosering kan være gavnligt for mange, men det kræver bare mere forskning før jeg vil anbefale det til folk jeg ikke kender.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 15:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Mr. Gone
Som i autonome/ubevidste processer/reguleringer af kropsfunktioner? Det ligger mig ret fjernt at kalde intelligens, men ok, så misforstod jeg det i hvert fald.

Ift. den stigmatisering af dagligdags forbrug (i mindre doser) af rusmidler, så synes jeg der er to aspekter i det. Dels er det typiske syn på rusmidler herinde, ikke særligt udbredt i befolkningen, og det kan altså føre til en stigmatisering blandt ens jævnaldrende, hvor man typisk vil blive set som stofmisbruger. Man kan også vælge at holde det skjult, med en indbygget frygt for at det opdages, eller man kan leve med den stigmatisering, der følger. Personligt blev jeg hurtigt, på godt og ondt, 'ham pothovedet i klassen', selvom det kun var et lejlighedsvis weekendforbrug.
Dels så er der en reel risiko for at ens selvmedicinering udvikler sig til et regulært misbrug, det er set så mange gange at det dårligt tåler gentagelse. Derfor er det ikke underordnet hvilket ruspotentiale det indtagede stof har, og der har et dagligt forbrug af f.eks. amfetamin altså et noget større potentiale for at være en glidebane end f.eks. kaffe. Desuden er de langvarige følger af et dagligt forbrug af diverse rusmidler dårligt belyst og undersøgt i videnskaben, hvor f.eks. kaffe pga. den lange kulturhistoriske brug og store udbredelse er langt bedre belyst.

Jeg synes heller ikke det er uproblematisk at børn til dagligt gives Ritalin og lignende, men for nogens vedkommende (ikke alle!) er den adfærdsregulerende virkning, skadesvirkningerne værd. Det bliver ikke nødvendigvis uproblematisk bare fordi det er 'medicin' som vedkommende har brug for agere indenfor et spektra af normalitet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 15:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Mr. Gone skrev:
Til trådstarter:
Du kan også læse op på kosttilskud. Kan anbefale examine.com, og at læse op på Bacopa monnieri og Panax ginseng, for at nævne nogle få.


This! ^^^

Jeg har længe overvejet at lave en tråd til forklaring af hvordan man man kan bruge bl.a. Bacopa og Lions Mane til at heale en stofskadet hjerne. Bacopa øger synaptogenesis(Dendrital prolifiration) Lions Mane Neurogenesis (NGF/Nerve growth Factor)

Når det kommer til stykket handler det om øget bevidsthed og energi. Det kan du få på mange måder, men når det skal komme fra noget du indtager SKAL fokus ligge på risk/reward, samt time/growth da andet er gætværk og kan risikere i psykoser/nedsmeltninger! Amfetaminer er high reward og high risk. Jo længere tid du tager dem jo mere skade forårsager du og de bygger intet op. Key er at bruge tid til din fordel og tage adaptogener som bygger dit system op og balancerer alt fra din hjernekemi til dine hormonbalancer/adrenalin kirtler mm. Når du får stabiliseret dit system og groet din hjerne tilbage til en højere grad af optimal funktion, vil tanken om at bruge psykedelika eller amfetaminer ligeledes fremstå absurde for dig, da de vil smadre alt det dit system har forsøgt at heale sig selv fra. (Mener dog at microdoseringer kan være gavnlige, men ikke hvis du ikke har reflektionsniveaet, samt staminaen til at integrere og handle på de energier du udløser, så byg nu et fundament først) Det er også til studier og ikke til en kreativ process som de har ry for at bruge microdosering til i Silicon Valley.

Prøv evt. disse Adaptogener i et par måneder.

Bacopa Monnieri, Lions Mane, Rhodiola Rosea, Ganoderma Lucidum, Panax Ginseng, Tongkat Ali, (Ebay, HerbaDiet= Billgt)

Derudover, supplementer med L-theanine, Omega 3, D-Vitamin, B-Complex og en Multivitamin, så du er sikker på ikke at mangle noget der.

Ellers peace out til alle de gode intentioner med jeres råd, men må erklære mig uenig og syntes det er små-uforsvarligt at råde en gymnasieelev til disse, da hjernen stadig i høj grad er under udvikling i den alder og nemt kan stikke ud af en tangent med Meth eller LSD


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 18:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg ville være enormt interesseret i en guide til at hele en stofskadet hjerne :gud:

Tilføjelse: Jeg bruger allerede ashwagandha et par gange om ugen i håbet om det kan hjælpe på mit testosteron. Jeg har læst at det er normalt for folk der har brugt stoffer i ung alder at have lavere testosteronniveauer og at det kan hjælpe. På trods af at bevistmaterialet for testoteronforøgelse vidst nok er sparsomt gør det mig ihvertfald liderlig :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team