Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først og fremmest , vil jeg gerne sige tak for et kanon fedt forum, som virkelig har hjulpet mig mange gange når lortet har brændt på, det er sku god stil!

Her for et par uger siden, faldt jeg over noget spøjst lyserødt amfetamin. Gutten der havde det, kaldte det jordbær amf, og fortalte i lange baner om hvor vildt det var, osv osv osv. Jeg prøvede det så selv, og må indrømme, at jeg ikke ligefrem var ellevild af begejstring. Det skal så siges at jeg nok var så blæst på tidspunktet at jeg ikke ville kunne bedømme det. Det jeg tænker, er at den lysrøde farve evt. kan komme pga urenheder i stoffet? På forhånd tak! :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
Der står en hel del om det her : viewtopic.php?f=4&t=7669

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Amfetamin er farveløst. Den lyserøde farve skyldes en urenhed og har højst sansynligt ingen psykoaktiv effekt.
Amfetamin kan kan kun være "vildere" end anden amfetamin hvis du har isoleret den ene isomer. Hvis du ændrer molekylestrukturen så det bliver "vildere" er det ikke længere amfetamin, men f.eks. methamfetamin.
Et batch kan dog være renere end et andet. Det samme gælder i øvrigt for alle andre stoffer (bortset fra den del med isomeren). Så hvis nogen fortæller dig, at noget er "helt vildt" eller "speciel narko" så tyder det på at de ikke har en anelse om hvad de snakker om og at stoffet i værste fald er skamcuttet med skumle research chemicals.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Amfetamin er farveløst. Den lyserøde farve skyldes en urenhed og har højst sansynligt ingen psykoaktiv effekt.
Amfetamin kan kan kun være "vildere" end anden amfetamin hvis du har isoleret den ene isomer. Hvis du ændrer molekylestrukturen så det bliver "vildere" er det ikke længere amfetamin, men f.eks. methamfetamin.
Et batch kan dog være renere end et andet. Det samme gælder i øvrigt for alle andre stoffer (bortset fra den del med isomeren). Så hvis nogen fortæller dig, at noget er "helt vildt" eller "speciel narko" så tyder det på at de ikke har en anelse om hvad de snakker om og at stoffet i værste fald er skamcuttet med skumle research chemicals.

Hvor bøvlet en process er det egentlig at adskille de to isomere, med f.eks. amfetamin og MDMA?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farven på stoffet har intet at sige om, hvor godt det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission

Hvor bøvlet en process er det egentlig at adskille de to isomere, med f.eks. amfetamin og MDMA?

Temmelig bøvlet. Det er i hvert fald ikke køkkenkemi.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har kun lært om at man kan gøre det med chromatografi (f.eks. HPLC) med en optisk aktiv stationær fase. Det kræver ret advanceret apparatur. Tror det nemmeste ville være at designe syntesevej som var specifik for den ene enantiomer. Det kræver nemlig ikke alene HPLC men HPLC med en stor kolonne.

Fandt lige den støvede lærebog frem:
Pasteur udkrystalliserede natriumsalte af tartarsyre og separerede den med pincet, han skelnede dem med hvordan de polariserede lys. Du har jo egentlig din MDMA/amfetamin som salt men jeg tror metoden kræver et rent produkt og jeg kan ikke lige regne ud hvordan kan skal finde ud af det med lyset uden laboratorieudstyr. Desuden tror jeg stofferne laver blandingskrystaller.

Senest rettet af Alice 13 feb 2013 22:17, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Tak for infoen, det til stor hjælp!
- Og det med at han ikke har en skid forstand på det , skulle ikke undre mig.. Men sådan er det jo med de fleste "pushere" de snakker i lange baner om hvor godt deres shit er, for så at finde ud af at det er noget pis :-)

Admin
Brugeravatar

Jeg har kun lært om at man kan gøre det med chromatografi (f.eks. HPLC) med en optisk aktiv stationær fase. Det kræver ret advanceret apparatur. Tror det nemmeste ville være at designe syntesevej som var specifik for den ene enantiomer. Det kræver nemlig ikke alene HPLC men HPLC med en stor kolonne.

Fandt lige den støvede lærebog frem:
Pasteur udkrystalliserede natriumsalte af tartarsyre og separerede den med pincet, han skelnede dem med hvordan de polariserede lys. Du har jo egentlig din MDMA/amfetamin som salt men jeg tror metoden kræver et rent produkt og jeg kan ikke lige regne ud hvordan kan skal finde ud af det med lyset uden laboratorieudstyr. Desuden tror jeg stofferne laver blandingskrystaller.

"tartarsyre" I lold :P

Som udgangspunkt er det ret bøvlet at skille to enantiomerer (spejlbilledeisomerer) fra hinanden. Hvis de skal skilles vha. chiral HPLC kommer man sikkert langt over 10000 kr (ja, titusind) pr gram optisk rent amfetamin eller mdma. Man kan måske have held til at udvikle et system, hvor den ene enantiomer udfælder sammen med et andet optisk rent stof (som tartarsyre f.eks. :D ). Ellers ville jeg nok satse på at lave en enantioselektiv syntese og så leve med, at der var en smule af den uønskede enantiomer i produktet. Produktet kunne stadig være meget enantiomert beriget.

-Jimmy Carter

bannet

Det du har fået fat i er helt sikkert blandet op med farve du kan købe i supermarkederne til kager ovs!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du har fået fat i er helt sikkert blandet op med farve du kan købe i supermarkederne til kager ovs!

Det kan også være en farlig synteserest som skyldes nogle uorganiske, giftige forbindelser. Lad være med at udtale dig om noget du ikke aner noget om.

Admin
Brugeravatar

Det kan også være en farlig synteserest som skyldes nogle uorganiske, giftige forbindelser. Lad være med at udtale dig om noget du ikke aner noget om.

Hans bud er jo ligeså godt som dit. Vi ved det ikke. Så det kan ligeså godt være frugtfarve fra supermarkedet, som det kan være urenheder fra syntesen.

-Jimmy Carter

Medlem

Min gamle amf mand i provinsen, skabte det så omtalte lyserøde amf ved at vende vrangen ud på en rød kvickly pose. fylde en masse dårlig amf derned med en sjat vodka. Binde det stramt og vente et par timer, vupti lyserød amfetamin.
Han sagde det var en standard måde at gøre det på, han lærte da han var inde og sidde hehe.

Junior medlem

For at sige det på dansk, det er lyserødt fordi der er blandet en masse lort i. Hold dig til den rene, hvis du skal.. Jeg fik selv noget der var knald rødt sammen med en ven.. Min ven sugede omkring 4 streger og endte så med at ligge og brække sig på gulvet. Det skal lige siges at vi altså er vand til noget sygt shit! Jeg valgte lige at spise inden vi skulle igang igen. Lad være, lad være, lad være..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For at sige det på dansk, det er lyserødt fordi der er blandet en masse lort i. Hold dig til den rene, hvis du skal.. Jeg fik selv noget der var knald rødt sammen med en ven.. Min ven sugede omkring 4 streger og endte så med at ligge og brække sig på gulvet. Det skal lige siges at vi altså er vand til noget sygt shit! Jeg valgte lige at spise inden vi skulle igang igen. Lad være, lad være, lad være..

For at sige det på korrekt dansk, så er det ikke nødvendigvis blandet med lort, hvis det er lyserødt. Ja, hvis du skal have >99% rent, så ville jeg da også gå efter det hvide, men det er de færreste, der overhovedet er i nærheden i at kunne få fat på denne renhed. Men man vil da sagtens kunne lave noget blåt amf, der er fx 98% rent.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
^
Holy Guacamoly! Nu skal jeg nok lade være med at quote dig, eftersom du vælger at smide dit rigtige navn i din post, men du genopliver simpelthen en tråd fra 2013, for at efterspørge stoffer og samtidig smide dit fulde navn.
Sikke en brilliant idé! Siden her er ikke til anskaffelse, og når en fremtidig arbejdsgiver engang googler dig, så tror jeg at vedkommende vil elske at blive ledt direkte ind til det indlæg du har skrevet der.

Men jeg tillader mig at quote det her:

Citat:
Da jeg var ung, var lyserød amf, på gade niveau, et tegn på god kvalitet .

Hahaha!

TheGoddess skrev:
Selvfølgelig er alle stoffer, (foretrækker ordet stimulans) rørt" sammen med en masse hurlumhej, specielt kemisk fremstillet speed eller splat som vi kaldte det..ved ikke om man bruger de udtryk mere, er altid en opskrift der efter min mening, er The Maket s signatur.. håber i kan følge mig.. er ofte en milliard år om at forklare mig.. ;-)

Ahva' for noget!? Jeg kan ihvertfald ikke følge dig. En af mine gamle venner har engang været psykotisk, og hans pludselige beskeder, fuldstændigt ude af kontekst, gav mere mening end det der.

Junior medlem

Geografisk sted: København, Ishøj
Tusind tak for en overdreven varm velkomst.. ;-)
Og jeg er fuldstændig med på at ja, jeg kalder en spade for en spade, ja det er et gammelt indlæg, men se... DU fandt det da og havde åbenbart tid til denne velkomstkomité ..
desuden tror jeg nu ikke at jeg direkte efterspørger stoffer til indtagelse, blot info. Ja jeg bruger mit navn, da jeg, efter egen ydmyge mening, da jeg INTET har at skjule.
Og vedrørende arbejdsgiver, så har jeg spurgt mig selv, min arbejdsgiver, og jeg fik grønt lys,.. og hvis jeg endelig ville ansættes, hvad jeg ikke ønsker, havde jeg stadig intet at skjule.. sig mig, hvorfor går du så meget op i dette indlæg, og bliver personlig? Er temmelig sikker på at du kunne være mit barnebarn..
Og endelig.. til det "morsomme", nemlig psykoser.. så har du vist ikke set mig skrive (endnu), i en psykose tilstand, ikke at jeg anbefaler det.. :-)

Peace N Love
Michella

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
TheGoddess skrev:
Tusind tak for en overdreven varm velkomst.. ;-)
Og jeg er fuldstændig med på at ja, jeg kalder en spade for en spade, ja det er et gammelt indlæg, men se... DU fandt det da og havde åbenbart tid til denne velkomstkomité ..
desuden tror jeg nu ikke at jeg direkte efterspørger stoffer til indtagelse, blot info. Ja jeg bruger mit navn, da jeg, efter egen ydmyge mening, da jeg INTET har at skjule.
Og vedrørende arbejdsgiver, så har jeg spurgt mig selv, min arbejdsgiver, og jeg fik grønt lys,.. og hvis jeg endelig ville ansættes, hvad jeg ikke ønsker, havde jeg stadig intet at skjule.. sig mig, hvorfor går du så meget op i dette indlæg, og bliver personlig? Er temmelig sikker på at du kunne være mit barnebarn..
Og endelig.. til det "morsomme", nemlig psykoser.. så har du vist ikke set mig skrive (endnu), i en psykose tilstand, ikke at jeg anbefaler det.. :-)

Peace N Love
Michella

Jeg var noget overrasket over at du vælger at genoplive en tråd fra 2013, bare for at skrive at du søger info om forskellige stoffer (som altså er det du siger, og at det ikke handlede om anskaffelse), at du siger at lyserød amf var et tegn på god kvalitet i dine unge dage (hvilket er sjovt, da frugtfarve/urenheder ikke flugter med god kvalitet, eftersom det rene produkt ikke er lyserødt) og som kirsebærret på toppen smider du dit fulde navn, som leder direkte ind på din Facebook-profil.
Som du kan se blev dit indlæg også slettet, så jeg har nok ikke været alene om at synes hele indlægget var forkert.
Ja, jeg fandt tråden? Den bliver jo hevet op i toppen, når man skriver et indlæg i den, og det gør det da ikke mindre irriterende, når nu det var en tråd fra 2013?
Det er derfor man gerne lige må tjekke dato på de tråde man skriver i, og overveje om det man vil skrive er genoplivningen værd.
Jeg synes ikke jeg blev personlig, det var dit indlæg jeg kommenterede, ikke dig.
Du er temmelig sikker på at jeg kunne være dit barnebarn.. Det kan da godt være.. Hvad har det med noget at gøre? Jeg ved ikke hvilken aldersgruppe du tænker på, men kan folk der er yngre end dig ikke have blodomløb i hovedet da?

Når det så er sagt, så velkommen til boardet :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
TheGoddess skrev:
Selvfølgelig er alle stoffer, (foretrækker ordet stimulans)

Hvorfor foretrækker du et ord, som ikke gælder over alle stoffer, men kun en gruppe? Det giver jo ingen mening overhovedet.

TheGoddess skrev:
specielt kemisk fremstillet speed eller splat som vi kaldte det..ved ikke om man bruger de udtryk mere, er altid en opskrift der efter min mening, er The Maket s signatur.. håber i kan følge mig.. er ofte en milliard år om at forklare mig.. ;-)

Nu er jeg ikke lige den stærkeste i kemi, men er alt speed ikke kemisk fremstiller, nå vi altså snakker om amfetamin. Udover det er opskriften og fremstillingen jo ligemeget, så længe slutproduktet er amfetamin. Så er det jo ligemeget, hvordan det er lavet, amfetamin vil altid være amfetamin og det vil altid virke på samme måde, så længe vi snakker om helt rent amfetamin.

Men velkommen til boardet :hjerte:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]