Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg prøvede for første gang LSD 5 måneder siden, hvor jeg ikke havde erfaring med det og endte obviously ud i et dårligt trip. Jeg havde det ganske fint lige efter trippet, dog efter to måneder trippet, sidder jeg på mit værelse og pludselig føles det som om jeg tripper og jeg får et panikanfald. Efterfulgt får jeg konstateret angst, og nu har jeg så haft angst i 3 måneder, med mild depression. Nogle råd til hvad jeg kan gør her? Har meget depersonalisering/derealisering, panikangst, og panik for mine tanker (eksistentielle tanker, såsom findes noget overhoved rundt omkring mig), og er generelt bare meget skrøbelig for alt information jeg læser, troede jeg var skizofren i begyndelsen og havde på fornemmelsen jeg snart ville blive syg i hovedet...

Er der nogle gode råd folkens? Har prøvet psykologer og sat mig lidt ind i mindfullness.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg har ikke selv prøvet LSD, men jeg har været igennem noget, der lyder uhyggeligt meget, som den samme tur du er på lige pt. Dette var efter et svampetrip.
Jeg prøvede med selvmedicinering med hash, psykolog og en masse helse halløj. Der var sgu ikke noget af det der virkede og jeg vil selvsagt aldrig råde selvmedicinering af nogen art.

For mig lod det til, at det var tid der skulle til. Jeg gik hos en psykiater i en periode, det lod til at hjælpe, når jeg talte med ham, men det var virkelig tid der skulle til.
Er du fra 94, siden du hedder det i dit navn? For så har jeg været nærmest din alder, dengang jeg var igennem.
Lige her den anden dag, 3-4 år efter jeg havde det skidt, fik jeg en åbenbaring, at det nok var nogle processer der blev tricket i mit hoved dengang.
Når jeg tænker tilbage på perioden nu, stod jeg lige mellem at være en ung gut og skulle til at være en voksen. Mine venner havde allerede fundet ud af hvad de ville med deres liv, mens jeg var på herrens mark, samtidig med ens hjerne lige laver de sidste opgraderinger.

Så et tip fra mig ville være; prøv at find dig selv og find ud af hvor du står i dit liv. Der kommer nogle fucking nederen perioder, men for hver gang de kommer, bliver du bedre til at tackle disse og være klar over, hvilke indre signaler du skal være opmærksom på, så et eventuelt anfald kan slås ned inden det starter.

Og hvis jeg havde fået ovenstående at vide, dengang jeg havde det skidt, så ville jeg bare tænke "Jaja, det er godt med dig. Der er ingen andre der har haft det sådan som jeg har det, ingen kan sætte sig ind i hvor klam en følelse jeg får i kroppen når jeg får det dårligt!". Men så unikke er vi heldigvis ikke og andre folk har som regel været turen igennem, man kommer ud på den anden side! Du skal bare lige finde dig til rette i dig selv igen! :)

Lykke til og skriv endelig herinde!

Det lyder som starten på klassiske BPM 2 elementer. Dem har jeg prøvet rigtig mange gange, og jeg har nu gennemarbejdet det meste af de matricer(det tager tid, selv ved hjælp af psykedelika). Hvis du er interesseret i lidt støtte, kan du altid kontakte mig på PM, vi holder ellers også et psykedelisk integrations møde i morgen et sted her i København, og du er velkommen med, hvis du føler, at jeg eller en af de andre, kan hjælpe dig med at få sat ord på de oplevelser og processer. Det er egentlig helt normale bevidsthedslag man kan støde ind i som psykonaut, og der er udviklet nogle helt specifikke teknikker og forståelses rammer for at bearbejde dem. Jeg har ikke lavet andet de sidste tre år, end at arbejde med de oplevelser som du beskriver, så jeg ved nogenlunde, hvordan det føles. Jeg har selv skrevet denne tråd for ca. et år siden, som indeholder nogle af teknikkerne: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 90&t=53644 Jeg skriver dog ikke så meget om, hvordan BPM 2 rent faktisk føles, men det vil jeg prøve at få tid til, inden alt for længe. Klassiske elementer fra BPM 2 er, at man føler sig evigt sindsyg, at man føler sig indespærret/klaustrofobisk og ingenvej ud følelse, dyb depression og meningsløshed, ensomhed/alene i verden og findes der overhovedet andre, angsten for at dø fysisk, overbevisningen af menneskets undergang og jorden bliver til et sort hul osv. og det lyder til, at du har fået prikket hul på nogle af dem. Jeg kan anbefale dig at læse Stanislav Grof´s bøger "Den Indre Rejse" og specielt nummer 3 er mega nice og forklarer de processer detaljeret.

Alt godt til dig. Hold hovedet højt og skruen i vandet. Husk på jeg er her, hvis du føler for det :hjerte: :)

Husk at prøve at bevare roen. Alt er godt, og du er ikke sindsyg, det skal nok forløse sig. Vær åben og accepterende overfor de følelser og tanker du får. Igen kontakt mig endelig på PM, hvis du vil snakke eller andet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Ø Tripperen! skrev:
Husk at prøve at bevare roen. Alt er godt, og du er ikke sindsyg, det skal nok forløse sig. Vær åben og accepterende overfor de følelser og tanker du får.

This^ Vigtigheden af dét, kan ikke råbes højt nok.
Gør det evt til en form for mantra for dig. Uanset hvor svær og håbløs du opfatter situationen.

Junior medlem

Leah skrev:
Jeg har ikke selv prøvet LSD, men jeg har været igennem noget, der lyder uhyggeligt meget, som den samme tur du er på lige pt. Dette var efter et svampetrip.
Jeg prøvede med selvmedicinering med hash, psykolog og en masse helse halløj. Der var sgu ikke noget af det der virkede og jeg vil selvsagt aldrig råde selvmedicinering af nogen art.

For mig lod det til, at det var tid der skulle til. Jeg gik hos en psykiater i en periode, det lod til at hjælpe, når jeg talte med ham, men det var virkelig tid der skulle til.
Er du fra 94, siden du hedder det i dit navn? For så har jeg været nærmest din alder, dengang jeg var igennem.
Lige her den anden dag, 3-4 år efter jeg havde det skidt, fik jeg en åbenbaring, at det nok var nogle processer der blev tricket i mit hoved dengang.
Når jeg tænker tilbage på perioden nu, stod jeg lige mellem at være en ung gut og skulle til at være en voksen. Mine venner havde allerede fundet ud af hvad de ville med deres liv, mens jeg var på herrens mark, samtidig med ens hjerne lige laver de sidste opgraderinger.

Så et tip fra mig ville være; prøv at find dig selv og find ud af hvor du står i dit liv. Der kommer nogle fucking nederen perioder, men for hver gang de kommer, bliver du bedre til at tackle disse og være klar over, hvilke indre signaler du skal være opmærksom på, så et eventuelt anfald kan slås ned inden det starter.

Og hvis jeg havde fået ovenstående at vide, dengang jeg havde det skidt, så ville jeg bare tænke "Jaja, det er godt med dig. Der er ingen andre der har haft det sådan som jeg har det, ingen kan sætte sig ind i hvor klam en følelse jeg får i kroppen når jeg får det dårligt!". Men så unikke er vi heldigvis ikke og andre folk har som regel været turen igennem, man kommer ud på den anden side! Du skal bare lige finde dig til rette i dig selv igen! :)

Lykke til og skriv endelig herinde!

Virkelig et godt råd og noget jeg er begyndt at forholde mig til, ISÆR det med at gå fra en gut til en voksen, jeg har ændret så meget på mit livstil og hvordan jeg tænker omkring verden. Folk siger jeg er blevet meget mere moden osv. Men jeg kan af og til godt savne hvordan jeg var før, den simple livstil, hvor jeg var selvsikker hvor jeg ikke gennemtænkte alt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]