Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Hejsa,

Lige et par spørgsmål vedr. udregning af begynderdosering af MDMA.

1: Jeg har læst flere steder, at et godt udgangspunkt for begynderdosering vil være kropsvægt X 1,5, men dog aldrig over 120 mg. Jeg vejer 90 kg, vil 120 mg være fint den første gang eller er det mon rigeligt med 100 mg, som vist også bliver anbefalet af en del..?

2: Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man skal veje eksempelvis 100 mg op. Er det med udgangspunkt i, at det MDMA man skal veje op er så rent, som det kan blive (mener det er omkring 82-84%), og at man i dette tilfælde blot skal putte på vægten, så den står på 100 mg. Og hvis det ikke er så rent, skal man veje mere op. Det jeg har fået fat på er fra The Dark Web fra en forhandler fra Tyskland og blev inde på hjemmesiden oplyst til at være 82-84%, men det ved jeg selvfølgelig ikke om er rigtigt.

Dedikeret medlem

Hej SineK! Godt at du spørger først!
du vejer 100mg uanset procent :)
det kan være en godt ide at købe et testkit og tjekke det stof du har købt.. Og hvis du ikke har prøvet MDMA før, så start med at teste dig selv for allergi, ved at tage ~5mg..
viewtopic.php?f=4&t=6450 her er en HRtråd ang. MDMA.
velkommen til, du spørger bare løs!
VhS
edit, angående dosis så svinger det fra person til person.. nogen ska ha 200mg mens andre (migselv) blir ristet som en bette reje på 70-80mg.. :) det er mit sweetspot!
såååå den tommelfingerregel med vægt X 1,5 kan jeg ikke forsvare.. -andre må meget gerne byde ind her!

Dedikeret medlem

Ifølge Erowid vil 120 mg. være fint til dig: www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml. Men det afhænger også af om du har tænkt dig at redosere. Hvis du har tænkt dig at redosere, så kunne du starte forsigtigt med 100 mg., og så senere give den gas hvis det viser sig at være alt for lidt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vejer 95 kg og plejer at starte med 120 mg også have en redose som jeg tager hvis der er behov på 50-60 mg. Men jeg kan også godt lide at være ramt. Vil mene 100-120 uden redose er helt fint til første gang. Du ved heller ikke hvordan du reagere dagen efter, jeg får personligt ikke særlig stor nedtur på. Det er der mange andre der gør. Jeg tror dog den vigtigste faktor er at man skal holde pauser mellem sine ture på omkring 2 måneder også holde dosen under 200 mg fordelt over aftenen på den ene eller anden måde. Det skulle dog være sundere kun at tage en redose, end at forsøge at strække sin dose ud over hele aftenen. Altså bedre med 100 mg (tid: 0. time) + 100 mg (tid: 1. time), end 100 mg(tid: 0. time) + 50 mg (tid: 1. time) + 50 mg (tid: 3. time). Uden at kunne gå i detaljer har det noget med måden hjernen udløser serotoninen på efter indtag af MDMA. Vil dog stadig anbefale at du holder dig til en enkelt dosis, når det er første gang. Evt. vej din dose af også få en ven til at holde resten af din MDMA, for man kommer hurtigt til at tage dumme beslutninger om redoseringer i sin første MDMA tur. Jeg endte f.eks. selv med at tage 250 mg MDMA første gang jeg prøvede det (fordelt over mange timer dog) + en 125 mg dosis dagen efter. Du kan tro det ikke var sjovt at være alene dagene derefter.

Junior medlem

1000 tak for jeres gode svar :-) De har fået mig overbevist om, at jeg skal starte med 100 mg uden redose. Hellere for lidt end for meget den første gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
SineK skrev:
1000 tak for jeres gode svar :-) De har fået mig overbevist om, at jeg skal starte med 100 mg uden redose. Hellere for lidt end for meget den første gang.

Dejligt når folk lytter!

Medlem
Brugeravatar

Ikke for at komme med dårlig HR, men vil siger hellere for meget end for lidt første gang(læs: alt med måde), der er sgu en magi over første gang som aldrig kommer igen, uanset dose.
Ville nok selv tage 120mg++ første gang, og så redose efter behov efter en time, hvis det er uden alkohol.

Dedikeret medlem

Hvis du har fået for lidt, så drik cola. Det forstærker virkningen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:

Kilder? Det har jeg godt nok aldrig hørt om eller oplevet selv i mit liv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enspænderen skrev:

que señor?
Og jeg er nok forholdsvis enig med Herminator, om at tage lidt mere end gængs anbefaling første gang. Det er ærgerligt at kunne mærke magien uden at kunne overgive sig 100% til den (fx ved en 100mg dose hvor man kan mærke, at man lige skulle have haft lidt mere). Efter første gang skal der dog doseres mere 'korrekt'.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Det er min egen erfaring at cola forstærker virkningen af MDMA. Hvis trådstarteren får for lidt, og ikke vil redosere, så kan jeg anbefale at drikke cola. Det er den næstbedste løsning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enspænderen skrev:
Det er min egen erfaring at cola forstærker virkningen af MDMA. Hvis trådstarteren får for lidt, og ikke vil redosere, så kan jeg anbefale at drikke cola. Det er den næstbedste løsning.

Skal det være et bestemt brand eller er Jolly fint? Jolly er jo den ultimative cola sammen med Hancock sportscola.
Vil Fanta, Faxe, Sprite fx ikke virke?
Altså det lyder vildt nok, hvis det virker.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Dedikeret medlem

Det er koffeinen der virker. Du kan også drikke kaffe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enspænderen skrev:
Det er koffeinen der virker. Du kan også drikke kaffe.

Dope, giver fin mening. Umiddelbart et forholdsvis uskadeligt supplement til at få lidt MDMA-feeling tilbage.

Dedikeret medlem

Nemlig. Der kan ikke ske noget ved at prøve det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]