Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 01:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ritalin pris
Indlæg: 24 apr 2018 13:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2018 11:56
Indlæg: 8
Halløjsa. :)

I dag havde jeg min første oplevelse med Ritalin som studydrug.
Prøvede en 10mg pille som gav mig to helt utrolige moduler med ellers røvkedelige fag, men utroligt meget engagement og koncentration fra min side af. Helt igennem positivt.

Men jeg føler ikke at det er nok til en hel dag. Så jeg overvejer at prøve at anskaffe "Ritalin Uno". Så vidt jeg har forstået er det kapsler i stedet for piller, og burde give en mere langvarig effekt.

Mit spørgsmål er så, hvad er prisen pr. pille? Sådan gennemsnitligt. Af hvad jeg har hørt skulle det være 50-80 kroner. Kan det virkeligt passe?

På forhånd, tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 14:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Hej, jeg betaler 1 kr. pr. 1 mg., og det synes jeg er okay.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 14:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2018 11:56
Indlæg: 8
Big Jake skrev:
Hej, jeg betaler 1 kr. pr. 1 mg., og det synes jeg er okay.


Whaaat. Det er langt billigere end det jeg fik tilbudt. Køber du af en ven eller hvad?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 15:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Ja, men bytter tit med noget andet. Jeg troede dog, at det var en meget almindelig pris ...

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 15:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Synes i hvert fald heller ikke de er mere værd end 10 kr per 10 mg. Hvis du tænker på hvor mange du kender der har diagnosticeret ADHD. De har for det meste mulighed for at opbygge sig et lager, hvis de ikke gider at tage stimulans hver evigt eneste dag. Af den grund er udbuddet højt og da de fleste med et dagligt behov kan få den diagnose er der heller ikke en skide stor efterspørgsel på det sorte marked. Noget helt andet er at jeg synes man skal passe på med at bruge det som study drug. Men du har jo selv oprettet den tråd hvor det bliver diskuteret og i sidste ende er det jo dit eget ansvar hvordan du benytter dit sind og hvilke hjælpemidler du smider ind i din krop. Håber bare du husker at dele af din oplevede forbedringer også kan skyldes forventninger til stoffets virkninger. I princippet kan det sagtens være at du ville have performet ligeså godt den dag uden study drugs. OG hvad med fremtiden, skal den så også indeholde centralstimulerende substanser som altså har en del bivirkninger. Jeg går generelt ind for at man skal kunne klare sit arbejde uden substanser også kan man måske give den ekstra skub i særligt pressede perioder.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 18:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2018 11:56
Indlæg: 8
Er helt enig med dig. Jeg har slet ikke lyst til at tage det til dagligt. For mit vedkommende vil det være noget med 1-2 gange om ugen, og så intet stærkere. Det er self en glidebane for mange, men jeg plejer at kunne styre sådan noget helt fint.

Jeg har også mest lyst til bare at undvære dem, men jeg kan mærke at jeg oplever stress og at jeg slet ikke har overskud til ting som lektier og opgaver. Det er mit håb at jeg kan få et lille kick en gang imellem på den her måde, så jeg ikke falder helt tabt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 20:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Oceanman skrev:
Er helt enig med dig. Jeg har slet ikke lyst til at tage det til dagligt. For mit vedkommende vil det være noget med 1-2 gange om ugen, og så intet stærkere. Det er self en glidebane for mange, men jeg plejer at kunne styre sådan noget helt fint.

Jeg har også mest lyst til bare at undvære dem, men jeg kan mærke at jeg oplever stress og at jeg slet ikke har overskud til ting som lektier og opgaver. Det er mit håb at jeg kan få et lille kick en gang imellem på den her måde, så jeg ikke falder helt tabt.


Altså hvis man ikke oplever en smule stress og en gang imellem falder lidt bagud, så er det vel ens skole der har lavet en uddannelse der er for let. Hvis du føler dig stresset altid, så synes jeg du skal overveje om du er det rigtige sted. Jeg ville i hvert fald ikke selv vælge en uddannelse hvor jeg blev så stresset at jeg skulle ty til selvmedicinering for at kunne følge med. Jeg synes også 1-2 gange i ugen er for meget, hvis man ikke har opsyn med sit forbrug ved en læge. Du aner ikke hvordan din krop reagere på det ved lang tids brug. Det er jo et stof der påvirker blodtryk og puls, og der er spekulationer omkring at det kan forsage akutte tilstande ved længerevarende brug. Ifølge Wiki er dog aldrig blevet undersøgt til bunds (men altså det jo ikke ukendt at det er et CNS-stimulerende stof og det er altså ikke helt utænkeligt at der kan være alvorlige bivirkninger ved længerevarende forbrug).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2018 21:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2018 11:56
Indlæg: 8
Okay. Der var lige nogle ting som jeg ikke umiddelbart vidste. Helt klart stof til eftertanke. Det her er ikke noget jeg har lyst til at forsætte med hele min skoletid. Gør det som sagt pga et kick, men på samme tid er det et fedt rush, når man sidder til en time og har det vildeste overblik og kan svare hurtigere end nogensinde før.

Men du har bestemt plantet nogle tanker hos mig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 100 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team