Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 22:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 apr 2018 01:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2018 07:39
Indlæg: 12
Hej Psy!

Undskyld, hvis jeg stiller et spørgsmål der allerede er besvaret i en anden tråd, men kan ikke rigtig finde nogen tråd med svar på mit spørgsmål, så her kommer det.

Jeg har været på antidepressiv SSRI Fluoxetin 40mg dagligt om morgenen i efterhånden et pænt stykke tid. Er der nogen der har et svar eller bud på, hvor lang en pause jeg skal holde for at opnå fuld eller bare nogen effekt af MDMA igen? :)

Plasmahalveringstid for fluoxetin er 2-3 dage og for norfluoxetin 7-15 dage.
Metaboliseres i leveren via CYP2D6 til bl.a. den lige så aktive metabolit, norfluoxetin
Plasmahalveringstid for fluoxetin er 2-3 dage og for norfluoxetin 7-15 dage.
Ved gentagen indgift øges plasmahalveringstiden for fluoxetin til 4-6 dage (dosisafhængig kinetik).
Steady state-plasmakoncentration nås inden for 5 uger. 2,5-5% udskilles uomdannet gennem nyrerne, 10% som norfluoxetin. "Fra Promedicin.dk"

Er ikke selv sikker på en udregning med halveringstiden, og ved ikke om der er eftervirkning i forhold til mdma'en af fluoxetin? :)

På forhånd tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2018 12:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Gider simpelthen ikke lige læse hele posten igennem, men måske du kan finde svar her viewtopic.php?f=4&t=18601 :D

Eller her https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info9.shtml

Go' Læsning :wink:

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2018 21:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Jeg ved godt, det ikke er et egentligt svar på dit spørgsmål. Men jeg vil virkelig fraråde dig at stoppe din medicin for at tage mdma. Jeg går ud fra, du får fluoxetin pga depression? Det kan forværre din tilstand at holde op med at tage medicinen uden at konsultere læge eller pyskiater først. Og så kan mdma i øvrigt få humøret til at svinge gevaldigt. Både for folk, der i forvejen er deprimerede eller folk, der ikke er. Det kan gøre generelt glade mennesker dybt deprimerede i flere dage efter. Jeg siger ikke, at det kommer til at ske. Men det er at lege lidt med ilden, hvis du i forvejen bliver behandlet for depression.

Får du samtaleterapi?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2018 21:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Imp skrev:
Men jeg vil virkelig fraråde dig at stoppe din medicin for at tage mdma.

This so much. Synes også det er en virkeligt dårlig ide at droppe et medicinforløb bare for at tage mdma en enkelt gang. Der kommer masser af chancer for at tage mdma og det bliver kun bedre, hvis du venter til du har det bedre.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team