Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 17:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 jun 2018 21:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey gutter og gutinder :)

Min kæreste og jeg tog her sidste weekend amfetamin.
Vi købte 4g om fredagen, og fik det nok ca kl 21, og begyndte og suge små streger på 10-30mg til virkningen kom, og derefter sugede vi bare når lysten meldte sig.

men om morgenen kl 03 - 04 stykker, da vi begge havde taget omkring 1,5g hver, begyndte vi begge og se lidt småsyner.

Jeg kunne danne mønstre på gulvet udfra hundehår, der lignede små stykker smadret køkkenfliser, hvor skårene var lagt tæt op og ned ad hinanden, og når jeg sad ned med bare ben, og kiggede på mine hår på benene, så så det ud som om de vibrerede helt vildt, eller som om en blæser stod og blæste luft ind på dem.

Hvad skyldes dette lige? :/
Har vi været for voldsomme med dosen, for vi var begge udhvilede og ikke i direkte søvnunderskud, som plejer og være triggeren for hallucinationer.
Dog havde vi sprunget aftensmaden over, men kan manglende aftensmad udløse dette?
Det var meget underholdende, men når man ved det ikke er meningen, er man selvfølgelig lidt betænksom med det.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2018 23:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
1,5 rent amfetamin er en helvedes til dosis.

Full throttle too much, der er vidst ikke meget andet at sige der.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 11:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Klassisk syptom på overdosering af amfetamin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 11:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er helt klart pga. dosen og søvnmangel.
Røg I hash under turen?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 13:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Ja jeg røg hash hele aftenen, og damen fik et par sug engang imellem.
Hvad anbefales som Max dose i løbet af en session?

Alt i alt må vi konkludere vi hellere må slappe lidt af med doseringen fremadrettet ;)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 14:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Svært at svare på. Synes det mest ansvarlige er at tage én god dose og ligge stadset væk til en anden gang.

Problemet ligger i at gadeamf aldrig bliver 100% rent, hvilket gør det svært at kalkulere med doser o.l. Men hvis i nu ikke tager 1.5g næste gang, er det hvertfald en god start.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 14:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror også det mest ansvarlige er ligesom at ligge en maks grænse inden man putter næsen i posen også veje det af. Resten får man så en ansvarfuld person til at gemme væk. Hvis der ikke er sådan en tilstede kan man med fordel ligge det i en boks, eller noget hvor man ligesom husker en selv på hvorfor det ligger der. Altså at man bryder en aftale med sig selv, ved at åbne op for mere.

Generelt synes jeg det er svært at styre ens indtag på stimulanser og derfor er det altså ret smart at ligge en plan inden man starter. Det har i hvert fald virket for mig, ligesom at veje max dosen af inden start.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 15:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Narkopolo skrev:
Ja jeg røg hash hele aftenen, og damen fik et par sug engang imellem.
Hvad anbefales som Max dose i løbet af en session?

Alt i alt må vi konkludere vi hellere må slappe lidt af med doseringen fremadrettet ;)

Så kan hashen også sagtens have spillet ind! Det er i hvert fald min erfaring, når jeg ryger joints og suger amf.

Vil mene at max dose burde 0.5 - 1g alt efter hvor rent det er.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 18:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
De syns forstyrrelser du snakker om, tror jeg også skyldes overdosering.
Hjernen kan ikke rigtig følge med mere, og derfor oplever man noget ligende det du har oplevet.
Personlig mener jeg at det kan være svært at sige hvornår man har fået en for stor dosis af netop amfetamin, da det er lidt lumsk og man mærker ikke i hvor stor grad man er påvirket.
Jeg har selv oplevet syns forstyrrelser på amf efter 1-2 døgn hvor der dog bare var delt 1G mellem tre personer.
Havde ikke spist i omkring 20 timer, og havde for længst stoppet indtagelse, da vi besluttede at skulle sove næste dag/aften.
Her var det røde og blå strenge af lys der farede rundt oppe i loftet, som forsvandt ligeså hurtigt de var kommet.
Der var også prikker af blandede farver forskellige steder man kiggede hen periodevis.
Sjovt var det dog at vi alle fik disse syns forstyrrelser, et godt stykke tid efter vi havde stoppet indtagelsen.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 18:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Husk at spis evt. bare en proteinbar og frugter, og få vand og salt. Dunno om dosen er høj, jeg vejer aldrig ammo.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 19:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Eventuelt også lige gå en tur, istedet for bare at sidde ned i 20 timer, det er altid godt lige at bevæge sig lidt

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 20:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg oplevede det også altid i de gamle marathon-snifferdage. Hvis jeg kørte på 2. eller 3.-dagen uden søvn, så eksploderede mine synsforstyrrelser, men jeg oplevede det også ligesom dig, på den første nat.
De ting der lå på bordet begyndte at danse og flimre, jeg så insekter på væggene osv.
Det kom som regel efter de mange doseringer man efterhånden havde fået indenbords, så jeg tænker at det hos jer har været en kombination af dosis, træthed i hjernen og mangel på føde/væske.
Det er en dejligt ulækker kombination, især når man strækker den og holder sig vågen i flere døgn (5 døgn er rekorden her).. Fy for den lede, set i bakspejlet.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 20:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Folk der kun tager psykedeliske stoffer vil ALDRIG forstå, hvor sindssyge og virkelige hallucinationer man kan få på stimulanser, når man bare har kørt hårdt og længe nok

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2018 21:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Buttkraken skrev:
Folk der kun tager psykedeliske stoffer vil ALDRIG forstå, hvor sindssyge og virkelige hallucinationer man kan få på stimulanser, når man bare har kørt hårdt og længe nok


Brb, googler natslygge/meth triprapports

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2018 07:14 
Narkopolo har du nogensinde oplevet de helt subtile visuelle effekter du har, både når du åbner og lukker øjnene uden at være påvirket?
Jeg får selv sygt kraftige visuelle effekter og nogle gange desiderede visioner på meditation. Jeg oplever også visuelle ændringer under indflydelse af alle stoffer, selv på 3 øl, et par streger Speed, Coke eller Meth ser jeg smukke energiske vibrationer i luften i alskens farver.

Min pointe er nok bare at ja det er sandt, at 1,5g Amf er en rigtig høj dosis, men det er lidt upassende at kalde det syns forstyrrelser, et mere passende udtryk vil nok være syns ændringer. Vores syn er i konstant forandring.


Top
  
 
Indlæg: 15 jun 2018 13:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Ø Tripperen! skrev:
Vores syn er i konstant forandring.


Nej det er det ikke.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2018 15:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Selvfølgelig bevæger blodet sig øjet, men betyder altså ikke at synet ændrer sig.
Synet ændres hvis de brydende medier i øjet (linsen og hornhinden) ændrer form. Synsforstyrrelser kan forekomme fx hvis impulserne ikke bliver transmitteret "rigtigt" om i synscortex og det kan narko påvirke, ligesom de påvirker pupilrefleksen hvilket giver en ændring i opfattelsen af synet. Meditation kan sikkert også påvirke nerveimpulserne.
Har arbejdet med oftalmologi og neuroofthalmologi i en del år, så jeg ved lidt om det.

Mit svar var lige så ukonstruktivt og ueffektivt
som sætningen 'synet er i konstant forandring' var ubegrundet.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2018 20:25 
Så du mener ikke, at linsen og hornhindens form er i konstant forandring(bare udenfor hvad oftalmologien er i stand til at måle), men kun forandres ved indtagelse af narko eller ved meditation? Hvad er så forklaringen på, at mit syn ændres når jeg spiser, eller for den sags skyld ikke spiser? Der er ikke noget der hedder transmitteret rigtigt, men nogenlunde gennemsnitligt, og med større og mindre fravigelse.

Meditation går ud på at holde fokus. Når du holder fokus på et givent objekt(om det så er af fysisk eller metafysisk karakter), vil objektet ændre form, størrelse, farve, duft, smag osv. igennem meditations forløbet, alt efter hvor fokuseret du er på det. Det samme vil alle vibrationer rundt omkring objektet gøre. Altså er dit fokus i stor grad afgørende for, hvordan du betragter og oplever objektet(Det er netop derfor meditation har sin effekt). Og dit fokus er ikke stabilt, det ændres konstant, og derved ændres din måde at se og observere på uafbrudt.
Man kunne også kalde det opmærksomheden, altså hvor meget man lægger mærke til. Den ene dag kiggede jeg på en sten og så, at den var grå. Den anden dag jeg kiggede på samme sten, så jeg, at den havde mange forskellige grå farvenuancer, og her havde mit syn, opmærksomhed og fokus ændret sig drastisk. Jeg havde i forhold til dagen før visuelle syns ændringer, men absolut ikke syns forstyrrelser. Jeg var blevet mere opmærksom, "mere bevidst".

For at det skal give mening, at bruge begreber som synsforstyrrelser kræver det, at man har kortlagt en bestemt måde at se på som den eneste rigtige. Det er ikke blevet gjort, og er en komplet umulighed. At en del af videnskaben så både har prøvet og stadig prøver på det, er i min optik et tegn på deres uduelighed.

Det givne energifelt din opmærksomhed opererer på er afgørende for, hvordan verden ser ud for dig.

Man kunne bruge noget så simpelt som en stempel motor som eksempel. En stempel motor skal på et givent tidspunkt før den forlader fabrikken måle sin effekt kurve, på et dynamometer. Der er mange forskellige måder at måle denne ydelses kurve på. Du kan måle den med kølevandspumpe og resten af kølesystemet og uden. Du kan enda måle den uden oljepumpe, hvis du vil have et rigtig flot resultat på papiret, det er der mange producenter som tillader sig at gøre. Pointen er at det er DIG der vælger, hvordan eksperimentet skal udføres, på grundlag af hvad du vil have ud af resultatet. Skal det gavne dig eller dine omgivelser. Eller hvis du er syyygt veludviklet, så måske du tænker på begge dele og balancen her imellem, men så skarpe er der altså ikke særlig mange mennesker der er, vi snakker 0,et eller andet%
Når man måler sådan en effekt, laver man mange tests som giver hver deres resultat, også beregner man gennemsnittet. Altså yder motoren forskelligt for hvert øjeblik, uanset hvor eksakt du laver opstillingen. Det samme er gældende for træet ude i skoven, det gror og ændres konstant. Det lejlighedskompleks jeg bor i er i konstant nedbrydelse, derfor må man renovere på det fra tid til anden. Hvorfor skulle dig syn være anderledes?

Jeg har gjort i meditation og egodøden i nogle år efterhånden, og hvad jeg har lært er, at jeg ved ingenting om noget.


Top
  
 
Indlæg: 20 jun 2018 18:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hornhinden og linsen påvirkes ikke af narko eller meditation. Det er pupilrefleksen samt synsnervebanerne i hjernen som bliver påvirket heraf, hvorved synsopfattelsen ændres/forstyrres. Det er ikke normalt at se ting som ikke er der.
Hvis, som du hævder, at hornhinden og linsen konstant ændrer form, så vil det betyde at synsstyrken også ændrer sig. Dvs at du i det ene øjeblik kan have en synsstyrke på fx -2 dioptrier og det næste øjeblik -3 dioptrier. Sådan ændrer synet sig ikke. Det sker over en lang periode og der skal en relativt stor formændring til for at synsstyrken ændres.
Men jeg kan fornemme at du snakker om hvordan synet opfattes og ikke hvordan selve øjet fungerer. Det var desværre sådan jeg opfattede din før nævnte sætning om synet i konstant forandring.

Hvordan ændres dit syn når du spiser Ø?

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2018 21:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bo Dega skrev:
Hvordan ændres dit syn når du spiser Ø?

Nu kan jeg ikke tale på Ø's vegne, men jeg kan også godt opleve ændringer i mit syn når jeg spiser. Især hvis jeg spiser rigtigt rigtigt meget og især meget kød og ost. Kan få sådan helt tunnelsyn ligesom på ketamin fx.

Imo kan store doser mad godt være en rus hen mod noget psykedelisk eller dissociativt.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team