Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 07:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2018 21:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 aug 2018 21:17
Indlæg: 4
Hej,

Jeg har kæmpet med depression i godt 7 år nu, og er ved at være godt træt af (utallige typer af) antidepressiver, der godt nok kan få styr på mit humør, men efterlader mig i en zombietilstand, hvor jeg ikke kan føle en skid, og ikke kan finde glæde eller engagement i noget som helst. Jeg er ved at være desperat da tiden går, så jeg er klar til at søge udenfor det etablerede sundhedsvæsen, der åbenbart ikke kan hjælpe mig.

Jeg har hørt positive ting om Ketamin i forb. med depression, og vil lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med det som behandling af depression?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 21:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Flyttet fra triprapporter til syntetiske stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 22:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Min personlige erfaring er også, at der er noget om snakken - at ketamin har antidepressive egenskaber. Det er dog også min erfaring, at man bør være relativt varsom med det her. Jeg kender mindst en god håndfuld mennesker, som er endt ud i noget de ikke selv kunne styre længere, jeg selv har været ret tæt på ligeså.
Det skal dog siges, at ingen af dem svjv prøvede at behandle depression - men dog mærkede bagsiden af en antidepressiv effekt, nemlig nedturen bagefter, hvis altså ikke de tog mere. For nogle blev det en ond cirkel.

Hvis du vælger at gå den vej, vil jeg anbefale at du allierer dig med en meget erfaren bruger, får noget rådgivning af en art, men lige så meget at du får anden professionel hjælp som psykoterapi eller lign. Min første indskydelse er, at der ikke er noget drug der kan fikse grunden til det du er i, det må du få løst/acceptere ellers ender du det samme sted på sigt.
Får du anden type behandling end medicinsk nu?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 22:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 aug 2018 21:17
Indlæg: 4
Tak for svaret, det er fedt der er nogen der vil hjælpe. Jeg er opmærksom på at det kan være en glidebane til et misbrug, som jeg absolut ikke er interesseret i. Jeg ville ikke tage det for at få et "trip", jeg ville gå efter så lille en dosis som muligt, der kunne give den antidepressive effekt. Jeg føler jeg er ved at løbe tør for muligheder, efter at have prøvet: medicin (cipramil, cipralex, venlafaxin, brintellix, valdoxan m.m.), tre psykologer, to psykiatere, mindfulness meditation rettet mod depression, meta kognitiv terapi, motion og ikke mindst alkohol, så nu mangler jeg snart kun ECT;-). I øjeblikket forsøger jeg at praktisere meta kognitiv terapi ud over min medicinske behandling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 23:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Har du overvejet et mikrodoseringsforløb med LSD eller svampe? Det ændrer ens tankemønster til positivt et af slagsens. I øvrigt så kender en der har positive erfaringer med ketamin ift. behandling af depression. Han tog det hver 2-3 uge, da effektivt ikke holder længere end det.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2018 01:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
måske kan der være noget her https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=55022

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2018 10:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 aug 2018 21:17
Indlæg: 4
Tak for svarene. Ja, jeg har også overvejet psilocybin svampe både mikro doser og evt. et reelt trip hvis det er det der skal til. Jeg ville helst prøve med Ketamin, da jeg ved det har en vis dokumenteret effekt. Det er bare ikke til at få fat i det skidt, det er måske lettere med svampe.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team