Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 10:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Side effekter
Indlæg: 21 okt 2018 01:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
Skal prøve at gøre det kort, er kronisk smerte patient med en del skader og operationer til følge
Psykisk er jeg gået ned pga netop disse og pt låst ude fra arbejdsmarkedet, det giver en del uro, angst, depression mm
Jeg får dagligt 30mg reltebon depot og 5mg metadon og har pn oxynorm 10-20mg 4 x dagligt og quetiapin 25-100mg til natten
Smerterne er en ting men uroen til natten driver mig til vanvid og med en stor operation af ankel i nærmeste fremtid giver det ikke færre bekymringer
Jeg opnår ikke længere den afslappende effekt af quetiapin, det gør mig lidt træt men ikke mere end jeg hurtigt vågner og er frisk, den faste medicin kan jeg ikke tage mere af og pn kan jeg godt tage men dels opnår jeg ikke den beroligende virkning og dernæst vil jeg være for svær at smertedække efter operationen, snakker af erfaring
Jeg har i 3år sovet som lort, efter jeg fik smadret ryggen som er opr x 2 og fik derfor quetiapin der hjalp i en periode
Hvad vil jeg kunne gøre for at øge den afslappende effekt af disse præparater uden at skulle tage oxynorm som alligevel ikke har nogen indvirkning? Jeg udvikler åbenbart hurtigt en tolerance
Jeg ryger en kvart joint de dage jeg har ulidelig ondt som tager smerterne men det kvikker mig op, alkohol bliver jeg kort varigt påvirket af og så er er det det, endda selvom jeg sjældent drikker
Kan jeg gøre noget eller må jeg bare erkende at som kronisk smerte patient der fast får medicin så stopper sideeffekterne en dag og der er intet der kan gøres for at opnå dem
Det er vigtigt at informerer om jeg ikke ønsker at være skæv men bare kan give dem afslappende/beroligende effekt de dage hvor jeg kan mærke at jeg slet ikke vil få sovet, jeg er udd SSA og kender alt til afhængighed, har i perioder stopper med reltebon og metadon for at se om det virkede men nej og ingen abstinenser og når jeg er startet op igen har der heller ikke været noget, ligeledes har jeg prøvet at undvære quetiapin
Planen er jeg skal ud af så meget medicin al muligt som min krop tillader det så derfor søger jeg en akut løsning til dårlige dage
Jeg har fået alprox og har stadig nogle og de virker til gengæld også noget men det gør jeg sovet det meste af dagen for bagefter ikke at kunne sove igen og dernæst ved jeg lægen vil bære tilbageholdende og så alligevel ikke, jeg er ligeså tilbageholden, jeg vil kunne få det inden operationen men ja, det må da være muligt med en side effect booster så jeg bare kan få noget søvn så jeg har en hverdag hvor jeg har energi til at leve noget


Senest rettet af Farmergirl 21 okt 2018 02:03, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 01:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Puh en historie - du er sgu godt dopet op må man sige... Det er aldrig tilrådeligt at blande depressanter - men der er en klar (og farlig) synergisme mellem opioider og benzoer - hvor stærke er de alprox du har? Du kunne også spørge efter phenergan - det er et antihistamin og vildt sløvende og desuden også med en ret vildt synergisk effekt, især med benzoer men også med opioider... Du ved det nok, men reltebon indeholder det samme aktive stof som dine oxynorm, nemlig oxycodon... Har virkelig ikke rigtigt nogle gode råd, men måske metadonen faktisk modvirker de andre opiater du får - metadon binder sig rigtig kraftigt til receptorerne, så de andre ikke får lov til at binde sig, men bare blive "skyllet" ud - derfor det er meget brugt til misbrugsbehandling.. Men altså, jeg er ikke læge og bare en gut, der sidder bag en skærm - dog har jeg en masse erfaringer osv - Hvad siger din læge?

Alt det bedste herfra =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 02:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
Jeg har lige tilføjet i opslaget at jeg er SSA så alt med medicin har jeg kendskab til og medicinen er ord på smerte klinik og i samråd med egen læge
De vil gerne give anti depressiv eller øge dosis, det er bare ikke min interesse, dels fordi jeg ikke ønsker det, dels fordi jeg gerne vil leve med så lidt af det som muligt, undvære det 100% kommer jeg nok desværre ikke til med mine mange skader i kroppen
Har selv tænkt at metadonen måske modvirker, jeg fik ozy før det og efter metadon begyndte jeg at blive nærmest immun overfor alt, kunne godt være jeg skulle stoppe dem, det ville ikke generer mig at prøve så fedt du lige havde samme tanke jeg selv har tænkt
Dog kan man undre sig over at smerte klinik og egen læge så ord det men måske er de vant til at folk har effekt og måske placebo effekt af det, som sagt så ønsker jeg bare en dæmpende effekt på alt det kaos i mit hoved efter ulykken der smadrede min ryg og smed mig i jobcenter delen, jeg vil inderligt tilbage på arb og regner stærkt med at operation af fod bliver det sidste i mange år så det ikke er langt ude i fremtiden
Men manglen på søvn er jeg træt af og det gør også jeg her og får mere ondt, og da jeg er for stædig til bare at putte piller i munden er jeg også den der hellere lider
Så ja, kunne godt være jeg skulle afprøve at fjerne metadon og måske se om jeg kan lave noget olie af de urter jeg har eller noget andet af dem der måske kan hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 02:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
Prøvede lige at se om der er interaktion mellem reltebon og quetiapin og metadon men kunne intet finde men har som sagt selv tænkt tanken
Mine æger ordinererede det for at øge virkning af smertestillende da jeg havde så ondt så jeg kunne have hængt mig men det kan jo faktisk godt være de to ting ikke virker godt sammen
Vil i morgen prøve at skære metadon fra (ja man skal normalt trappe ud men jeg er ikke rigtig afhængig af det og har haft tager medicin fra fra den ene til den anden dag uden problemer selvom jeg har fået det i 3år, måske fordi jeg ikke søger rus virkningen som sådan men den smerte lindrende og så den afslappende til natten fra quetiapin som jo nærmest er ophørt)
Det er som lægerne siger, at jeg må på en eller anden måde have en krop der ikke lader sig blive Maks afhængig af tingene siden jeg kan stoppe med at tage dem fra den ene dag til den anden uden bivirkninger


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 02:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Spændende om det, at droppe metadonen, kan gøre at de andre opioider får bedre fat og din smertelindring forbedres - husk at metadon er længe i dit system, så der kan godt gå nogle dage før du oplever effekt.. tror ikke du vil opleve abstinenser uanset, du får jo rigeligt af andre opiater plus du har din PN...

Rigtig god vind - kom endelig med en opdatering! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 08:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
I forhold til jointen som gør dig frisk, så skal den nok ryges 3-5 timer før sengetid for at få den gode søvn virkning, kan godt se det er et problem, hvis du ikke vil være påvirket af den.
Har du prøvet indslumringspiller de er ikke så kraftige og med en hurtig halveringstid Fx zolpidem - og hvis man kun bruger dem 2 dage om ugen så bliver de ved med at have en optimal virkning.
De 2 dage med god nattesøvn er guld værd hvis man bøvler med søvnen over længere tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 16:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg syntes det er en mærkelig cocktail af morfin du får. Hvorfor skruer man ikke kraftigt op for en af dem og fjerner de andre. Mine erfaringer er ikke at blande tingene samtidigt.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 16:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
Det prøvede man men havde ingen smerte lindrende effekt og da jeg ikke tåler medicin mod nervesm som jeg har udover andre strække smerter og må leve med det var det eneste umiddelbare løsning og da det har en forholdsvis god smerte lindrende effekt kan jeg leve med de smerter jeg har.
Men derimod har jeg ikke den største virkning af quetiapin længere som jeg får for at få ro i hovedet og for at kunne sove, det gives i den dosis for at udnytte bivirkningen træthed fremfor man giver benzoer og om det er metadon der forringer dens virkning ved jeg ikke, jeg havde effekt af q i 2,5år, det sidste halve år har det bare været møg og har fået metadon næsten ligeså længe
Så det er det der er problemet, at jeg ikke har den beroligende effekt mere og den får jeg ikke selvom jeg tager oxynorm pn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 17:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Den hurtig virkende oxycodon vil ødelægge din tolerance over tid og gøre du skal have mere og mere. Metadon ødelægger fuldstændig virkning af din depot oxycontin som du kalder reltebon.

Quetiapin gør dig fed og ødelægger dine tænder, så hvis de ikke virker så gør dig selv den tjeneste at skippe det lort. Jeg kan kun give dig et dårligt råd og det er benzodiazepin.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 18:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
vectra skrev:
Den hurtig virkende oxycodon vil ødelægge din tolerance over tid og gøre du skal have mere og mere. Metadon ødelægger fuldstændig virkning af din depot oxycontin som du kalder reltebon.

Quetiapin gør dig fed og ødelægger dine tænder, så hvis de ikke virker så gør dig selv den tjeneste at skippe det lort. Jeg kan kun give dig et dårligt råd og det er benzodiazepin.




Nu har jeg altså fået disse præparater i henholdsvis 2,5 og 3år og er ikke fed så den holder ikke, tværtimod er jeg undervægtig
Jeg ønsker ikke benzoer og så enkelt er det, det har jeg været afhængig af fordi jeg havde det så dårligt psykisk og havde så hamrende ondt og det var værre for mig og tog mig en krig at komme ud af og jeg fik de psykiske bivirkninger hvor jeg nær havde begået selvmord, først der stoppede jeg ved at jeg afleverede hele lortet på apoteket og tog en kold tyrker og derfor fik jeg Quetiapin
Dernæst så tager jeg stort set aldrig PN oxynorm af den grund jeg ikke mærker en større smerte lindrende effekt på mine kroniske smerter men tager måske 1-2 x om måneden hvor jeg har det rigtig skidt og nu hvor jeg skal opereres hvis jeg har ondt kan de blive nødvendige
Jeg har fået samme dosis fra start og har ikke behov for mere smertestillende
Jeg har behov for at have den afslappende effekt af quetiapin som jeg havde fra start og har havde i 2,5år men de sidste 6mnd ikke har virket

Alt det andet med benzoer og ændring i smertestillende skal man ikke bare da jeg så bliver forpint at jeg intet kan og ryger psykisk ned, der er afprøvet mange ting og det her er det eneste der har effekt
Jeg har fuldstændig kontrol over mit smertestillende for ellers havde jeg taget Maks dosis af min pn hver dag og jeg havde ikke bare kunne skippe metadon som jeg har gjort i dag og vil gøre den næste uge meninum og som jeg har gjort før og ligeledes ville jeg have skulle stige i dosis hvilket jeg ikke er på 3år og ikke har behov for

Så hjælp til hvordan quetiapin kan få sin afslappende effekt for ellers kan jeg ligeså godt droppe det og så sover jeg bare ikke, det var derfor jeg fik det og jeg har ikke haft bivirkninger som overvægt eller nogle andre ting da jeg uanset hvad holder mig igang, spiser sundt og får den lave dosis jeg gør kontra den dosis man normalt bruger til skizofrene som er lige omkring 500mg i døgnet, nogle mere

Så bivirkninger og tolerance mm ja det får en del og især folk der søger en rus virkning, jeg har ikke oplevet det, jeg får en tolerance i form af at quetiapin ikke virker ordentligt og at jeg ved operationer som jo Gudskelov ikke er hver måned gør jeg har mere ondt og skal tage større doser onynorm for at få effekt, ligesom andre kroniske smerte patienter
Men den generelle smerte lindrende effekt har jeg og onynorm som jeg tager sjældent tager toppen de dage jeg dårligt kan røre mig men quetiapinens sløvende virkning som er derfor jeg får den er der ikke mere

Derfor er mit forsøg nu at stoppe metadon for det kunne sagtens være den, det ville bare være mærkeligt når jeg fik det 5 måneder før Qeutiapin og det har virket fint indtil for et halvt år siden


Senest rettet af Farmergirl 21 okt 2018 18:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 18:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Har du prøvet at springe Qeutiapin over et par dage , måske de gode dage. Mener de virker meget kraftigt hvis man holder pause. Nu har jeg aldrig taget Qeutiapin fast, har i ny og næ taget til at sove på når jeg er tør for benzo. Jeg ved at de virker som stærkt sovepiller, hvis man ikke tager dem hver dag. Og det er altså små 25mg jeg taler om.
Prøv evt det ellers må du jo op i dosis.
Held og lykke med det.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2018 18:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
vectra skrev:
Har du prøvet at springe Qeutiapin over et par dage , måske de gode dage. Mener de virker meget kraftigt hvis man holder pause. Nu har jeg aldrig taget Qeutiapin fast, har i ny og næ taget til at sove på når jeg er tør for benzo. Jeg ved at de virker som stærkt sovepiller, hvis man ikke tager dem hver dag. Og det er altså små 25mg jeg taler om.
Prøv evt det ellers må du jo op i dosis.
Held og lykke med det.



Jeg ville være ked af at skulle op i dosis så det er da i hvert fald et forsøg, jeg tager mellem 75 og 100mg
Kunne godt være jeg skulle prøve, har haft glemt dem engang i en peiorde, kunne ikke forstå jeg slet ikke sov, kan ikke huske om jeg sov bedre
Vil da give det et forsøg :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2018 00:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Phenergan kunne altså være et glimrende alternativ til seroquel...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2018 01:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
HopIFjordeN skrev:
Phenergan kunne altså være et glimrende alternativ til seroquel...



Ja jeg kan prøve at spørge min læge, om jeg må få det ved jeg ikke da jeg får det der hedder fexotel på 180mg som også er antihistamin
Så skal de to præparter byttes om og det kan måske lade sig gøre uden min overfølsomheds eksem bryder ud så jeg ikke ligner en rødspætte
Det kunne godt være det virkede men er det anderledes and andre antihistaminer??? Det er ikke noget jeg har kendskab til men måske nogle her har
Tager nemlig fexotel til natten og nogle dage til morgen hvis min allergi er værre og oplever nemlig ingen sløvende effekt men det kan jo godt være den her gør
Alternativt over jeg selv at lavet noget cannabis olie eller andet ud af de tørrede planter jeg kan skaffe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2018 01:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Phernergan er meget sløvende - bliver brugt både som antihistamin, sovemiddel, køresygemiddel.. Sælges også under navnet prometazin... Det blev receptpligtigt for et par år tilbage..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2018 01:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
Okay, det vil jeg da få undersøgt nærmere
Har ikke lige kunne finde nogle årsager til at det skulle være mere sløvende end stærk antihistamin men det må være indholdsstoffet der gør noget
Vil i hvert fald forelægge det for lægen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2018 02:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er vist et 1. generationsantihistamin - de er åbenbart mere sløvende - dette præparat bruges til flere formål..
http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/73


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2018 04:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2018 01:02
Indlæg: 10
Okay jamen det er da forsøget værd :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team