Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 04:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2018 22:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
hey·
jeg har en erfaring for at berolignde medicin virker stik modsat på mig. jeg har læst mig frem til på nettet at såkaldte downers dvs olanzapin stesolid osv i den boldgade kan på nogen mennesker virke så de bliver aggressive istedet for.

mit spørgsmål er så om andre herinde har erfaring for at beroligne medicin som for eksembel stesolid olanzapin seoquel virker modsat så istedet for at dæmpe latent agression så forstærker det bare det eller er det noget som sker for meget få patienter ?

jeg har læst mig frem til på et par hjemmesider at det er en kendt bivirkning ved få mennesker ved indtag af benzoer for eksembel men det er meget svært at finde nyttig information om det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2018 10:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Til at starte med burde du oplyse hvilke benzo du har erfaring med, og hvad erfaringen var.
Har du oplevet at være aggressiv?
Har nogen diagnoser du tager dem for, eller det bare for sjov?
Hvordan virker det stik modsat? I forhold til bivirkninger, for man som regel ikke hele paletten på en gang.
Benzo - stesolid og antipsykotisk - seoquel er 2 vidt forskellige medicin grupper, som virker på forskellige receptorer i hjernen.
Medicin virker forskelligt på alle mennesker.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2018 11:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Nu er det godt nok ikke benzoer jeg har haft aggressions problemer med, men opiater har virkelig gjort mig sensitivi til frustrations-øjeblikke, hvor jeg virkelig har kunne koge over det mindste. Har hørt det blive kaldt opi rage, men ja, who knåws.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2018 14:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
WubbaDubDub skrev:
Til at starte med burde du oplyse hvilke benzo du har erfaring med, og hvad erfaringen var.
Har du oplevet at være aggressiv?
Har nogen diagnoser du tager dem for, eller det bare for sjov?
Hvordan virker det stik modsat? I forhold til bivirkninger, for man som regel ikke hele paletten på en gang.
Benzo - stesolid og antipsykotisk - seoquel er 2 vidt forskellige medicin grupper, som virker på forskellige receptorer i hjernen.
Medicin virker forskelligt på alle mennesker.


jeg har ingen psykiatrisk diagnose . jeg har haft diagnosen dyssocial til at stå hos mit gamle lægehus men ny læge har slettet den og blot bemærket at jeg har psykopatiske træk i min personlighed. det er netop når jeg tager psykofarmica jeg bliver "træls" og mister empati. det gør jeg også hvis jeg er påvirket af andre ting siger min erfaring mig. jeg tåler ikke at være påvirket generelt.

det skal siges jeg bliver aldrig agressiv på alkohol og er ikke typen der kommer i slagsmål når jeg går i byen.
jeg har aldrig været i slagsmål eller været truende og agressiv påvirket af alkohol.
Læbepomaden skrev:
Nu er det godt nok ikke benzoer jeg har haft aggressions problemer med, men opiater har virkelig gjort mig sensitivi til frustrations-øjeblikke, hvor jeg virkelig har kunne koge over det mindste. Har hørt det blive kaldt opi rage, men ja, who knåws.


jeg har fået fået psykofarmica udskrevet igennem et år fordi læger tror jeg bliver mere rolig og min agressions tærskel bliver mindre af det men det viser erfaring så virker stik modsat.

jeg er kronisk smertepatient men fordi jeg har haft en årelang diskussion med sundhedsystemet om medicinsk cannabis så har de tænkt at lidt piller kan få den besværlige patient til at holde kæft og lade være med at brokke sig og sende klager .

det drejer sig i bund og grund om at jeg har fået tramadol 400 mg om dagen igennem tolv år og så fra den ene dag til den anden beslutter de sig for at nu må jeg ikke få det mere fordi man har fundet ud af at tramadol også er vanedannede ligesom almindelig morfin og da jeg er kendt alkoholiker tolker man så pludsligt det her som misbrug og det giver konflikter på sygehuse fordi jeg kort og godt får ikke den behandling for smerter som kan lindre og dække mig ind smertemægssigt. konflikten started sjovt nok på det her tidspunkt hvor nyheder var fuld af artikler som den her https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... B8de%C2%AB

jeg har iøvrigt været til misbrugscenter hvor de ikke gider at gøre noget ved mit tolerance problem dvs jeg æder ti mg oxy på en gang og op til fire gange dagligt for at det har en effekt og det mener læger er for meget og kalder misbrug men det er tolerancen som er bygget op pga deres egen udskrivning af tramadol i årevis hvor jeg har bygget den tolerance op med tiden.

jeg fik dog en recept på metadon tænkt som smertestillende men det virker bare ikke på mig . jeg fik laveste dosis og prøved tre dage med det uden effekt og så åd jeg en dobbelt dosis og det virked heller ikke og så smed jeg resten ud.

min nye læge har henvist mig til smerteklinik igen og hvis ikke de kan finde noget som virker så må jeg til at ryge hash og skunk igen på daglig basis . det har en god effekt men er ikke mirakel medicin.

jeg har prøvet lyrica seoquel delepsine stesolid risolid olanzapin osv jeg kan faktisk ikke huske alle de typer psykofarmica de har afprøvet men det virker bare ikke efter deres hensigt.

Læbepomaden skrev:
Nu er det godt nok ikke benzoer jeg har haft aggressions problemer med, men opiater har virkelig gjort mig sensitivi til frustrations-øjeblikke, hvor jeg virkelig har kunne koge over det mindste. Har hørt det blive kaldt opi rage, men ja, who knåws.


det har jeg aldrig hørt om før. jeg bliver rolig og mere naturlig åben over for min omverden på morfin. min sexlyst bliver desuden større.

der taler vi så om den dosis der er udskrevet af lægen til smertelindring .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2018 18:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Visse steder kaldes benzodiazepiner for "dommervagtspiller" fordi nogle mennesker får lettere til vold o.s.v. i påvirket tilstand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2018 19:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Ammen hvad jeg ikke har både set og hørt folk gøre, når de vågent black-out'er på benzoer - det er ret skræmmende! Alkohol har næsten altid været en medløber, der i samspil med en høj dose, lige tipper karret, så ens mindste indskydelser bliver til, "Ja, selvfølgelig" - på godt og ondt... Hvis den person skulle møde en, der er lidt provokerende fx, så ville det måske blive et. "Ja, selvfølgelig, skal jeg smadre den person".. eller, "Ja, selvfølgelig, jeg hugger den sgu da"..

Dommervagtspiller er en passende titel =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2018 21:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
tak skal i have. det er åbenbart mere generelt end jeg lige forventer da jeg opretter tråden.
har i noget på skrift jeg kan bruge til at sende en læge med henvisning til at jeg tåler ikke den slags medicin ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team