Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 07:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2019 16:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jan 2019 16:01
Indlæg: 2
Hej!
Den korte historie er at jeg har været på seroquel i 10 år. Dosis har varieret men var højst på de 800mg. Jeg er nu nede på 25-100 mg hver aften. Jeg har forgæves prøvet at stoppe flere gange, men jeg bliver virkelig syg. Opkast, kvalme, feber og absolut ingen søvn. Har hver gang kun holdt i to dages tid. Jeg har intet misbrug, og jeg er heller ikke psykisk syg. Jeg var det man nok vil kalde en vild teenager og blev sat på det her (lorte)medicin for 10 år siden. Jeg er nu en kvinde på 28. Jeg skriver her for at høre om andres erfaringer. Jeg har ikke kunne finde eksempler på nogen der har taget dem så længe som mig. Vægttab er heldigvis ikke et stort problem for mig, til gengæld føler jeg at medicinen har stjålet min personlighed og ønsker ikke at det skal være sådan for altid. Har bare svært ved at se en udvej. Jeg får intet ud af pillerne udover den bedøvende effekt, og dosis bestemmer jeg selv fra dag til dag ud fra hvor træt jeg ønsker at blive og hvor længe jeg vil sove. Jeg vil komme til at savne drømmende, men det er også det eneste. Jeg er træt af at være så afhængig?? af medicin.
Jeg vil så gerne stoppe med den her medicin, som jeg i virkeligheden aldrig skulle ha fået.
Nogen med erfaringer med stop af seroquel efter så mange år?
Mvh Cecilie


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2019 19:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
det her hjælper dig nok ikke helt så meget men du siger du ikke kender tilfælde hvor andre har taget ligeså meget som dig i lige så lang tid og der kan jeg så sige at det gør jeg. en af mine venner har fået seoquel igennem 10 år i en fast dosis af 1200 mg dagligt som han får pga skitzofreni og han har også de bivirkninger og abstinens symptomer du omtale.r

når han skal skifte medicin engang ved han heller ikke hvad og hvordan han skal gøre men det må der vel være en kompetent læge inde over der hjælper med men jeg ved at når han glemmer at forny hans recept og mangler i et par dage er han helt ved siden af sig selv både psykisk men også fysisk fordi han får abstinenser og det eneste han kan gøre er at ryge mere hash for at dulme det lidt.

jeg forstår kort og godt ikke hvorfor du har fået et så kraftigt psykofarmica i så lang tid uden at have en bedre grund end at du "har været en lidt vild teenager" det er kort og godt mig ufatteligt og noget jeg ville klage over til patient klagenævnet hvis det var mig.-

jeg har meget lidt erfaring med seoquel selv men har prøvet dem i noget tid og har da også et par til ligge stadigvæk da jeg har fået dem som sovepiller på recept og der er tale om 100 mg som virker fint men man bliver fuldkommen bombet dagen efter nogengange og det er rigtigt nok at det tager noget af din personlighed fra dig og det ville være fint hvis du kunne trappe ud og komme ud af det men som jeg ser seoquel så skulle det være ulovlig at køre på dem men de mangler rød advarselstrekant hvilket måske er derfor mange læger udskriver dem lidt ud over hvad de rent faktisk er beregnet til nemlig at forhindre psykoser og de virker jo fint til at sove på og nogen bliver rolige af dem men der er også misbrugspotentiale ved dem hvilket også undre mig man ikke tager hensyn til når man udskriver dem med så rund hånd som man åbenbart gør idag.

mit råd er at tale med din læge om hvordan du kommer ud af dem men jeg kan så sige at du er ikke den eneste der har fået dem i så lang tid og i store doser som får de bivirkninger og abstinenssymptomer du beskriver.

ti år er altså også meget længe at indtage en type medicin som du selv sige "ikke burde have haft" og som er kendt for de alvorlige bivirkinger de kan have så tal med din læge om at udtrappe af dem og se hvad han/hun siger .

held og lykke med det .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2019 09:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Du kan evt. tale med din læge/psykiater om at komme på et mildere middel til at sove på og derefter trappe ud af det. Eventuelt to uger på et traditionelt sovemiddel som Imozop, eller en stærk antihistamin som phernergan. Selv bruger jeg en lille smule antidepressiv (mirtazapin) til at sove på, jeg synes det er bedre end seroquel, som jeg var på i 4 år i mild dosis.

Ideen med det trick er, at det mildere middel er nemmere at trappe ud af end seroquel.

Held og lykke med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2019 11:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jan 2019 16:01
Indlæg: 2
Tak for svar. Jeg må tale med lægen. Min erfaring er bare at de ikke forstår hvor svært det er. Har lidt mistet tilliden til deres dømmekraft. Og ja 10 år længe. Jeg er nok bare for nervøs for ikke at kunne sove ordentligt i meget lang tid. Og projekt “have det dårligt i mange dage”. Så har jeg udskudt og udskudt. Er glad for at høre der er andre i min situation. Tak fordi i tog jer tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2019 00:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Ceciliejosei skrev:
Tak for svar. Jeg må tale med lægen. Min erfaring er bare at de ikke forstår hvor svært det er. Har lidt mistet tilliden til deres dømmekraft. Og ja 10 år længe. Jeg er nok bare for nervøs for ikke at kunne sove ordentligt i meget lang tid. Og projekt “have det dårligt i mange dage”. Så har jeg udskudt og udskudt. Er glad for at høre der er andre i min situation. Tak fordi i tog jer tid.

jeg håber virkeligt du får den hjælp du skal bruge og så held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2019 11:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har du prøvet om du kan erstatte din daglige dosis seroquel med truxal, for tænker at det efter et kort overlap at det så ville være lettere at trappe ned fra et andet anti psykotisk.

Jeg har brugt begge præparater på skift til dels imod psykotisk tilstand og for at opbygge en normal søvn rytme efter mange år misbrug af hårde stoffer.

Virkningen af de to stoffer ligger ikke så langt fra hinanden, så det kunne måske være en mulighed.
Som jeg husker det svare 100 mg seroquel ca til 25 mg truxal.

Pøjpøj med det


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team