Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2019 13:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2019 12:49
Indlæg: 4
Hey læsere..
Nu blev det min tur til at høre hvad i mener om den tilstand jeg er i pt.

Har et lille årstid indtaget oxycontin kapsler 30-50 mg om dagen, i periodere ekspermenteret med fentanylplastre for at holde abstierne væk når jeg ikke kunne få fat i kapslerne.

Jeg ønskede længe at komme ud af misbruget, men abstineserne holdte mig fanget.
Så jeg måtte en tur igennem centeret.

Har nu været igennem et 3-4 mdr udtrapning forbløb af suboxone hvor jeg startede på 34 mg og så ellers er gået 2 mg ned 2 gange i ugen.
Udtrapningen gik over alle forventninger, det var nemt og jeg oplevede ingen abstineser. Først 2 dage efter mit allersidste indtag...
Der brød verden sammen helt uforvæntet, jeg lagede mig med den ondeste influenza 7-8 dage frem. Nu er jeg på den 15 dag og jeg har kroniske smerter i hele min krop, føker jeg rander rundt med en betonklods på hovedet, og er ikke istand til at samle mig om st være der for familie eller arbejde stadigvæk. Jeg rander rundt i et ondt maridt.

Jeg har spurgt centeret om de kan hjælpe mig, og alternativet de giver mig er at starte op på medicinen igen, hvilket jeg også føler jeg er for langt henne til at gøre..

Jeg vil høre jer, er det normalt snart 3 uger efter sidste indtag og have det så dårligt som jeg har stadig?
Vil det være en fordel for mig at opstarte på medicin igen?
Og findes der nogen måder at dulme det på, kan jeg gøre noget selv for det bliver bedere?

Hilsen en person der bare ønsker at have det lidt godt igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2019 14:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Hej og velkommen til. Sejt gået med udtrapningen!

Ja, det er helt normalt at have en lang abstinensperiode, hvis man har haft et længerevarende misbrug af opioider. Og det kan være ret svært at sige noget om præcis hvor længe det varer ved. Og det er som du selv skriver meget invaliderende, hvor man jo praktisk talt ligger syg. Derfor synes jeg også at du bør følge misbrugscenterets råd om at starte i substitutionsmedicin igen.
Gik du direkte fra 2mg til 0? Jeg vil anbefale dig at komme over på temgesic, og bruge en dag på langsomt at arbejde dig op i dosis på intervaller af 0,4mg temgesic, til du føler dine fysiske abstinenser er tilpas dulmede. Derefter kan du lave en længeresigtet nedtrapning, hvor du til sidst kan trappe ned på 0,2mg intervaller. Det ville jeg snakke med centerets læge om, er sikker på de synes det ville være en god idé. Temgesic indeholder samme aktive stof som suboxone, bare lavere dosis.

Forstår udmærket at det kan føles som et nederlag/tilbageskridt at komme på medicinen igen, men det kan være en rigtig klog beslutning. Det mindsker også risikoen for tilbagefald, hvis du har en blidere og mere kontrolleret udtrapning.
Ønsker dig held og lykke. Du kan holde os opdaterede her i tråden, og altid komme med spørgsmål, eller bare hvis du har brug for nogen at snakke med under forløbet

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2019 14:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2019 12:49
Indlæg: 4
Tak for svar.
Ja jeg gik fra 2 mg til 0mg. Som sagt trappede jeg 4mg ned i ugen, og havde på intet tidpunkt i forløbet oplevet abstineser. De kom først 2 dage efter sidste indtag.

Ja, tanken om at starte igen har også kørt frem og tilbage det sidste stykke tid grundet min rigtigt dyrelige fysiske tilstand.
Jeg tænker bare, jeg er så langt henne nu, det må da vende rundt snart?
En tur igennem medicin igen, føler jeg lidt jeg bare trækker den ud, for så for jeg jo bare turen når jeg er trappet ud igen.
Ærligt talt, som jeg også forklarede lægen nede på centeret. Syntes jeg abstineserne efter 2mg subexone, har været lige så stærke som hvis jeg havde lagt mig med en kold tyrker på oxy.

Måske er det smartest at starte igen, jeg syntes den er svær. For jeg vil i sidste ende bare gerne være fri.
Tror det er tid til at tænke, men 1000 tak for dit råd!

Jeg vil holde tråden opdateret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2019 17:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Som sagt er det svært at sige noget om varigheden af abstinensperioden. Det er forskelligt fra menneske til menneske, og afhænger også af hvilket stof (og halveringstid) der har været indtaget, og i hvor lang tid. Jeg selv rendte rundt med kronisk tyndskid og mavesmerter i næsten et halvt år, efter at være udtrappet helt - men der havde jeg også været 'på' i nogle år, med metadon og senere hen suboxone.
Det er ikke for at tage modet fra dig at jeg skriver det, men det er bare mine egne erfaringer. Det kan være, at der tilfældigvis er en bruger herinde der har været på samme stof og dosis og periode som dig, der kan give et estimat. Jeg vil ikke trøste dig med at 'det værste er overstået', når du i princippet kan være halvvejs ude af den hårde periode - og så må du overveje om du er i stand til at klare 3 uger mere, eller om du vil op på en lillebitte dosis, så du kan trappe langsommere ud, og minimere de der fysiske abstinenser.
Din udtrapning lyder umiddelbart lidt voldsom. Jo længere du kommer ned i dosis, desto mere mærkbar vil de 2mg nedtrapning virke. Forskellen på 4mg og 2mg er jo en halvering af dosis. Derfor jeg anbefaler at tage langsomme skridt til sidst i udtrapningen, på 0,2-0,4mg. Der vil altid være en regning der skal betales i sidste ende, men intensiteten kan minimeres ved at glatte den ud over længere tid, med en mindre hidsig nedtrapning. Jeg kender godt til det der med at have travlt med at komme ud af det, har tidligere været fan af kold tyrker, har været igennem det et par gange. I dag har jeg lidt mere ro på med det. Udtrapning er jo en individuel ting. Hvis du føler at du kan holde til det, selvom du muligvis kun er halvvejs ude af de fysiske abstinenser, så følg din intuition. Hvis du føler at du næsten ikke kan holde til det, så er min anbefaling at du skal lade være med at pine dig selv for meget, og tage den langsommere, men stabile metode. Det gør også at du er lettere i stand til at passe din hverdag, hvilket yderligere hjælper på at kunne holde modet oppe, og holde fast i udtrapningen.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2019 02:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Det har taget mig over et år at komme nogenlunde ovenpå igen efter mange års forbrug af de stærkeste opioider. Psykisk er jeg nu i bedring, men mange måneder.
Du skulle gerne få det bedre snart. Keep fighting.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2019 10:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
For ikke så langt tilbage, spiste jeg 50-60mg oxycontin om dagen i op til 6 mdr (min dosering svingende en del, og steg ekstremt til sidst) og jeg tog en kold tyrker. (kan ikke anbefales - ville jeg gøre modsat i dag) og abstinens helvede varede 16 dage. Tror det gik lidt hurtigere ved mig, da jeg var vænnet mig til at sniffe det. Efter de 16 dage, der stoppede de fysiske abstinenser og startede en ekstrem nedtur.

Nedturen føltes som en evighed (år) men da jeg en dag kigger på kalenderen kan jeg se der kun er gået 5 dage, (i alt 21 dage) og jeg fik det MEGET bedre.

Det kan tage langtid, og det er meget individuelt som de andre er inde på. En ting der er fælles for alle der går igennem det - det er du får det godt til igen til sidst. Bliv ved med det du gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2019 16:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2019 12:49
Indlæg: 4
Tid til update!!

Dag 23 efter mit sidste indtag.
Jeg diskuterede frem og tilbage med centerert om at starte op igen, med henblik på en længere udtrapnings periode, men kunnw ikke tage tilbageskridtet så jeg er fortsat på den kolde bane...

Gud hvor kunne jeg godt bruge noget der kunne berolige det, når man er på dag 23 og man stadig ikke er oven på kan det godt være svært at se lys for enden af tunellen, men der er ingen hjælp at hente. Keep going.

Jeg har ikke længere koldsved, men jeg har stadig en smule ondt i hovedet og mine ben er så ekstremt ømme konstant..
Jeg har ikke meget overskud, men det hjælper en smule for hverdag der går. Uden overskud er humøret også dalet. Rsstløsheden er rigtigt slem.

Men jeg tror på nu er det tid til en drejning, jeg har holdt ud så længe så mon ikke der er en længere oppe der syntes jeg fortjener at få det godt igen snart :)

Obs. Jeg sniffede også kapsler af oxycontin den uden releae i, i den periode jeg tog det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2019 16:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvis du starter op i små doser nu, her efrer 23 dage, det er det dummeste du kan gøre. Du kommer til at skulle igennem det hårde igen.

Keep fighting , det væreste er længe forbi.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2019 17:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Beløn dig selv med en mild guldkakao et par dage, det giver et pusterum og lige pludseligt er du på 30 dage.
Som Vectra skriver bliv ved med at kæmp.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team