Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jan 2019 19:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej med jer

Mit "bekendtskab" til kodein startede for et par år siden, da jeg fik det som hostesaft af lægen i størrelsen 8mg/ml efter en slem tørhoste i flere uger.

Jeg fik på recept besked på 5ml = 40mg pr dosering. Dengang tænkte jeg ikke over hvad kodein var, og da jeg var godt træt af hosten, tog jeg en god slurk på mellem 15-20 ml pr gang, svarende til ca 120-160 mg pr gang.

Spoler vi lidt frem i historien til idag (for at indlægget ikke skal blive alt for langt) er jeg idag i besiddelse af det i pilleform, i rent kodein fosfat selvfølgelig.

Jeg har ikke brugt det konstant siden da overhovedet men jeg har de seneste 3-4 måneder brugt det til at slappe af på i weekenden.

Jeg har holdt mig til nogle regler som jeg efter bedste evne finder fornuftige, men der er ikke meget at læse om på nettet hvorfor jeg nu opsøger jer herinde :)

mine regler er:

-Max 2 gange om måneden (hver anden weekend)

- Max 210 mg pr gang. (Svarende til 7 piller af 30 mg eller 25 ml ) - min tanke er, at skulle dette en dag ikke "være nok" for virkningen, så venter jeg længere og holder op for en god periode (mindst 1 måned. formentlig mere)

Jeg er mand i slut 20'erne - vejer knap 80 kg og er 175 høj.

Jeg føler ingen abstinenser eller afhængighed, men jeg vil også gerne at det forbliver sådan.


Nu ved jeg at doser er individuelle, men ud fra hvad jeg beskriver af ovenstående - er der tegn jeg skal være obs på ? er dosen for høj ?

- Hvis i har andet brugbar viden eller input, vil jeg sætte stor pris på det, samt kommentarer på mine regler/min tilgang til det.

- Jeg tror også dette kan være hjælpsomt for andre. Min ambition er en kontrolleret tilgang til det.

Tak ! - Peace out :peace: :D :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2019 21:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeg har ikke specifikt erfaring med den slags kodein, men en del andre opiater, inklusiv opium der udover morfin, indeholder kodein, så jeg kan ikke udtale mig om doseringen... Ellers lyder det som en forbilledelig ansvarlig omgang med stoffet.

Jeg kan desværre ikke selv leve op til sådan en beherskelse, tager det selv (primært opium) én til to gange om ugen uden at være fysisk afhængig. Popper også en del kodimagnyl (kodein + magnyl) ved siden af, men det er primært mod smerter.

Der skal meget mere til før du bliver fysisk afhængig, problemet er den psykiske afhængighed og der er "en kontrolleret tilgang til det" ekstrem vigtig. Selv om jeg "kun" tager det én til to gange om ugen, savner jeg det de fleste andre dage, og det er jo en form for psykisk afhængighed.

Hvis man kan beherske opiater, hvilket jeg kun kan til dels, er det en virkelig god måde at finde et par timers ro og fred i en kaotisk verden. Jeg er altid vældig frisk og "psykisk udhvilet" dagen derpå - i modsætning til spiritus.

Held og lykke med kontrollen, den er altafgørende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2019 00:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej krydder snaps. Tak for svar. Jeg har læst at ca. 300 mg kodein svarer til 30-40mg morfin. Med det sagt er jeg ikke noget super menneske.. Jeg tager mig også i at "Savne" det og glæde mig til det.. Men jeg prøver at have to prioriteter før dette og det er træning og det sociale, + jeg holder mit regel sæt.. Jeg tror jeg på baggrund af dit input vil fortsætte på det her niveau ind i mellem :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2019 01:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bacopa, Kinin og Grapefrugtjuice potentierer Kodein, men tag 1/5 del af din normalee dosis hvis du bruger disse. Det er ikke til at spøge med at potentiere opiater. Folk kradser af på Immodium på den konto da det aktive stof som reelt set er en form for Fentanyl pludselig krydser hjerne-blod-barrieren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2019 11:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Nafets. Tak for indlæg. Jeg tror hellere jeg vil forblive på den her dose, og holde mig fra at experimentere. Men det er godt at vide at, så jeg ved en tilfældighed ikke blander de her ting sammen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2019 11:49 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Når du skrive hver anden weekend er det så en dag i weekenden eller hele weekenden?
Hvis det kun er en dag, og du holder det så lyder det til at være en rigtig fornuftig indgang til dit forbrug, er det hele weekenden så er jeg lidt mere nervøs for om du kan holde fast i det i længden.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2019 16:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej FSO det er én dag i weekenden og nærmere betegnet om aftenen. Det er ikke sådan at jeg går rundt på det hele dagen. Hvad tænker du om doseringen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2019 19:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2019 17:15
Indlæg: 19
Puha - det var lige nøjagtigt samme "recept" + en kræftsygdom som gjorde mig afhængig af opiater, og ændrede mit liv til (nogen vil sige) det værre - eller tabte mig direktør job gennem to årtier + mistet evne til at kravle op ad den sociale rangstige igen..

Tænk dig om. Brug ALDRIG opiater hvis der lige er noget du skal ha´ ekstra energi til. Du risikere altså nemt at stå om 5-8 år og være klar til en tur i døgnbehandling.

Hvis du kan og hvis du vil, så stop. Hvis man leger med opiater, så er der en pæn sandsynlighed for at blive afhængig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2019 21:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 15:58
Indlæg: 17
Den er en spændende sideløbende debat angående psykisk afhængighed vi har kørende her :-)

Efter min mening er du fin ansvarlig. Et spændende element ved opiater/opioder er at de netop er så afhængighedsskabende. Nogle mennesker er i stand til at styre det - andre er ikke...
Jeg tror personligt, at man langt oftere hører historier fra folk, hvor det 'gik galt', fordi de kommer frem med deres historie. Jeg tror der er en stor del af brugere som går igennem livet med et moderat forbrug der ikke tager overhånd. De holder bare deres kæft med det fordi de ved det er et stigmatiseret emne.

Det er ligesom med kokain. Nogle kan simpelthen ikke have det liggende derhjemme uden at indtage det. Andre kan - og ligeledes med opiater/opioder. Men jeg tror derimod dette er mere et personlighedstræk end en egentlig profeti. Samtidig synes jeg hele diskursen om, at disse ting deterministisk vil føre ned ad en mørk sti er lidt skør. Et forbrug er ikke ensbetydende med en afhængighed.

Nå alt det er sagt skal du ikke tage det som en måde at retfærdiggøre et forbrug. Hvis du en dag ender i saksen, så sig ikke du ikke var indforstået med risiciene ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2019 22:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Enig. Det er meget mindre problematisk at sige, at man nyder en halv flaske vin, eller forsøger at udvide sin bevidsthed med de for tiden meget moderne psykedeliske stoffer, eller slapper af med en joint mod smerter etc. etc. end at sige, at engang imellem tager jeg lidt morfin, en oxy eller lignende. Og jeg ved godt, at der er stor forskel på at ryge en joint, tage fx. svampe, drikke en flaske vin :D

Opium har tidligere været betragtet som en hel naturlig og integreret del af både vores og især mellemøstlige kulturer. "Det har reddet millioner af liv og ødelagt lige så mange," som den engelske journalist Martin Booth skriver i en af de bedste bøger om emnet "Opium"

Bogen starter med det her citat af den franske forfatter Jean Cocteau:

"Everything one does in life, even love, occurs in an express train racing towards death. To smoke opium is to get out of the train while it is still moving. It is to concern oneself with something other than life or death."

Problemet er selvfølgelig at "pausen" fra togturen kan ende med et være permanent, men det kan den også med alkohol, hash, psykedeliske stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2019 03:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tror primært det handler om at langt størstedelen af OD's herinde er pga opiater/opioider - formentlig også uden for psychedelia (eller i hvert fald en stor synder der). Og det handler også om, at den gruppe af stoffer kan være ødelæggende både socialt og for en selv (foruden alkohol ofc). Det er absolut den stofgruppe jeg har størst respekt for, for det er ikke for sjov, når folk skriver at lige pludselig gik der otte år med at være opiatafhængig.

Opiater er sindssygt lækkert. Men det er også noget, hvor jeg i hvert fald kan mærke, at rusen ofte er så voldsom selv i små doser, at jeg bliver nødt til at være virkelig påpasselig, fordi jeg allerede der kan mærke, at rusen er et enten-eller dilemma. Enten har jeg det mega nice hele tiden med alt der hører til det, eller også burde jeg prøve på at have det nice ved ligesom bare at lade være and do shit.

Det skal selvfølgelig ikke være tabu at snakke om, at man faktisk kan lide rusen, ofc not. Og kan man styre det, så er det sikkert fedt. Men jeg har ikke rigtig hørt om nogen, som har taget det i længere perioder uden at det gik galt på en eller anden måde. At bruge det et par gange om året er sikkert fint, men begynder det at blive bare en semi fast ting, går det hurtigt galt. I hvert fald ud fra det jeg har observeret, hørt og været vidne til i løbet af min tid herinde.

Så det nok rimelig meget en cost-benefit analyse af hvor man vil være i livet, og om man dyrker nok andre ting således at forbruget ikke eskalerer. For der er sikkert folk derude, der har dyrket det i mange år og lever helt fine liv. Men imo er det meget få mennesker, der kan finde ud af at navigere i det univers.
Blot et svar på de to foregående posts samt en venlig ment opfordring til at overveje et evt længere forbrug to gange.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 06:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej med jer. Tak for jeres indlæg. Sætter jeg pris på.

Jeg hører hvad i alle siger men hælder især også til det her med ens mentalitet. Jeg har fx tidligere taget kokain i weekenderne over 6-9 måneder i en periode i mit liv i weekenderne. På et tidspunkt sagde jeg bare stop.. Og i starten var det meningsløst at gå i byen.. Så det jeg gjorde var at lade være med at gå i byen.. I 6 måneder. Derefter begyndte jeg stille og roligt igen og har ikke rørt det siden.. Ikke fordi der er noget i vejen med det..jeg gad det bare ikke mere. Og tilbage til emnet her og det med mentaliteten. Jeg har mine grænser, og mine prioriteter i livet. Jeg dyrker motion og er forholdsvis social. Den dag mit baghoved begynder at skubbe for at rykke rundt på de her grænser eller prioriteter i livet så sætter jeg foden ned for mig selv. Jeg har ikke tænkt mig at overstige noget af det.. Jeg siger ikke det er "så nemt" og netop derfor skriver jeg også herinde for erfarings udveksling. Folk er jo klogere end Google herinde - men det har fungeret for mig indtil nu :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 13:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det lyder godt, god vind med det :- )

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 21:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej alle - lige en "sjov" (læs overhovedet ikke sjov) opdatering. Jeg er tilfældigvis blevet syg. Jeg er på dag 3. Det er bare feber og lige under 40 grader. Hoster meget og bliver øm i kroppen og svimmel. Nu prøver jeg jo at være den fornuftige men en fornuftig fyr som mig er sgu også en kylling så spørgsmål - det kan vel ikke have noget med emnet at gøre ville i tro det? Jeg har ikke abstinenser og to panodiler + 1 ipren dræber feberen mere eller mindre i 6-7 timer. Jeg gentager lige at jeg har aldrig været over 250 mg(svarende til 20-25 mg morfin) og der er altid gået en uge imellem mindst. Min feber springer op på +39,5 igen efter 8 timers panodil og ipren.. Kald mig bare en kylling og skæld mig ud hvis det nærmest er til grin at sammenligne med emnet.. Det vil jeg hellere end at kunne connecte det.. Lægen siger det ikke er influenza men mine infektionstal er forhøjet.. Ps: alle omkring mig har været syge de sidste 7-10 døgn (inkl min roomie) Pft for svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 22:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Det lyder som en influenza.

Langvarig, jævnlig brug af opiater kan vist give et dårligt immunforsvar... men her er jeg på udebane.. Jeg er til gengæld ret sikker på at en korvarig brug (en enkelt dosis) tværtom styrker det. Jeg kan godt finde et link, hvis du er urolig, men det er ingen grund til at tro, at der er en sammenhæng, det er en rimelig lav dosis du har taget..

Der er kodein i kodimagnyl som du kan få i håndkøb, blandt andet mod feber. De ville næppe putte et middel i der hæmmer immunforsvaret.

God bedring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 22:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det kan ingen herinde sige. Har du været omkring syge, kan de være kilden til din sygdom. Er du stoppet med daglig nark0, så kan det imo somehow, someway, være en reaktion din krop har, på at den nu ikke får samme stof som tidligere. Måske skal den bare lige igang igen så at sige, og er god om et par dage. Under alle omstændigheder er det formentlig vigtigst blot at chille med det, sove en masse, spise og drikke efter behov, se en masse tv og så du snart klar igen.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 22:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej med jer. Tusind tak for beroligen selvom som i siger, at I ikke ved det garanteret.. Jeg læste nemlig en historie om en fyr herinde der var oppe på 150-200 mg MORFIN (svarende til langt over 1000 mg kodein).. Han havde det rigtig skidt men klarede den vidst. Og jeg synes alligevel ikke at det ligner dette. Fik som sagt af vide af lægen at det ikke var influenza "desværre" men de har taget en anden prøve som jeg ringer ind og får svar på imorgen.. Håber det er noget andet kendt.. Det er bare mange år siden jeg har været så syg så længe.. Plejer Max at vare 3-4.. Jeg er som sagt også kun på min 3 men overhovedet ikke i bedring..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 22:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Nå, nu slog jeg det alligevel op, det er meget godt at vide i det hele taget. Citatet er fra konklusionen. Det er selvfølgelig en meget mere kompleks sammenhæng, men anyway, der står:

"There are many examples showing that individual opioids can affect the immune system in different ways. Short term/ low dose administration of opioids seems to have a positive impact on the immune system. Comparatively, long term/ high dose administration has a negative impact."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4790459/

Det skal selvfølgelig absolut ikke være en opfordring til at tage stoffer hvis man er syg! Ikke andet end det lægen udskriver til én.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 01:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Tak for den.. Uha jeg begynder at skamme mig :( det kan have noget at sige.. Men igen hvad er meget og hvad er længe?? Altså de første 2 år jeg lærte det at kende benyttet jeg mig kun af det når jeg fik det af lægen og det var måske 2 gange årligt. Der kørte jeg det tilgengæld dagligt i 10 dage i streg med ca 160-200mg først det sidste års tid har jeg kørt det månedligt men så med pauser imellem .. Jeg fik ikke sagt at jeg har fået det af lægen her igen. Oprigtigt fordi jeg hoster helt sindssygt om natten.. Så jeg ligger faktisk lige nu dagligt de næste 5--7 dage og tager et sted imellem 160-200 mg dagligt til natten. Det sænker både feberen og får sovet rigtig godt.. Men tænk hvis det har startet det hele? Og synes i det lyder voldsomt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 02:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Freddy90 skrev:
Tak for den.. Uha jeg begynder at skamme mig :( det kan have noget at sige.. Men igen hvad er meget og hvad er længe?? Altså de første 2 år jeg lærte det at kende benyttet jeg mig kun af det når jeg fik det af lægen og det var måske 2 gange årligt. Der kørte jeg det tilgengæld dagligt i 10 dage i streg med ca 160-200mg først det sidste års tid har jeg kørt det månedligt men så med pauser imellem .. Jeg fik ikke sagt at jeg har fået det af lægen her igen. Oprigtigt fordi jeg hoster helt sindssygt om natten.. Så jeg ligger faktisk lige nu dagligt de næste 5--7 dage og tager et sted imellem 160-200 mg dagligt til natten. Det sænker både feberen og får sovet rigtig godt.. Men tænk hvis det har startet det hele? Og synes i det lyder voldsomt?


Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men jeg tror ikke at der er nogen sammenhæng mellem dit immunforsvar og dit forbrug, men synes klart du skal tage en lang pause, når du bliver rask, hvad du så end er syg af.

Jeg har været på opiater periodevis langt længere end 5-7 dage uden at være syg. Kvittet det med samme uden (fysiske) abstinenser. Tænk over hvor mange mennesker der så vil være syge i dit tilfælde hvis det skyldes kodein/opiater/opioider?

Stol på lægen . Hvis du tager noget ved siden af, samtidig med at du er syg, så overvej at tal med lægen om det igen, det er noget skidt.

Jeg tror du er for træt og har for meget feber nu til at orientere dig i det her, inklusiv at tjekke dosis ud, men når du bliver rask, kan du selv tjekke hvad lægen udskriver på pro.med.dk. Om kodein står der bla. om dosis følgende:

"Ved simple kroniske smertetilstande, fx artrose, kan gives op til 200 mg dgl"

Som jeg læser det, uden at have personlig erfaring med kodein, lader det til, at du tager en høj dosis, men stadig regelmenteret.

Sov nu, hvis du kan og god bedring. Giv gerne melding tilbage. Og jeg ville sige, kvit kodeinen et stykke tid når du bliver rask, eller gerne inden, tag fx. halv dosis.

Også søvnløs i natten her, dog kun på en flaske hvidvin.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team