Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 22:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 feb 2019 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Alt hvad jeg læser på nettet siger at lattergas enten er farligt fordi man kan mangle b-vitamin, eller på grund af iltmangel. Derudover har jeg hørt en sige at hvis man køber det lattergas som bruges til madlavning, så kommer der andre usunde kemikalier med. Er det sandt? Og hvis man tager en lattergas patron og cracker den og fylder en ballon op, og derefter puster luft i ballonen, så der er 50% gas og 50% udåndet luft, vil det så være sikkert?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2019 03:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Mangel på b-vitamin kommer først, hvis du har et heftigt forbrug hvor du suger og suger.
Når lattergassen inhaleres, registrerer kroppen ikke gassen som en giftig gas, ligesom med CO2 hvor man får følelsen af at blive kvalt. Det kan altså ikke mærkes, at der ikke er ilt i lungerne, hvilket kan medføre man ikke får ilt nok til kroppen (hjernen). Dette er dog ikke noget man ser ske ved almindelige raske mennesker, men oftest i forbindelse med folk, der suger flere patroner i streg, uden at trække vejret i mellem patronerne.
Der er ikke som sådan usunde kemikalier, men der kan ophobe sig lidt olie, som jeg tænker er i patronerne for at gassen kan fise ud, uden for meget friktion (det er dog noget jeg selv gætter på olien er til for, det kan sagtens være af en mere mekanisk årsag nede i sifonen, at den olie er der). Men det er jo et produkt der anvendes og produceres til at skulle anvendes i kommerciel madlavning, så direkte usunde kemikalier finder du nok ikke i dine patroner. Dog kan det være den føromtalte olie ikke er god at få ned i lungerne, men det ved jeg ikke en skid om.

Lad være med at puste luft i ballonen, bare brug hovedet når du tager gas og sørg for at få noget frisk luft mellem hver ballon. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2019 09:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Udover det så lad være med at suge en masse patroner på en aften. Skal vi sige maks 10? Har hørt om folk der havde nogle ret mærkelige fornemmelser i deres krop efter for meget gas, selvom at de holdte pauser imellem ballonerne. Som med de fleste rusmidler skal man blot have et moderat forbrug og det skylder man sig selv :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2019 18:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2019 13:26
Indlæg: 3
Ideelt set skal der være 20% ren ilt i lattergassen - det er samme indhold, som der er i atmosfærisk luft.
Tandlægens lattergas er således 20% ilt og 80% lattergas.
Hvis man ikke har en trykflaske med ilt vil brintoverilte og kaliumpermanganat frigive ren ilt ;-)
Simon Spies havde selvfølgelig tandlægeudstyret og brugte lattergas i stor stil, det tog han ikke skade af - det var sprutten som nappede ham til sidst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2019 01:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har flere gange suget (hold nu fast!) 400-450 patroner på ét døgn. Og jeg lever da endnu :lol:

Der var lige en periode hvor der gik lige lovligt Steve-o i den ..

Som de andre skriver, så er det vigtigste at suge luft imellem hver patron, begynder huden/læberne at ændre farve så er det i den grad med at ligge siphonen væk. Derudover kan der suppleres med b12 vitamin.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2019 10:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Bl0dpump skrev:
Jeg har flere gange suget (hold nu fast!) 400-450 patroner på ét døgn. Og jeg lever da endnu :lol:

Der var lige en periode hvor der gik lige lovligt Steve-o i den ..

Som de andre skriver, så er det vigtigste at suge luft imellem hver patron, begynder huden/læberne at ændre farve så er det i den grad med at ligge siphonen væk. Derudover kan der suppleres med b12 vitamin.


Man kan være heldig :eyes:

Det lyder som et vandvittigt forbrug - men godt at det endte godt.

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2019 11:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det luft du udånder består ikke af ren ilt jo. Du kan ikke genbruge det du udånder - jeg mener der kun er 17% ilt i, iforhold til 20% i atmosfærisk luft. Udover det er der også mere kuldioxid.

Jeg kan ikke se hvorfor der skulle være usunde kemikalier i det lattergas man bruger til mad. så kommer der jo kemikalier i din mad?
Jeg har dog nogengange suget 3-400 patroner på en aften, og der er metalspæner i sifonen, samt en mærkelig ildelugtende olie. Jeg stoppede med at suge det fordi smagen gjorde mig kvalm af bare en enkel patron.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2019 23:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvis det stadig er relevant så:

1) Mineralsk olie er ikke godt at indånde, men det skal meget til, før det er reelt farligt. Den smule der kommer i maden kan ikke sammenlignes med de mange patroner folk indtager - og mave-tarm kanalen håndtere det nok noget bedre end lungerne.

2) 17% ilt blandet med 1:1 med lattergas er kun 8,5% ilt. Det er alt for lidt. Den koncentration er man ikke bevidst ved.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2019 12:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
De gange hvor jeg har taget det har jeg pustet lidt luft ud af lungerne, suget hele patronen ind i 5 sekunder, puster det ud i ballonen igen, suget det ind igen i 5 sekunder, pustet det ind i ballonen, suget ind i 5 sekunder og så færdig. Gjorde det flere gange for at være sikker på jeg fik det hele med. Var det dumt gjorrt? :)
Jeg har maks taget 2 patroner på en dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2019 14:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Randomname skrev:
Hvis det stadig er relevant så:

1) Mineralsk olie er ikke godt at indånde, men det skal meget til, før det er reelt farligt. Den smule der kommer i maden kan ikke sammenlignes med de mange patroner folk indtager - og mave-tarm kanalen håndtere det nok noget bedre end lungerne.


Ved du hvad olien er til for?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2019 16:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Pantyjob skrev:
De gange hvor jeg har taget det har jeg pustet lidt luft ud af lungerne, suget hele patronen ind i 5 sekunder, puster det ud i ballonen igen, suget det ind igen i 5 sekunder, pustet det ind i ballonen, suget ind i 5 sekunder og så færdig. Gjorde det flere gange for at være sikker på jeg fik det hele med. Var det dumt gjorrt? :)

Du burde kunne holde vejret i mindst 30 sekunder og sikkert også over et minut, det sker der ikke noget ved. Så jeg tror ikke der er noget decideret farligt i det du gjorde. Det er dog ikke sikkert, at din metode hjælper - det er meget svært at optage "alt" af en gas. Det er f.eks. derfor, når vi trækker vejret, at der kommer 21% ilt ind og 17% ud. Hvis du hyperventilerer den samme luft i en pose (som du gjorde med N2O) tror jeg at du besvimer, før du kommer under 8 % ilt i posen. Koncentrationen af den gas du indånder, bestemmer hvor meget du optager gennem lungerne. Så når der ikke er så meget lattergas i posen, optager du utroligt lidt af det. Det kan ses lidt som en eksponentielt aftagende funktion.

Leah skrev:
Ved du hvad olien er til for?

Jeg tænker, at det er smøremiddel fra når patronen lukkes. Jeg tror metallet patronen er lavet af, bliver trukket for at lukke den, og det kræver noget smøremiddel. Det kan også være for at tætne og mindske slitage på den metalstuds, der fylder patronen med gas, før den lukkes. Der er mineralsk olie i de fleste fødevare produkter, der er industrielt fremstillet. Det kommer helt "naturligt" fra maskineriet. Hvor man ved, at det ikke er skadeligt - eller i hvertfald så lidt skadeligt, at det ikke giver mening at tænke over - at spise de minimale mængder mineralsk olie der kan komme i mad, er det noget helt andet med inhalation af mineralske olier.

Tilsyneladende skal man op på en anseelig koncentration af "hvid mineralsk olie" over længere tid før det er farligt. 5mg / m^3 blev vurderet som sikkert i "Tandf" studiet. Så vidt jeg kan se, svarer den koncentration til ca. 25 mikrogram mineralsk olie i en lattergas patron. Er der mere end det, er det nok ikke helt sundt.
Polyaromatiske olier derimod er markant farligere, og "PubMed" studiet konkluderer at al inhalation af polyaromatiske olier er skadelig i en eller anden grad. Hvilke olier der så er i lattergas patroner er en anden sag, og det aner jeg ganske enkelt ikke.

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10. ... ode=aiha20
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2146112


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2019 00:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Randomname skrev:

Nice, har selv undret mig lidt over det, men det giver selvfølgelig mening hvis det er fra produktionen. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2019 13:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
NielsBohr skrev:
Ideelt set skal der være 20% ren ilt i lattergassen - det er samme indhold, som der er i atmosfærisk luft.
Tandlægens lattergas er således 20% ilt og 80% lattergas.
Hvis man ikke har en trykflaske med ilt vil brintoverilte og kaliumpermanganat frigive ren ilt ;-)
Simon Spies havde selvfølgelig tandlægeudstyret og brugte lattergas i stor stil, det tog han ikke skade af - det var sprutten som nappede ham til sidst.


Hvordan laver man praktisk den anordning med brintoverilte og kaliumpermanganat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2019 15:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Rent kemisk så er det bare en beholder der kan modstå tryk, som der er en hane med en slange studs på, hvor du kan trække gassen ud.
I selve kammeret blander man de 2 ting mens låget til beholderen er forseglet. Reaktionen danner varme, så drop plastik!

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2019 17:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2019 13:26
Indlæg: 3
Psykofreak:
En kolbe på 250-500 ml med gummiprop (2huller) i det ene hul glasrør og gummislange til udtag, i det andet tildrypningstragt med brintoverilte 3%, eller 10%.
På bunden af kolben kaliumpermanganat (eller brunsten for den sags skyld). Iltflowet bestemmes af dråbefrekvensen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team