Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 aug 2019 12:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Hej en af mine gode venner har fået brain zaps efter en hæftig sommer sammen med emma.

Heldigvis ligger jeg inde med nogle kosttilskud/vitaminer, som jeg har læst skulle virke.
Spørgsmålet er om man må tage/kombinere alle disse kosttilskud om dagen. ( ved godt at man ikke skal spise 10stk af hver i længere tid fx )
Jeg tænker nærmere på kombinationen og volumen / intensiteten.
Har i nogle personlige erfaringer og/eller råd
Jeg ligge inde med
- 5htp 200mg
- Tryptofan 250mg
- B12 1mg/1000ug
- C-vitamin 750mg / Calcium 85 mg
- D-vitamin 38ug
- Pycnogenol / Pine Bark Ekstrakt 40mg
- Phenibut 250mg
- Kava Kava 450mg / 70 Mg Kavalactone
- og alm multivitaminer

Ser frem til at høre fra jeg :)

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2019 15:25 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Generelt er det bedre at forebygge end at skulle lave lappeløsninger, som måske ikke virker, bagefter. Det er ikke alting man bare kan slippe afsted med uden konsekvenser.
At overveje sit forbrug før man kommer galt afsted. Tænke før man handler.
Det var det kedelige, men forsvarlige at skrive til dig.

Nu da problemet er opstået:

Er det nogle bestemte kombinationer du er i tvivl om?
Hvor har du fået informationen fra, og stod der ikke mere information om dosering/kombinationer dér?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2019 22:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Har informationerne fra mange forskellige hjemmesider som skriver at ovenstående kosttilskud skulle virke på brain zaps. Da de er forsaget af mangel på serotonin og GABA hæmmere. Jeg har bare plukket alt hvsd jeg kunne bruge af information og kosttilskud som fremmer kroppens egen produktion af serototin og GABA hæmmere. Samt melatonin, baldrian, Skull-cap, og L-theanine har en gavnlig effekt.

Men nu du ved hvordan man kan forebygge, vil du så dele det med mig. Medmindre svaret er “MAX 250mg mdma hver kvartal - reglen “ ? :)

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2019 00:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Jeg brugte engang en hjemmeside til at finde kontraindikationer imellem naturmidler og medicin og kosttilskud. Mener det var fordi jeg skulle finde ud af om perikon ødelagde virkningen af noget kosttilsud jeg tog mod lettere forhøjet kolesterol.

jeg kan godt prøve at finde frem til det igen, hvis det er? Men det bliver jo noget af puzzle arbejde at skulle tjekke alle de forskellige kosttilskud for kontraindikationer

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2019 16:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
linø skrev:
Har informationerne fra mange forskellige hjemmesider som skriver at ovenstående kosttilskud skulle virke på brain zaps. Da de er forsaget af mangel på serotonin og GABA hæmmere. Jeg har bare plukket alt hvsd jeg kunne bruge af information og kosttilskud som fremmer kroppens egen produktion af serototin og GABA hæmmere. Samt melatonin, baldrian, Skull-cap, og L-theanine har en gavnlig effekt.

Men nu du ved hvordan man kan forebygge, vil du så dele det med mig. Medmindre svaret er “MAX 250mg mdma hver kvartal - reglen “ ? :)
Der er mange gode pointers til et typisk mere forsvarligt forbrug, hvor risikoen for 'brain zaps' eller andre negative konsekvenser af sit forbrug er reduceret. Dosering og indtagsfrekvens er blot nogle af dem.
Der er mange, meget brugbare guldkorn om MDMA-brug i disse tråde:
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=38607
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... f=4&t=6450
Hvis der fortsat er noget, du er i tvivl om ved generel MDMA harm reduction, så prøv at stil dit spørgsmål lidt mere specifikt efter du har læst grundigt op på emnet, fx startende i ovenstående tråde

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2019 23:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2018 19:34
Indlæg: 95
Efter min mening virker alt det lort ikke en dyt (5htp,b12 and whatnot)
. Har været igennem de fleste da jeg var lidt for aktiv og det hjalp ikke en skid. Man kan heller ikke opgraderer sit indtag fordi man måske tror at de produkter ligesom får tingene til at balancere. Bedste råd er stadig at holde en god 3 mdrs pause imellem hver molly-tur desværre.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team