Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 20:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2020 11:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2019 13:42
Indlæg: 29
Hej psychedelia,

Jeg har prøvet at undersøge dette, men kan ikke finde svar nogen steder..
Grunden til dette spørgsmål skyldes, at jeg skal tage lsd på fredag og prøver at finde ud af, om jeg vil kunne køre i bil næste dag...?

Vil politiet kunne måle indtagelsen af lsd'en og vil det påvirke min kørsel næste dag?
:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2020 12:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ved det ikke, tror LSD er noget af det sværeste at måle på, men jeg synes virkelig du skal huske at tage din LSD tidligt hvis du skal køre bil dagen efter. Altså den vilde del af trippet varer jo 10-12 timer. Så hvis du tager det ved 6 tiden om aftenen, sover du nok først klokken 6 om morgenen. Det vil sige at du nok ikke er helt klar på at køre bil om formiddagen (hvis du først skal køre om aftenen går det nok). For selvom du nok ikke har visuals osv når du vågner, så er du højst sandsynligt træt og lidt langsom til at tage beslutninger. Jeg synes ofte det er svært at sove "normalt" på LSD. Altså efter de der ca. 12 timer så kan jeg godt falde til ro, men det er en meget "vågen" søvn man har.

Derudover kan jeg også anbefale at starte tidligt, fordi det er fedt at opleve forskellige lysforhold og transitionen mellem dag og nat.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2020 14:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2019 13:42
Indlæg: 29
Hector Salamanca skrev:
Jeg ved det ikke, tror LSD er noget af det sværeste at måle på, men jeg synes virkelig du skal huske at tage din LSD tidligt hvis du skal køre bil dagen efter. Altså den vilde del af trippet varer jo 10-12 timer. Så hvis du tager det ved 6 tiden om aftenen, sover du nok først klokken 6 om morgenen. Det vil sige at du nok ikke er helt klar på at køre bil om formiddagen (hvis du først skal køre om aftenen går det nok). For selvom du nok ikke har visuals osv når du vågner, så er du højst sandsynligt træt og lidt langsom til at tage beslutninger. Jeg synes ofte det er svært at sove "normalt" på LSD. Altså efter de der ca. 12 timer så kan jeg godt falde til ro, men det er en meget "vågen" søvn man har.

Derudover kan jeg også anbefale at starte tidligt, fordi det er fedt at opleve forskellige lysforhold og transitionen mellem dag og nat.


Tak for hurtig respons! Jeg har tænkt mig at køre bil sent, så det er der ikke så meget fare i:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2020 16:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Prøven tager ca 10 minutter og bruger meget lang tid på cannabisdelen - det er sgu lang tid at stå og svede.. Har prøvet det 2 gange (og har mit kørekort endnu)

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2020 11:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2019 13:42
Indlæg: 29
HopIFjordeN skrev:
Prøven tager ca 10 minutter og bruger meget lang tid på cannabisdelen - det er sgu lang tid at stå og svede.. Har prøvet det 2 gange (og har mit kørekort endnu)

Billede


Ah super og godt at høre, at du stadig har kørekort ahah :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2020 18:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2019 13:42
Indlæg: 29
Hva så omkring ketamin, hvordan foregår det i forhold til næste dag på en spyttest?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2020 23:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
@bruger516: hej :)
generelt kan det ikke anbefales at køre bil hvis man er i tvivl om man er bagblæst..
en god tommelfinger-regel er, udover selvfølgeligt at mærke godt efter, at tage halveringstiden(T1/2) på et stof og gang det med 7, så er det ude af kroppen..
(en ting er jo bøder m.m, men en anden og meget værre ting er personskade)
testen tjekker så vidt jeg ved for : amf, benzo, coke, thc, opiater, speed/meth og mdma.

vhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2020 02:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Jeg har altid fået at vide at LSD og Ketamin bliver man ikke tjekket for

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2020 07:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Da jeg fik taget blodprøve efter en ulykke da var ketamin blandt de 6 stoffer over tolerance grænsen.
Ik at jeg kunne husk jeg havde været i saltskålen.
Ayahuasca var ikke med trods dosis inden for 24 timer tænker den ik blir testet for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2020 15:39 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Kan man godt forvente at etizolam bonger ud som benzodiazepin selvom det er en thienodiazepin?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2020 19:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
snufkin skrev:
Jeg har altid fået at vide at LSD og Ketamin bliver man ikke tjekket for

Når man ligger pis prøver i fængselssystwmet tester de vidst heller ikke for ketamin

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 01:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Mærkeligt at den ikke bare siger "amfetaminer" og grupperer meth- og normal amfetamin i én kategori. Og hvis de omdøbte kategorien "opiater" til "opioder" kunne de tage metadon med der. Så kunne de gøre bogstaverne større eller skærmen mindre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 15:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg ved at metadon også slår ud ved som et opiat, så det for nyligt i politijagt.

Jeg undre mig dog også over at meth og amfetamin ikke er i samme kategori, især når meth ikke er særligt udbredt i danmark

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 18:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Lille Rødhætte skrev:
Mærkeligt at den ikke bare siger "amfetaminer" og grupperer meth- og normal amfetamin i én kategori. Og hvis de omdøbte kategorien "opiater" til "opioder" kunne de tage metadon med der. Så kunne de gøre bogstaverne større eller skærmen mindre.
Nogle mennesker får ordineret methadon som medicin - og de må køre bil på det alt efter dosis (smerte patientier, ikke misbrugere) så jeg tænker det for at undgå for meget unødvendigt administrativt/praksis spild forløb.

Jeg har tidligere fået MDMA testet "gratis" hos politiet. Det kom fejlagtigt tilbage som meth. Jeg ved ikke om de har haft problemer med at skilne ting af - der er formentligt en grund til der er to seperate resultater.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 18:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
VatterPas skrev:
Jeg har tidligere fået MDMA testet "gratis" hos politiet. Det kom fejlagtigt tilbage som meth.

3,4-methylendioxy-N-methylamfetamin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Hindbaerroulade skrev:
VatterPas skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Jeg har tidligere fået MDMA testet "gratis" hos politiet. Det kom fejlagtigt tilbage som meth.

3,4-methylendioxy-N-methylamfetamin

:?: derfor burde politiets test jo godt kunne skelne mellem mdma og methamphetamin.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 18:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
MDMA er et metamfetamin, selvom jeg godt ved, hvad du mener.
Straffen for at vaere paavirket af MDMA eller meth bag rattet er den samme, saa det er vel irrelevant.
Aarsagen til at de skelner mellem metamfetamin og amfetamin, skyldes formentligt, at amfetamin udskrives paa recept i Danmark, hvorimod methamfetamin ikke bliver det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 18:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
VatterPas skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Mærkeligt at den ikke bare siger "amfetaminer" og grupperer meth- og normal amfetamin i én kategori. Og hvis de omdøbte kategorien "opiater" til "opioder" kunne de tage metadon med der. Så kunne de gøre bogstaverne større eller skærmen mindre.
Nogle mennesker får ordineret methadon som medicin - og de må køre bil på det alt efter dosis (smerte patientier, ikke misbrugere) så jeg tænker det for at undgå for meget unødvendigt administrativt/praksis spild forløb.

Jeg har tidligere fået MDMA testet "gratis" hos politiet. Det kom fejlagtigt tilbage som meth. Jeg ved ikke om de har haft problemer med at skilne ting af - der er formentligt en grund til der er to seperate resultater.


-en "misbruger" på metadon, der jo osse får det udleveret som medicin, må skam godt føre køretøj hvis daglig dose er under 140mg -og efter individuel vurdering fra lœge. (kilde: infoseddel direkte på udleverings-skranken hos det lokale MBC)
der må også køres på buprenorfin og oxazepam.
@rødhætte: schh.. padderne har ikke brug for råd og ideer ;)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team