Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 22:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2020 22:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2020 14:21
Indlæg: 2
Hej drenge jeg har lige hurtig spørgsmål til jer. Jeg har været på tilidin i par månder. Jeg havde altid tabletter fra en privat læge i Tyskland (har også tysk pas). Min dosering var 100mg 3-4 gange om dagen og alt har været fint indtil min læge flyttede til München også har jeg ikke længer kontakt med ham. Jeg bor selv i Vejle men har skaffet 100 Dolol tabletter 50mg, de virkede meget fint for mig ligesom tilidin uden forskel. Derfor har jeg taget de 100 tabletter jeg har købt fra en ven (min egen læge gider ikke at høre om dolol og siger at jeg skal kun spidse panodiler eller ipren) i mellemtid har jeg skaffet mig tilidin fra En af familliemedlemmer i Tyskland. Nu kan jeg forklare problemet: jeg kunne uden problem bytte fra 100mg tilidin dose til 100mg dolol og de virkede på sammen måde. Lige nu har jeg Ingen adgang til dolol i Denmark (jeg ved ikke hvordan kan man skaffe den) og derfor er jeg tilbage til tilidin MEN jeg kan se at 150 eller 200mg tilidin virker ikke på mine smerter (hvor 100mg dolol kunne klare det fint) jeg vil så spørge om tramadol er dobbelt så stærk som tilidin ??? Jeg ved at 100mg dolol 3-4 gange om dagen var ok dosering for mig men gidder ikke at tage 200+mg tilidin 3-4 gange om dagen da jeg synes at det er alt for meget. Kan en af jer hjælpe mig med at finde en løsning til det ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2020 14:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej Jacoblindbergh og velkommen til!

Det kan tyde på at enten er dine smerter psyykosomatiske og dækkes også af Tramadols, seretonergic effekt dvs. antidepressive effekt hvilket Tilidin ikke har på samme vis, eller også er smertedækningen på Tramadol større end på Tilidin hvilket desværre ikke tyder på det.
Prøv at arbejde med dit seretoninsystem igennem midler som 5-htp, Bacopa og Rosenrod ved siden af Tilidin og se om det ikke begynder at virke bedre så.

Bacopa forstærker også opiater væsentlig så du får en potentieret effekt oveni og den virker anti-depressiv plus vækster nye synapser så du bliver klogere, what not to like!

5-htp øger direkte Seretonin og skal bruges varsomt og Rosenrod/Rhodiola kan du bruge ret uden forbehold.

Det er ikke ualmindeligt at smerter kan være psykosomatiske og hænge sammen med dit humør eller overskud men det kan være vanskeligt at opdage og regulere selv da det kan kræve at du ændrer nogle vaner for at man ikke ender i misbrug.

Vaneskiftet kan være så enkel som at begynde at spise disse kosttilskud, dyrke motion eller meditation eller opsøge en smertelæge, eller måske en som kender noget til psykosomatiske smerte og ubehag.

Ellers spørg endelig løs herinde der er mange som har erfaringer med både smerter og misbrug af opiater og kan hjælpe dig med teknikker osv. for det er ikke rart at sidde med en kæmpe tolerance for smertestillende, stadig have smerter og oveni være deprimmeret det er helt sikkert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2020 22:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2020 14:21
Indlæg: 2
Hej 1000 tak for hjælpen!
Har ikke forventet at nogen vil svare på min spørgsmål :)
Du har skrevet om 3 tinge de kan hjælpe mig.
Jeg synes bare at det kunne være bedst for mig at kom tilbage til dolol men jeg ved ikke hvor man kan købe den på Jylland, og er bange at bestille noget fra nogen online apoteker. Jeg har fået at ved at man skal ikke tage mere end 500mg tramadol, og det sammen med tilidin.
Og det var fuldstændig nok af tramadol men jeg er på tilidin allerede næsten 1 uge og kan se at 500 er ikke nok.
Du siger at bacoba kan forstærke tilidin bevirkninger, og som jeg har forstået du anbefaler at prøve først. Er det noget man kan købe i butikker som Bilka ? Er det noget i piller ? Jeg vil prøve at skaffe dolol hurtigst muligt men hvis jeg kan ikke købe den så vil jeg gerne prøve bacoba og se om den virker :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team