Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 08:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 jul 2020 17:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2020 12:07
Indlæg: 7
Hej med jer.

Jeg har søgt en del på nettet om koffeins effekt i metabolismen af tramadol, særligt CYP2D6, men har dog ikke kunne finde noget på det.
Jeg har selv oplevelsen at koffein virkeligt potenserer tramadolen på tom mave.

Normalt kan jeg ikke klare mere end 2-3 kopper kaffe før jeg begyndte at mærke ubehag rent psykisk.
Tager jeg tramadolen sammen med mærker jeg absolut ingen ubehag, men et stærkere "high" af tramadolen, jeg kan nærmest blive halvt "manisk" opstemt.
Det kan self. også bare være kombinationen af koffein og tramadols effekter hver for sig, som skaber en rimelig god kombi.

Er der andre der har lignende oplevelse? :rocking:

God aften

Mvh.
Ryan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2020 20:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Føler selv koffein/kaffe kan sætte lidt gang i ting der bliver indtaget gennem mundtøjet, dog i varierende grad og langt fra alt, men nogle substanser ja. Ville tilgengæld regne med at stimuleringen fra kaffe og tramadol ville være mere ubehageligt end noget andet, men ey, nice.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2020 20:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2020 12:07
Indlæg: 7
Hej læbepomaden. Hvorfor tænker du at den kombi er ubehagelig?
Det kommer vel også an på hvad den skal bruges til, jeg kan godt lide at “dykke ned” i ting og være opslugt af dem i flere timer, - tiden flyver bare afsted med musik producerens, læsning eller andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2020 00:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
Ryanm skrev:
Hej læbepomaden. Hvorfor tænker du at den kombi er ubehagelig?
Det kommer vel også an på hvad den skal bruges til, jeg kan godt lide at “dykke ned” i ting og være opslugt af dem i flere timer, - tiden flyver bare afsted med musik producerens, læsning eller andet.


Vi er alle så forskellige, heldigvis, og hvis det er dit sweetspot, så er det vel bare fedt. Det som der bliver nævnt, tænker jeg er i forhold til, at tramadol kan være relativt stimulerende, og kombination af flere stimulanser er noget som mange personer ikke reagerer så godt på.

edit: Ku se det egentlig bare var en omskrivning af indlægget fra Læbepomaden, hehe. Lidt af en dobbelt post, sorry :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2020 12:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Potentierer koffein ikke også hovedpinepiller og andre medikamenter? Mener der er noget om det, men dunno hihi

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2020 12:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
spaffeh skrev:
Potentierer koffein ikke også hovedpinepiller og andre medikamenter? Mener der er noget om det, men dunno hihi


Jo, ihvertfald paracetamol og acetylsalicylsyre. Acetylsalicylsyre + codein + koffein er en velkendt kombination i div håndkøbsmedicin.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team