Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psy.
Jeg startede ud med at tage Tramadol en gang, det var tabletter på 150mg mener jeg, jeg havde omkring 10 tabletter, og de blev fordelt over 2 dage, jeg spiste en del af dem, og det var bare en stenet rus synes jeg, ikke så meget eufori, lå bare og sumpede, og var helt væk, intet spændende i det.
Noget tid efter, fik jeg fat i 3 - 4 piller Oxycodon, mener det var 10mg's kapsler, jeg skilte den ene kapsel ad, hældte pulveret ud og sniffede det, der gik ikke lang tid, så virkede det, dejlig eufori, god skævert, god rus, god stener, valgte så at spise de 2 - 3 sidste godt og vel en halv time til en time efter, blev godt ramt. Jeg prøvede så Suboxone 2mg sublinguale tablet, hvilket jeg synes var en meget intens rus, meget potent, men ikke så euforisk, mere en stenet rus, blev virkelig lam af det, mine øjne hang og var så skæv at jeg næsten vendte det hvide ud af øjnene sammetidig, gad ikke snakke, ville bare ligge der helt lam i min egen verden og smile. Jeg ville gerne eksperimenterer med nogle andre opiater, og jeg synes så, at Metadon nu ville være oplagt, da jeg har hørt mange gode ting om rusen, og den måde det virker på.
Da jeg så besluttede mig for første gang at prøve Metadon, tog jeg 10mg/ml oral opløsning, dejlig rus, dejlig skævert, en lidt tung skævert, blev lidt tung både i hoved og krop, og mine øjne blev tunge og mine øjenlåg begyndte at hænge, især når man sad og slappede af. Men de 10mg Metadon, blev hurtigt til 30mg, og de 60mg blev hurtigt til 80mg, og så endte det jo så med, at jeg skulle op på 100 - 120mg, måske endda 130mg for bare, at blive lidt påvirket.
Jeg har forsøgt mig med både Tramadol, Oxycodon, Morfin, Buprenorphin og Heroin, efter Metadon tolerancen er blevet opbygget, og jeg må sige, at jeg slet ikke blev påvirket, af de doser, som jeg startede ud med den gang. De 3 10mg's Oxycodon piller, blev jeg på ingen måde påvirket af længere, Subutex/Suboxone/Buprenorphin blev jeg heller ikke længere påvirket af, Tramadol blev jeg heller ikke længere påvirket af, Metadon blev jeg heller ikke længere påvirket af, jeg skulle tage 2, 10mg's Morfin DAK piller, til 5 møllehjul, for at blive påvirket, det blev jeg så os.
Og nu, da Metadon ikke længere gør jobbet, og jeg ingen adgang har til diverse opiater/opioider, så besluttede jeg mig for ca 2 måneder siden, at prøve at ryge og sniffe en lille streg brun heroin. Jeg besluttede mig for, at købe for 100kr Brun/Rygeheroin, for bare lige at snuse lidt til det, og se om det var noget for mig, jeg fik 0,1, måske 0,12, jeg røg de 0,08 fordelt over 3 gange, og besluttede mig for, at sniffe resten, da jeg på ingen måde syntes, at det levede op til hvad jeg havde forventet af det. Jeg havde forestillet mig, at det måske var lidt ligesom ala Metadon, bare mere euforisk og en mere intens eller potent skævert, med Metadon mener jeg os, at man bliver tung i hovedet og krop og øjene, øjne begynder at hænge, du falder helt til ro, du bliver skæv og mærker euforien, alle problemer forsvinder, tanker ryger længere og længere væk, alt føles ligegyldigt, man føler sig tilfreds og komfortabel, intet kan ramme en, og man kan måske godt blive en lille smule svimmel og usikker på benene, men sådan synes jeg bare ikke helt, at det er.
Jeg har så efterfølgende købt for lidt større beløber, jeg købte F.eks 3g brun heroin d.30, og det var væk 1 dag til halvanden efter, og jeg må sige, at det stadig ikke levede helt op til mine forventninger, jeg synes mere at jeg bliver høj end jeg bliver skæv, jeg føler euforien lidt, og føler mig høj, men det meste er i hovedet, det der med at man bliver tung i hovedet og kroppen oplever jeg intet af, bliver heller ik så ramt, at jeg bliver tung i øjnene og at de begynder at hænge, og at jeg bliver usikker på benene, bliver lidt tom i hovedet, lidt eufori og en følelse af at være høj, tilfreds og glad, problemer forsvinder og alt føles godt, er det virkelig alt en heroin rus har at byde på?
Eller som jeg vil ind på, nu hvor Metadon er et opiat/opioid, ligesom Morfin, Fentanyl, Heroin og alle de andre præparater, kan den tolerance jeg har bygget op på Metadon, gå ind og påvirke hvor godt andre opiater påvirker min hjerne? Altså, kan tolerancen på Metadon gøre, at jeg ikke får det optimale ud af heroinen? Jeg tænker, at det giver god mening, da jeg ingen problemer havde med, at blive påvirket af opiater før jeg ligesom fik bygget den tolerance på Metadon op.
Er der eventuelt noget man kan gøre, for at kunne komme til, at blive påvirket af Metadon igen? Har holdt en del pauser, gerne på mindst en måneds mellemrum, og det har ikke virket indtil videre.
Ville det eventuelt virke bedre hvis jeg sniffede mit brune heroin? Nogle gange kan man jo godt komme til, at brænde lidt af det af når man ryger, eller noget af røgen slipper forbi røret hvis man F.eks står et sted og der kommer lidt blæst. Hvor godt ville det virke at sniffe brun Heroin, imodsætning til at ryge det? Er der forskel på virkningen eller er det, Det samme som at ryge det, bare lidt mildere?

Dedikeret medlem

Mine erfaringer med opioider er begrænsede, men jeg vil mene at du holder for korte pauser. Prøv at lægge alle opioider på hyllen i et halvt år.

Junior medlem

Ja okay, så må jeg prøve på at holde nogle længere pauser, tak for svaret

Dedikeret medlem

Rusen ved at sniffe det er nok mere effektivt hvor rusen ved at ryge det er mest intenst da man altid brænder lidt af og ikke absorberer alt og ånder resten ud. - Du er ude på farligt plan med denne vane ved du selvfølgelig godt selv men andre har haft god succes med at skifte det ud med Kratom som er en slags pulveriserede blade med opiodeffekt som så igen kan potentieres med Bacopa så man stadig får en rus men ikke en halvsovende zombietilstand. Søg gerne rundt på nettet Kratom er til at skaffe i EU på clearweb (ikke darknet) men vi kan ikke hjælpe dig yderligere og Bacopa er ligeledes også nemt at finde evt. på EBay for billige forhandlere. Vær varsom med dit liv, stærkere mennesker end dig er endt i graven eller det der er værre under sådan en glidebane. Vi er her og støtter dig igennem det hele hvis du mangler nogle at snakke eller dele din frustrationer med.

Junior medlem

Tak for svaret.
Jeg har indtaget næsten alle former for opiater, har aldrig fået de der influenza lignende abstinenssymptomer, det er mere psykisk abstinenssymptomer som jeg oplever, hvilket faktisk ikke har ramt mig hårdt, selvom jeg har taget det hver dag, og bare tager en kold tyrker, så jeg vil tro, at jeg er en af dem der bedre kan holde til det, har også indtaget tonsvis af kokain, amfetamin, MDMA, og metamfetamin både i pulverform som jeg sniffede og i krystal form som jeg røg på glas pibe, jeg har indtaget de former for stoffer hver dag skiftevis, crystal meth var nok det hårdeste at stoppe med, selvom jeg ik så det som et kæmpe problem at stoppe med. Har aldrig problemer med at stoppe, mit problem er bare, at jeg utroligt hurtigt udvikler tolerance der hurtigt lænder sig op ad immunitet, hvilket er irriterende og som sagt mit største problem.
Men tak for alle svarene, jeg vil tage det til mig

Junior medlem

Hej Milo

Tolerance virker en smule anderledes med opioider end det gør med mange andre stofgrupper.

Ja. Din høje tolerance til metadon vil direkte gå ind og have indflydelse på din tolerance til andre opioider. Dernæst er 100-120mg metadon også en rigtig, rigtig høj dosis. Med sådan en skævert tror jeg kan jeg med rimelig sikkerhed kan sige du godt kan vinke farvel til kodein, tramadol, morfin og oxycodone resten af dit liv. Desuden er metadon måske også en af de mindst rekreative opioider man ser. Det er måske også en af grundende til det bruges i stofbehandling. Da det har en lang virkningsperiode og er relativt 'kedeligt' i forhold til nogle af de andre varianter derude. I forhold til, hvad andre har nævnt i denne tråd, så tror jeg sgu ikke du skal regne med at Kratom kommer dig til redning her. Det er meget metadon du har haft gang i. Det svarer til et godt stykke over et gram morfin i døgnet. Det tror jeg ikke rigtig der er nogen vej tilbage fra. Du har mere eller mindre vundet spillet om man vil ;-) Jeg tror sgu ikke der er så meget mere at komme efter.

I modsætning til mange andre stoffer så er opioidtolerance mere eller mindre permanent. Så når man først er nået til et givent højt niveau, så er der ingen vej tilbage. Det er surt, men det er sådan det forholder sig. Det skal lige siges, at det gælder ikke, hvis det bare var en enkelt gang eller to. Det scenarie jeg tegner her gælder for mennesker, som har haft en seriøs vane over en længere periode. Med det du beskriver lyder det til at du har opbygget dig netop sådan en vane - resulterende i, at de andre præparater ikke længere er virksomme.

Jeg har hørt fortællinger heroinmisbrugere der har været i årelange afhængighedsperioder, hvorefter de så er stoppet - og selv efter over to års komplet pause fra opioider, så var de oppe på samme dosis som de var før deres to-årige pause indenfor 14 dages tid. Du vil MÅSKE efter over et års pause være i stand til at mærke noget igen med eksempelvis oxy. Men det vil nok ikke blive til meget mere end en rus eller to før din krop vil kræve langt højere doser, svarende til hvad den var vant til for at kunne få rekreationel effekt. Det er surt, men sådan er det. Måske det er et tegn på at ende din opioid karriere her? Jeg kunne forestille mig et dagligt indtag af 100-120mg metadon må komme med en ret heftig bivirkningsside?

På grund af dette er det også derfor man ser mange opioid-brugere ofte starte i det små med måske lidt kodein eller 50-100mg tramadol og en joint i weekenderne. Derfra bygger de langsomt op derfra, og hvor de så ender med at vælge at stoppe rejsen er jo så op til den enkelte. Men pointen er, hvis du startede på højeste trin, så kan man ikke gå tilbage derfra. Jeg så fornylig en dokumentar omhandlende fentanyl misbrugere i gamle industribyer i Canada. De berettede at her var det normen at unge mennesker havde deres stof-debut (med alle stoffer pånær cannabis som er lovligt) med fentanyl fordi det var så nemt tilgængeligt og at stofscenen dér var så præget af opioidmisbrug. Jeg kunne forestille mig at disse unge mennesker typisk ville løbe ind i samme problemstilling som du beretter om her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="Milo.Ace666"]Hey psy.
J
Da jeg så besluttede mig for første gang at prøve Metadon, tog jeg 10mg/ml oral opløsning, dejlig rus, dejlig skævert, en lidt tung skævert, blev lidt tung både i hoved og krop, og mine øjne blev tunge og mine øjenlåg begyndte at hænge, især når man sad og slappede af. Men de 10mg Metadon, blev hurtigt til 30mg, og de 60mg blev hurtigt til 80mg, og så endte det jo så med, at jeg skulle op på 100 - 120mg, måske endda 130mg for bare, at blive lidt påvirket.
Jeg har forsøgt mig med både Tramadol, Oxycodon, Morfin, Buprenorphin og Heroin, efter Metadon tolerancen er blevet opbygget, og jeg må sige, at jeg slet ikke blev påvirket, af de doser, som jeg startede ud med den gang.

Mener du at du tog buprenorfin mens du var på metadon? Hvad skete der egentlig ud over der ingen virkning var?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]