Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2020 20:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Hej igen.
Jeg går stadig med tanker om at starte på misbrugscenter.
Tager jeg kontakt til et center vil de måske tilbyde mig Buprenorphine eller Metadon.

Jeg tager Oxycodon, og er derfor i tvivl om de overhovedet vil tilbyde mig Metadon?

Jeg er også lidt i tvivl om hvad for en jeg helst vil have, da jeg aldrig har prøvet dem, men jeg hælder mest til Metadon fordi jeg læser gang på gang at Buprenorphine ikke gør en påvirket, men blot tager abstinenser. Der er lidt stort spring fra Oxy til ikke påvirket synes jeg.

Uanset hvilken en man vælger vil tolerancen gøre at man ikke bliver voldsomt påvirket i længden. Men selv med tolerance er der altså stor forskel på at være på opioder, i forhold til ikke at være påvirket.

Hvad er jeres erfaringer med at være på Buprenorphine til daglig?

Tak :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2020 02:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Prøv at læse min Suboxone tråd:

viewtopic.php?f=4&t=56882

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2021 22:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Jeg vil lige gøre opmærksom på at opioidnaive folk bliver meget påvirket af Buprenorphine. Hvis du allerede har en tolerance så vil du måske opleve en form for rus den første gang eller 2 du tager det, men derefter føles det pænt normalt. Dog havde jeg den oplevelse at da jeg kom helt af suboxone så føltes det som om at komme ud af en form for osteklokke. Det gik da op for mig at jeg rent faktisk var utrolig påvirket og slet ikke havde den klarhed som ædruhed medfølger, selvom det føltes som om at jeg rent faktisk var helt normal i knolden.

De er ikke glade for at uddele metadon, og du vil nok højst sandsynligt blive tilbudt buprenorphine. Hvis dit mål er at blive helt clean er det sgu heller ikke en dårlig idé at komme ud af opioiderne med buprenorphine. Forstår godt dit ønske om at få metadon, men pas på at ønsket ikke stammer fra din misbrugerhjerne, det er trods alt en del nemmere at opretholde et misbrug med metadon og så har det desværre også en del kedelige bivirkninger. Hvis du ender med at få metadon (jeg tvivler), så vil jeg virkelig passe på med ikke at blive parkeret for lang tid på dem da de kan være et rent helvede at komme ud af.

Hvis du får tilbudt Suboxone så vær opmærksom på at der er rigtig mange (deriblandt mig selv) der synes at det smager af fucking møg klam røv, men min tidligere misbrugsbehandler fortalte at der lige var kommet nogle nye slags på markedet UDEN den der vamle citrussmag i. Jeg ved ikke hvordan de smager, men det er måske værd at spørge om du kan få dem hvis du ikke kan klare Sub smagen (jeg synes det smagte okay i starten, men med tiden er jeg begyndt at direkte hade den smag som forvolder mig utrolig mange nederen associationer, føj for satan).
Der findes forskellige præparater med buprenorphine, hvoraf nogle varer i ~en måneds tid, men jeg har kun selv erfaring med Suboxone så jeg kan ikke rigtigt fortælle noget om de andre præparater. Det kan du eventuelt spørge ind til på misbrugscenteret, og høre om andres erfaringer herinde og på bluelight.org (søg på google 'site:bluelight.org <søgeterm>' for kun at få hits fra det site. Kan også anbefales at søge sådan for at finde ting på psy.dk).

De fortæller dig det nok, men vær opmærksom på at du ikke indtager buprenorphine før du er møgabstinent, ellers risikerer du at opleve precipitated withdrawal (kan ikke lige huske det danske term) hvilket du nok derefter ikke kommer til at opleve igen da du aldrig begår den fejl igen efter sådan en tur. Jeg siger det til dig da jeg har oplevet at blive indlagt på psyk hvor de så tilbød mig suboxone med det samme selvom jeg fortalte at jeg var påvirket af heroin. Det var fuldstændig vanvittigt, hvis de havde tilbudt det lort til en stakkels person som ikke var klar over det, så havde personen oplevet et sandt helvede uden lige! Fucking crazy?! Jeg blev helt målløs til samtalen og troede faktisk at personen tog pis på mig haha. Det endte med at jeg måtte stå og forklare lægen og sygeplejersken hvordan og hvorledes, og hvor sindssygt det der var og lagde voldsomt tryk på at de aldrig måtte tilbyde en anden stakkels patient buprenorphine før personen var fuldt ud abstinent. Jesus christ jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske hvis personen de tilbød det ikke var bekendt med buprenorphine... En person som LIGE er blevet indlagt på psykiatrisk afdeling af den ene eller anden grund.. Haha fuck det er så langt ude mand
Jeg regner dog med at et decideret misbrugscenter har mere styr på det, men nu sagde jeg det bare lige for at være helt sikker på at du ikke render ind i en totalt fucked up situation :D

Men ja... kort sagt vil jeg sgu nok anbefale at give buprenorphine en chance før du springer ud i metadon som substitut.

Dernæst kan jeg da kun give dig kæmpe respekt for at du for alvor er begyndt at tænke på at arbejde med dit misbrug, det er fucking fedt at høre. Du kommer nok ikke til at fortryde at få kontakt til misbrugscenteret. Bare det at man kan vågne op hver dag uden at skulle tænke på hvordan man skal forholde sig rask er ubeskriveligt befriende og afstressende.
Anyways held og lykke med det hele bro. Jeg tror på dig, hvis du virkelig mener det så er jeg sikker på at du nok skal vinde i sidste ende:) Lad dog vær med at give helt op hvis du falder i, selvom det kan være fristende let bare at sige fuck it på et tidspunkt i dit stop. Det er selvfølgeligt ikke fedt at falde i, men husk at du ikke har nulstillet din progress, så brug ikke dit "slip" (det hedder det når man kort er faldet i men uden at man fortsætter misbruget) som en undskyldning for at give helt op og falde helt i igen. Det er normalt at man får et slip, det kan ske, bank ikke dig selv i hovedet med det. Lær af det, hvad fik dig til at falde i, hvilke processer blev sat i gang og hvorfor? Hvad kan du gøre næste gang du lander i sådan en situation for ikke at falde i, og endnu bedre hvad kan du gøre for ikke at lande i lignende situationer? Brug dit slip til at undgå at falde i en anden gang. Ikke som en undskyldning for at give helt efter for trangen.
Jeg vil ikke lyve, det bliver røv hårdt. Men jeg kan garantere dig for at det kun bliver endnu værre jo længere du kører dit misbrug ud. Og til den tid bliver det bare endnu hårdere at stoppe. Så gør dig selv og dem du elsker en kæmpe tjeneste og kæmp med næb og klør for at komme ud af den her lorte afhængighed! Du virker jo ganske fornuftig, så du kan jo sagtens regne ud hvor det misbrug fører hen. Sæt dig eventuelt ned og skriv 4 lister. En for og imod, både kortsigtet og langsigtet. Brug det til at reflekter over dit misbrug, hvad kan det give dig af positive og negative ting. Vej det op imod hinanden, er de negative konsekvenser de positive ting værd? Hvilke værdier har du, hvilke drømme og håb, og hvordan dit misbrug påvirker disse ting. Skriv ned, skriv ned, skriv ned... Og gem det så du kan tage det frem når trangen virkelig æder dig op. Brug den til at genopfriske din motivation, og brug din sunde fornuft. Det er en utrolig røvnederen øv følelse at falde i, så brug alle de resourcer du har på at undgå at få et slip/falde i, og der kan det altså godt hjælpe med sådan en refleksionsliste til at minde én om at det altså ikke er smart at give efter ens trang selvom det kan være utroligt fristende (men man fortryder det grumt bagefter.....).
Brug dine venner og familie, brug din hobby, brug alle resourcer du har for at bekæmpe afhængigheden!

Håber skam også på det bedste for dig, men er tilgengæld også sikker på at du nok skal klare den:) Be strong my man!

Peace out


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team