Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 15:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2020 09:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2016 23:11
Indlæg: 16
Hej alle.

Havde min første oplevelse med tramadol igår. Gumlede 200 mg ca kl 14.00, og 200 mg mere ved 19.00 tiden. Jeg er 35 år og vejer 85 kg.
Hold kæft hvor var det en lækker rus. Er du vimmer jeg hyggede mig. :)) Lå bare med lukkede øjne og hørte Grouch det meste af natten. Føler jeg fløj ud og ind af søvn, men med denne omsluttende behagelighed og varme i hele kroppen.
Her til morgen bare en lille smule hovedpine, ellers har jeg det godt.. kan mærke det stadig sidder lidt i kroppen.

Kan mærke jeg har lyst til at prøve det igen..

Hvor længe vil i anbefale jeg venter, for at undgå tolerance og afhængighed?

Er det at samligne med en heroin eus egentlig?

Har i andre tanker eller erfaringer i vil dele?

:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 10:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er ikke opiod ekspert, men forventer at dem der er det vil sige til dig at du mindst skal vente et par måneder. Det er den allermest vannedannende stofgruppe du leger med (måske bortset fra benzoer, det er jeg ikke den rette til at svare på).

Den fysiske afhængighed kan man undgå ved at holde lange pauser i mellem hver tur. Men pas nu på, for de kloge hoveder der har været i det siger også at den psykiske afhængighed kan være ligeså slem. Altså hvis du vender dig til at rusen er fed så bliver 2 måneders pause hurtigt til 1 måneds pause til 2 ugers pause etc. Også sidder man snart i saksen. Hvis du holder det til at være psykisk afhængighed kan du stadig riscikere at den rus er det eneste du tænker på.

Jeg kender det jo fra weed hvor jeg til tider kan styre mit forbrug og pludselig ryger jeg næsten hver dag. Forskellen er bare at weed ikke giver kæmpe fysiske abstinenser når man stopper igen.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 10:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hej

tramadol er lidt specielt i forhold til traditionelle opioider - det anbefales max, at tage 400mg om dagen grundet risiko for krampeanfald, så du har maxet dagsdosen ud - derudover, er 200mg en ret høj førstegangsdosis - er det depottabletter du har?
Tramadol siges også at have en vis angstdæmpende effekt, som er en unik egenskab kontra heroin som du gerne vil sammenligne med - ikke forstået som at heroin er angstskabende =)

Jeg får ikke den vilde eufori ud af tramadol, men det er der mange der gør - derfor er jeg nok ikke den rigtige at snakke med mht russammenligninger, for jeg syntes ikke at heroin eller oxycodone kan sammenlignes med tramadol, udover at opiatkløen er en fællesnævner.. For mig, er tramadol ikke mere euforisk end kratom - det er de andre opioider, måske på nær buprenorphin..

Men din oplevelse, med en slags lucid dreaming agtig oplevelse, lyder klassisk opiatagtig =) Ved ikke om du har noddet hen, men ellers kaldes tilstanden for "the land of nod" og det er der skrevet bøger om.. Det er lækkerier, og virker harmløst, dog skal du ikke tage fejl her - det har mange liv på samvittigheden!!!

God vind til dine sejl, skipper =)


Senest rettet af HopIFjordeN 17 dec 2020 14:03, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 12:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2016 23:11
Indlæg: 16
Det var depot ja, men havde tygget dem godt og grundigt inden jeg slugte.. ku ihvertfald mærke rusen 20 min ca..

Nu har jeg ikke prøvet andre opioider, og har heller ikke tænkt mig det, men eufori - det var til stede:! :)
Havde det nærmest som om jeg lå og blæste mdma undervejs :)
Tog et par hiv på en joint inden jeg lagde mig, og det virkede som om det satte det voldsomt igang, på den gode måde!

Det har mange liv på samvittigheden skriver du.. hvad er det folk dør af så? Overdosering eller?

Har før selv kæmpet med cannabis afhængighed, så jeg vil passe meget på med det her.
Fx tage det et par gange om året.. kan allerede efter igår mærke at jeg glæder mig til næste gang!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 14:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg tænker ikke at tramadol har så mange liv på samvittigheden alene, men det kunne jo let være, at du blev interreseret i andre opioider - folk dør som regel af overdoseringer, hvor de bliver kvalt i eget opkast, hvis de nodder hårdt hen og kroppen så prøver at komme af med giftstoffet via opkast, men folk er så bedøvede at de ikke vågner af det.. Dette tror jeg er den primære, men også åndedrætsfunktionen sænkes/hæmmes betydeligt, som så kan føre til iltmangel og kvælning, men hjerneskader er også en reel ting i den sammenhæng.. Derudover kan legen med opioider føre til en kummerlig tilværelse, hvor rusen er vigtigere end alt andet, som så måske kan føre til selvmord - jeg har i hvert fald flere venner der er døde på både den ene og den anden måde, men med en fællesnævner der hedder opioider!

Når det er sagt, kan det sagtens være at du klarer den helt fint - men en god idé er at den dag du tænker, fuck det, jeg gør det sgu lige igen i morgen eller overmorgen, så husk dig selv på, at det er din indre misbruger der forsøger at overtale dig til at det er en god idé - du har ikke reelt brug for det - fælden kan klappe lynhurtigt her =)

Cannabis og opioider går pisse godt sammen! :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 16:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2016 23:11
Indlæg: 16
Ja ok, puha.. det vil man ikke ende i sådan noget dér.
For første gang tror jeg jeg har fået en lille forståelse for, hvad det er de jagter, på Vesterbro fx..

I mit liv igennem de sidste små 20 år, har jeg prøvet weed, coke og amf, svampe, mdma, 2cb, 2ci, gbl/ghb, ketamin og benzoer et par gange, og har aldrig vågnet med en følelse som i morges.

Har respekt for det., tror næsten jeg bare skal nyde den oplevelse jeg havde, og ikke opsøge det aktivt igen.. så ku det jo være man faldt over nogen en dag.
Tænker måske også at alle de næste gange, søger man følelsen fra første gang? Sådan havde jeg det med mdma. Den første gang var så sindssyg vild og lækker, at de næste 100 gange aldrig blev ligeså gode..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 21:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Magien i det vil nok aldrig blive så intens som din første gang, der er det jo også en helt ny og ukendt oplevelse - magien med MDMA og første gang, er i min optik noget helt særligt! =)

Du lyder velovervejet syntes jeg, så må vi håbe på at du ikke snyder dig selv på et tidspunkt =)

Det er selvfølgelig ikke universelt og også kun en ting jeg har bemærket - men det er sjældent at se helt unge mennesker under 20 år, der er narkomaner, det kan meget vel være at de bliver det senere i livet - det er mere sandsynligt, at personer i midt tyverne eller trediverne bliver det, især hvis de ikke har synderligt meget andet indhold i livet, eller der sker noget i deres liv, der gør dem sårbare - det kunne fx være et brud med en stor kærlighed, så kan stofferne let blive en farlig sutteklud - så et godt råd herfra, vil være at fylde dit liv op med en masse positive elementer, tag ansvar, få børn (så det ikke kun er alle røvhullerne der opfostrer røvhuller hehe), fortæl din omgangskreds om din oplevelse og om dine fremtidige oplevelser hvis de kan tåle det, de behøver ikke være positive omkring det, gerne skeptiske, så længe det ikke kun er personer som du kan romantiserer omkring narko med og "tørfixe" sammen med - lad være med at holde det skjult og isoler dig ikke med din narko hver gang, det tror jeg er ret gode råd - men altså hvad ved jeg.. Jeg er kun 1 år ældre end dig, så skal egentlig ikke spille så pisse klog, men jeg har da gjort mig en del erfaringer gennem livet når det kommer til narko og afhængighed og er med nød og næppe, sluppet ret godt igennem de farligste år af mit liv =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2020 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg har aldrig prøvet den stofgruppe, og det er netop fordi jeg er for bange for at kunne lide det, sammenkoblet med den meget hurtige fysiske afhængighed. Indlæg som disse gør bare at jeg føler mig overbevist om at jeg har valgt rigtigt.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2020 19:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2016 23:11
Indlæg: 16
Tak for rådene HopIFjordeN !

Helt klart noget jeg kan bruge til noget! Gode overvejelser! Specielt det med at fulde sit liv med gode ting.
Er ret godt stillet selv, godt job, familie osv, men den indre misbruger sidder dybt i mig, og stikker sit hoved frem i ny og næ.

Har besluttet mig for at glemme at prøve det igen, og hvis jeg støder på nogle tramadoler en anden gang, så vil jeg se på det der.

Ikke værd at satse stort på.. en fucking følelse i kroppen.

Tak :). Glædelig jul


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2020 20:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Åh man skal nu ikke underkende fucking følelse i kroppen :D
Ej fornuftig beslutning alle opiater er nogle luskede sataner der som regel ender med at tage røven på folk.
Dem der en gang i mellem er dømt til at mislykkes.
Go jul


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2020 00:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Rigtig fornuftigt at stoppe allerede nu :-)

Så kan du sige at du har prøvet det, og kigge tilbage på det som en god oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2020 18:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2016 23:11
Indlæg: 16
MitLivMitValg skrev:
Rigtig fornuftigt at stoppe allerede nu :-)

Så kan du sige at du har prøvet det, og kigge tilbage på det som en god oplevelse.


Det er det jeg tænker :)

Det får mig til at tænke på første gang jeg indtog mdma. Ham der introducerede mig til det, sagde “Der er ikke noget der hedder at tage mdma én gang. Når man først ved hvad det er, så vil 99 ud af 100 prøve det igen”.
Lidt samme følelse jeg har med det her. Tror kurven for hvor hurtigt man bliver forelsket for en tilstand, er meget stejl med opioider.

Bare den tråd her har ændret mit syn på det radikalt, så tak for det psychedelia :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2020 21:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Missekatdrengen skrev:
MitLivMitValg skrev:
Rigtig fornuftigt at stoppe allerede nu :-)

Så kan du sige at du har prøvet det, og kigge tilbage på det som en god oplevelse.


Det er det jeg tænker :)

Det får mig til at tænke på første gang jeg indtog mdma. Ham der introducerede mig til det, sagde “Der er ikke noget der hedder at tage mdma én gang. Når man først ved hvad det er, så vil 99 ud af 100 prøve det igen”.
Lidt samme følelse jeg har med det her. Tror kurven for hvor hurtigt man bliver forelsket for en tilstand, er meget stejl med opioider.

Bare den tråd her har ændret mit syn på det radikalt, så tak for det psychedelia :)

Det er ret opmuntrende for mig at høre faktisk.
Så er der alligevel håb for menneskeligheden hehe :D
Her fra får du min respekt.

Der er mange der kan prøve diverse ting uden at blive afhængige af dem (også rigtig mange der ikke kan!), men det er de færreste der prøver noget en gang, og så ikke gør det igen, selvom det var en fed oplevelse. Godt gået!

Jeg er ikke imod stoffer, men der er unægteligt en pris at betale efterfølgende, rent humør og energimæssigt. En pris som ofte ikke er oplevelsen værd. Men det ved du jo allerede :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team