Jeg har prøvet cola næsten direkte kommet ud af røven på en kurér efter flyrejse, hvilket er det bedste, jeg nogensinde har prøvet, og som meget godt beskriver den følelse/rus du beskriver fra dine unge dage.
Den slags cola, hvor man bare får en velvære, lyst til at snakke så røven den går og hvor man faktisk slet ikke har lyst til at tage mere end et par streger over længere tid.
Den skamcuttede cola er den, hvor du får lyst til at redosere efter 20 min, som du også selv er inde på.
Æggene jeg taler om er selvfølgelig formentlig cuttet lidt et sted undervejs før lufthavnen, men uden danske led inde over.
Det var i 12 grams pølser og meget hårdt pakket - lignede lange, tynde, ovale æg. Det er den type, kureren sluger og skider ud efter ankomst - derfor den hårde pakning.
Jeg tror, at det ofte er denne slags æg, der i DK når videre ud til 1,2,3,4 led og bliver cuttet mere og mere fra gang til gang og led til led. Medmindre der er tale om helt store spillere - de får sikkert leveret nogle af de der kæmpe pakker, som man ofte i medierne ser konfiskeret fra skibe eller som skyller i land.
Min fornemmelse er, at det simpelthen er for dyrt for mange danske led, hvis ikke de cutter det nogle gange inden salg. Altså hvis de skal sælge det til en pris, hvor menigmand kan være med.
Af samme årsag forstår jeg heller ikke, at medierne udråber coke nu om stunder herhjemme til at være renere og højere i styrke end nogensinde. Det mærker jeg ikke selv meget til, men måske kender jeg bare de forkerte bude. Jeg ville elske at kende nogen, der havde den tæt på rene vare - det ville jeg med glæde betale 1200 kr grammet for i modsætning til de 7-800 kr for 0,8g, der er en rimelig gængs pris IMO for nogenlunde ok cola i DK.
Det største problem er, synes jeg, at man aldrig kan være helt sikker på hvad man får, når man når ud i leddene. Nogle gange er det ganske godt. Andre gange skidt. Det er sjældent, jeg med samme dealer over nogle år har oplevet en meget ens kvalitet hele tiden og hver gang. Simpelthen fordi leddet før vedkommende - og leddet før dét - ikke garanterer ens kvalitet hver gang. Når det så cuttes yderligere, så kommer problemet. Ingen stabilitet. Og det er ufedt.
Hvis bare det var ca. det samme hver gang, så vidste man da hvad man havde med at gøre.
Der skal da nok være visse dealere, der leverer nogenlunde det samme hver gang, men det er fandme sjældent, og jeg har efterhånden handlet med en 15-20 forskellige gennem tiderne. der er uafhængige af hinanden og hvor de modtager fra.
Har også prøvet coke i Los Angeles, hvor man må antage, at der har været færre led inde over i forhold til cola herhjemme, og det var også klart bedre.
Men ikke i nærheden af de æg, jeg nævnte i begyndelsen.
Den bedste cola IMO har ingen kemisk lugt, men er nærmere sådan helt "natur" i lugten - jordbund, bio-agtigt. Jeg bilder mig ind, at jeg altid med det samme kan dufte, om produktet er ok, selv om man også siger, at god ucuttet cola nærmest ingen lugt har.
Nu må man ikke hverken handle eller efterspørge herinde, men jeg ville ud fra det nysgerrige plan fandme også gerne vide, hvor fanden de gemmer sig henne - dem med et produkt, som du nævner i din tekst. For et eller andet MÅ jo bidrage til, at medierne (selv om de ofte er noobs og ikke aner en skdi om, hvad de skriver om) beretter, at politiets laboratorier melder om en renhed højere end tidligere.
God jul