Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 09:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: kronisk hoste
Indlæg: 15 jan 2021 12:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jan 2021 12:24
Indlæg: 4
jeg er ny tilmeldt og aner ikke hvor jeg ellers skal spørge.
jeg lider af frygtelig kronisk hoste, er udredt, men med besked om at ingen kan hjælpe mig. jeg hoster op mod 100 gange dagligt, og har fået lov til en gang dagligt at få en codein 25 mg. men da min hoste er invaliderende er det slet ikke nok. jeg er dybt desperat, folk vender mig ryggen, opgir mig ved sociale arrangementer, og nu isolere jeg mig mere og mere.
Har nogen af jer oplevet noget af det samme, altså det her med at lægen kigger sørgeligt på en men ikke vil hjælpe, jeg er klar over hvordan de virker og afhængighed osv. men det er det eneste der kan afhjælpe et nogenlunde normalt liv....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 12:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Er det irritation, der får dig til at hoste?
Jeg har haft god erfaring med hexokain, til at dæmpe hosten, når jeg har haft ondt i halsen. Det er lokalt bedøvende og desinficerende. Produktet er vidst udgået, men hør da evt. lægen om man kan få noget tilsvarende. Det virker ikke som den mest effektive metode, at bruge kodein til noget, der kun kræver lokalbedøvelse. I hvert fald ville jeg få ham til at henvise dig til en Øre-Næse-Halsklinik.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jan 2021 12:24
Indlæg: 4
tak, men jeg er udredt igennem to år, og der er ikke andet end codein der kan dæmpe dette. ALT andet er prøvet. Har været hos de første hals, øre næse læger, tjekket for mavedyre, andre sygdomme som kol, astma osv. INTET har givet resultat, det er længen der har ordineret mig codein til sidst som havde en virkning. jeg ryger ikke, drikker ikke, er ikke overvægtig, jeg er simpelthen så ked .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 13:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Åndssvagt spørgsmål, men nosebreather du? Eller trækker du ofte vejret gennem munden?
Måske kunne det være noget i kosten. Hvor lang tid har du hostet? Er du blevet udredt for svamp? Aner ikke om det kan forårsage hoste men ja lol.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Senest rettet af spaffeh 15 jan 2021 13:40, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 13:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Prøvet Mycolysin? Mit gæt er ja, men det er ikke nævnt endnu. Lyder absurd irriterende, men tror nok der skal komme rigeligt med kreative forslag.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 14:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Når du siger tjekket for mavesyre (går ud fra det er det du mener med mavedyre) er det så refluks? Ellers kunne det godt være aktuelt.
Bruger du stemmen meget i din dagligdag? Man kan nemlig godt komme til at bruge sine stemmelæber forkert, så der skabes irritation og endda inflammation, så det kunne måske også være en mulighed.

Noget andet, der kan skabe mere uhindrede luftveje, er eukalyptus og/eller myntebade, hvor man putter blade eller æteriske olier i en skål, overhælder med kogende vand, tager et fugtigt håndklæde over hovedet, og stikker snotten ned til vandoverfladen og tager nogle dybe indåndninger. Det er selvfølgelig lidt mere alternativt end medicin, men hvis du har prøvet det hele, så er det måske vejen at gå.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2021 00:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej - nu siger du du har prøvet alt men jeg tester alligevel lige. Har du prøvet Dexofan? Det er også receptpligtigt. Og faktisk også et opiat, men tro mig det er ikke noget man skal bruge rekreationelt. Det er hvertfald ikke for alle og slet ikke mig. Hvis du ringer til vagtlaegen som er en betalbar ydelse over telefonen så forventer de også at du gerne vil have receptpligtig medicin og det får du uden de fordømmende øjne. De må desværre ikke give dig kodein, men de vil foreslå dig dexofan. hvis jeg var dig vil jeg teste med dexofan til dagsbrug og kodein til natten. Jeg har selv fået kodein til tørhoste før. Jeg tog nok en 75-125mg til natten for jeg kunne ikke mærke 25mg..det er i min optik ligegyldigt. Og hvis du virkelig synes det er kritisk og ikke må få mere kodein på et tidspunkt så kan man faktisk "lave det selv" ved at udtrække kodeinen fra kodimagnyler..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2021 00:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Men jeg vil ikke have på mig hvordan man gør, hvis det er den vej du går. Der ligger vidst et gammelt opslag herinde med vejledning. Forvent dog at du får diarré med 90% garanti ved størrere doser (+200mgs blandinger)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2021 01:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Jeg vil selvfølgelig ikke opfordre til en masse her men jegv føler også du leder/fisker lidt efter noget andet end håndkøbsmedicin og en kop te. Så længe du har et stærkt sind, en (relativ) sund omgangskreds og nogle ting du går op i i livet, samt husker dig selv på hvorfor du gør/tager kodein er det (i min optik) forholdsvis ufarligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 12:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=43484&p=601828&hilit=Opium#p601828

Fanny kommer i denne tråd med en opskrift på hjemmelavet hostesaft m. opium, fra hjemmedyrkede valmuer.

Det kunne måske være et forsøg værd, men pas nu på med opiaterne.

Håber du kommer i bedring, lyder belastende med alt det hosteri :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 14:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Der må være en grund til at du hoster. Er du blevet testet for støvmideallergi?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 15:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
spaffeh skrev:
Åndssvagt spørgsmål, men nosebreather du? Eller trækker du ofte vejret gennem munden?
Måske kunne det være noget i kosten. Hvor lang tid har du hostet? Er du blevet udredt for svamp? Aner ikke om det kan forårsage hoste men ja lol.


Tænkte præcis det samme, om du var nosebreather. Slet ikke et åndsvagt spørgsmål.
Luften filtreres bedre gennem næsen og ilter blodet 10-15% mere end gennem munden. Om det er årsagen eller ej, kan der være en sandsynlighed for, at nosebreathing vil gøre en en positiv forskel for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 15:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
DDSIT skrev:
spaffeh skrev:
Åndssvagt spørgsmål, men nosebreather du? Eller trækker du ofte vejret gennem munden?
Måske kunne det være noget i kosten. Hvor lang tid har du hostet? Er du blevet udredt for svamp? Aner ikke om det kan forårsage hoste men ja lol.


Tænkte præcis det samme, om du var nosebreather. Slet ikke et åndsvagt spørgsmål.
Luften filtreres bedre gennem næsen og ilter blodet 10-15% mere end gennem munden. Om det er årsagen eller ej, kan der være en sandsynlighed for, at nosebreathing vil gøre en en positiv forskel for dig.


hahhaha, du har også hørt diverse podcasts for nyligt, kan jeg fornemme. Det er seriøst nice. Taper selv munden til dagligt når jeg skal sove.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 18:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
apropro nosebreathing, så har jeg selv temmelig besværet vejrtrækning igennem næsen. Har så fornyligt fået konstateret skæv næsevæg i begge næsebor, som højst sandsynligt skal fixes gennem en operation, går og venter på at blive kaldt til en undersøgelse på hospitalet.

Glæder mig virkelig til at få det fixet, det trækker dog lidt ud pga. et coronapresset sundhedsvæsen.

Kan være jeg bliver bedre til at sniffe k-hole ketabaner også, win win.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 21:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
GimpSuit skrev:
Kan være jeg bliver bedre til at sniffe k-hole ketabaner også, win win.


Husk helst at gøre det LIGE efter operationen!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 23:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
spaffeh skrev:
Taper selv munden til dagligt når jeg skal sove.

Seriøst? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2021 01:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Bismann skrev:
spaffeh skrev:
Taper selv munden til dagligt når jeg skal sove.

Seriøst? :D

Ja mand :D det nice 4 life

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2021 15:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jan 2021 12:24
Indlæg: 4
tak for alle jeres kommentar, tips og tricks. jeg vil helst uden om at skulle købe codein (på det sorte marked) men da det er det eneste der hjælper mig, så føler jeg ikke jeg har andet valg. jeg er testet for allergier, støvmider mavesyre, refluks... og der er intet.

Men tak..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2021 20:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Ibelle skrev:
tak for alle jeres kommentar, tips og tricks. jeg vil helst uden om at skulle købe codein (på det sorte marked) men da det er det eneste der hjælper mig, så føler jeg ikke jeg har andet valg. jeg er testet for allergier, støvmider mavesyre, refluks... og der er intet.

Men tak..


Dexofan, er det prøvet? Det er nævnt tidligere i tråden og kan fås som sirup i tyskland uden recept mener jeg :)... eller på amazon

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2021 15:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jan 2021 12:24
Indlæg: 4
Nej ikke prøvet, er det mod hoste?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team