Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 06:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 mar 2021 14:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej

Jeg er i gang med en nedtrapning af benzodiazepiner. Jeg er kommet meget langt ned, og nu gør det alvorligt ondt, hver gang jeg trapper ned.
Jeg har i den forbindelse, bestilt CBD olie, i håb om at det kan lindre nogle af symptomerne.
Jeg er samtidig tørlagt alkoholiker. Jeg har ikke drukket i 1 år og knap 8 måneder. I den forbindelse har jeg valgt at få antabus.

Mit spørgsmål lyder derfor: Kan jeg godt tage CBD olie samtidig med antabus?
Det lyder måske underligt, men der er mange ting man ikke kan, når man får antabus. F.eks. kan jeg ikke benytte håndkøbsmidlet Baldrian mm.

På forhånd mange tak til den/dem der gider svare. Jeg er klar over, at jeg kan spørge min læge, men det er betydeligt nemmere, i disse coronatider, hvis der er en eller flere, der kan besvare spørgsmålet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2021 19:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Uden at kende til kombinationen mig selv, går jeg udfra den godt kan gå, især efter en søgning på reddit hvor hvertfald én person skriver om gode oplevelser med det. https://www.reddit.com/r/Alcoholism_Med ... t/cbd_oil/

RXlist skriver det fremkalde "hypomani", men de har kun specificeret at det kan ske med "cannabis", så tror du er clear med bare CBD. https://www.rxlist.com/marijuana/supplements.htm

https://takespruce.com/cbd-drug-interactions/ den her side skriver dog at CBD kan have indflydelse på hvorvidt du metabolisere din antabus, hvilket også giver mening ifht en eller to vice artikler jeg har læst tidligere, hvor de skriver noget i samme stil. At hvis du har CBD/THC i systemet, blir alkohol optaget svære, så den effekt bærer sikkert også over til antabus. Omvendt, har man alkohol i sig og derefter indtager CBD/THC blir de effekt forstærket, svjh.

Så mit ikke-professionelle bud er at tage dit CBD efter du har taget din antabus, har mine penge på at det virker bedst hvertfald.

Doublecheck med din læge, tror det kan gøres med en hurtig telefonsamtale

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2021 00:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Jeg har en nær ven der får Antabus 3 gange om ugen og han tager høje doser CBD-olie dagligt uden bivirkninger af nogen art.
Det sikkert forskelligt fra person til person, hvis du alligevel er nervøs så vent 6-8 timer efter CBD-olie inden antabus.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 19:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej Læbepomaden og kaktus.

Tak for de nyttige informationer, samt de forskellige søgninger.

På baggrund af de oplysninger, samt en online konsultation med min læge( der ikke kunne besvare spørgsmålet), valgte jeg at tage en lille chance, og kaste mig ud i det. Nu kan jeg ikke udtale mig på vegne af andre mennesker, men jeg kan fint og uden problemer, tage antabus og CBD sammen.

Desværre er jeg den type, der nemt bliver paranoid, så CBD er ikke for mig. Desværre. Jeg kan oplyse at min personlige oplevelse af det fuldt ud lovlige CBD, er at det hjælper rigtig godt på angsten, og efter lidt længere tids brug, har det også en signifikant smertestillende effekt.

Desværre ender jeg med at blive paranoid af det, og det er så kraftigt, at jeg ikke kan bruge det i længden. Men på baggrund af min egen erfaring med de positive virkninger, samt alle dem der skrive på de efterhånden mange CBD sider på facebook, så tror jeg at mange mennesker kunne have stor gavn af dette. Ligeledes kunne mange smide eller mindske brugen af benzodiazepiner og kraftig smertestillede medicin mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team