Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 mar 2021 21:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 mar 2021 20:30
Indlæg: 3
Hej.
Jeg har, i forbindelse med et brækket ben, fået 20 Tramadol Krka 50 mg (hårde kapsler), og jeg har også 4 Oxycodon 5 mg, også kapsler (ONR 5). Nu hvor der ikke er særligt meget andet jeg kan lave, tænkte jeg, jeg i det mindste kan få mig et par buzz .. :D Hvordan går jeg bedt frem ift dosis og indtagelse. Lad os sige, til eet lille buzz, og eet der sparker lidt?

Jeg har kun taget opiater i forbindelse med smertelindring ved operationer etc. Jeg har taget både nogle Oxy og Tramadol dagligt de siste 3-4 dage, men kun det jeg har fået på hospitalet, så ikke mere end 5 mg Oxy, eller 50 mg Tramadol ad gangen.

Jeg får ellers Xarelto (blodfortynnende pga blodprop-fare pga min gips)
Har ellers noget Oxazepam og Zolpidem liggende, men Ox synes jeg ikke giver buzz, det tager bare angsten når det er, og Zolpidem fungerer på een ud af to måder på mig: enten jeg falder i søvn, eller jeg laver eet eller andet mærkeligt, jeg ikke kan huske bagefter.

Så havde håbet nogen kunne give en nem 'opskrift' på et godt buzz af de to jeg nu har fået. Eventuelt de to i kombination :D

På forhånd, tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2021 13:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg skal lige forstå det rigtigt. Er det sådan at du tager oxy og tramadol dagligt imod dine smerter, men du har fået nogle piller til overs, og så vil du tage lidt ekstra en af dagene? Det lyder som en dårlig idé. Du risikerer at dine piller virker dårligere efter rusen, så smerterne bliver værre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2021 14:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 mar 2021 20:30
Indlæg: 3
Nej nej.
Jeg har fået det i et par dage på hospitalet, og jeg har fået med hjem det jeg har nu.
Men jeg har ikke særligt mange smerter, så jeg synes det er ret overkill til dét.
For mine smerter har jeg nok med Paracetamol og Ibuprofen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2021 15:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Hej Marabinna, velkommen til:)

Jeg vil til at starte med bare lige minde dig om at det er en risikabel rus du eksperimenterer med, jeg kender mange der er kommet galt afsted på den ene eller anden måde, med legale farmaceutiske præparater.
Du ved jo nok at opioider har et voldsomt afhængighedspotentiale, så min ærlige holdning er at det klart er smartest at fortsætte hvis og kun hvis de tabletter du har nu er de eneste du får og du ikke kan få fat på flere (både på lovlig og ulovlig vis). Problemet er at nem adgang øger risikoen for misbrug utrolig meget.

Mit bedste HR råd er at lade være med at bruge det alene, please altid hav en ven tilstede da det KLART er den aller bedste måde at minimere konsekvenser ved OD (hjerneskade og død) og for at miste lemmer ved at kokse forkert.
Når man først er i misbrug er det stort set umuligt altid at have folk tilstede, men da du står i den favorable position at du endnu ikke er hooked og kan planlægge sessions og minimere farerne, vær fornuftig og udnyt den massive fordel.
Noget andet der også skal siges ved at have en ven tilstede som er klar over størrelsen og karakteren af dit forbrug, kan personen meget nemmere tage fat i dig hvis personen kan mærke det er ved at tage overhånd. Det kan desværre være utrolig svært selv at spotte, og når først man bliver klar over det er det sgu for sent for så er du hooked. Så kan jeg godt fortælle at der er heeelt andre spilleregler i et spil du nu er nødt til at spille resten af dit liv. Det er virkelig ikke fedt, og derfor jeg beder dig tage det her virkelig alvorligt som galdt det dit liv - for det gør det fandme!

Ville være en idé at virkelig reflektere over hvorfor du gerne vil eksperimentere med opioider hvad det er du prøver at opnå, samt de kortvarige og langvarige konsekvenser og fordele. Måske finder du endda ud af at du faktisk ikke har lyst til at gøre det lige nu i dit liv, måske er det ikke den bedste idé, måske finder du ud af det er bedst at vente, eller også bliver du bekræftet i at fortsætte men nu med en mere reflekteret indgang til tingene. Få styr på dine bevæggrunde, og for alt i verden undgå at bruge opioiderne som en emotionel sutteklud. Når du først begynder at dulme livets sværheder og flygte via narko, så er du satme på usikker grund og seriøst på vej en meget ensom og farlig vej. Så pas på homie.
Find ud af præcis hvornår et forbrug går hen og bliver et misbrug for dig, hvor ligger grænsen? Og sæt den INDEN du går igang, fordi hvis du så fanger dig selv i at rykke grænsen eller bare skide på den, så har du et klokkeklart tegn på at det er på tide at lægge opioiderne på hylden i laaaaang tid inden det går fuldstændig galt.
Eventuelt hav en god ven med til at sparre med, eventuelt personen der er med til at passe på dig når du skal indtage det.
Bare pas på, det kan virkelig nemt gå galt med den her stofgruppe, og når det først går galt så går det virkelig også galt, og så er det fandme ikke sjovt længere.

Jeg vil også lige sige at det er mere eller mindre totalt nogo at mixe opioiderne med benzoer. Det kan godt lade sig at gøre, men det er pisse hamrende farligt og klart den vej de fleste stiller træskoene og derfor aldrig noget jeg ville få mig selv til at anbefale på et offentligt HR forum. Please bare lad være, det er på ingen måder det værd!

Jeg ønsker dig alt godt bro! Håber du er god ved dig selv og passer rigtig godt på dig selv:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2021 16:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 mar 2021 20:30
Indlæg: 3
Hej!
Tusind tak for dit lange og fornuftige svar :)
Du har selvfølgelig helt ret i alt hvad du siger.

Bare for at uddybe lidt, så kan jeg ved min manglende erfaring indenfor opiater, nok veje lidt op med erfaring med andre stoffer. Det er altså ikke fordi jeg er hele grøn - meget langt ifra! :D (jeg kan se, det måske ser sådan ud, ud fra mit første opslag)

Det er dog snar 20 år siden jeg tog alt for mage stoffer, og det var også tæt på at det kunne have gået rigtigt galt. Men allerede den gang besluttede jeg mig for at det på ingen måde er det liv jeg har lyst til at leve/have, og jeg kom selv ud af det miljø den gang.
Det betyder jo stadig ikke, man ikke har lyst til en lille trip en gang imellem alligevel. Jeg har også hilset på både speed, coke, mdma, svampe etc. on occasion. Men det har været tilfeldig, hvis det er blevet tilbudt, og lysten har været der. Max 1-2 ganger i året, de sidste 5-10 år.
Jeg har heller absolut ingen kontakter i det miljø længere, så jeg vil heller ikke købe det igen når jeg har taget dem jeg har nu. Den sidste connection jeg havde, var et legebarn, som jeg kun brugte til at have et par ekstra benzoer liggende, og han stillede selv træskoene for nogle år tilbage.
Min livssituation vil også være med til at holde mig på måtten, både med meget familie, meget seriøst fuldtidsjob etc.

(min ex har børnene nu nogle uger frem, da det naturligt nok er lidt svært at passe børn når man ikke kan gå. Og min nuværende samboer arbejder nat, og ofte weekend. Jeg arbejder dog hjemmefra, så jeg skal stadig passe mit arbejde i ugedagene ;))

Så det er slet ikke nogen særlig stor grund til bekymring sådan umiddelbart. Men da jeg ikke har prøvet præcis dem her tidligere, ville jeg, præcis for at det skal være sikkert, bede om råd mhp dosis og indtagelse.

Og selvfølgelig, man skal uanset altid være forsigtig! :)

MB


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2021 17:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2021 20:46
Indlæg: 16
Er OXY ikke farligt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2021 19:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Reltebon skrev:
Er OXY ikke farligt?

Ikke i en forsvarlig dose. Ligesom med alt andet.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2022 22:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2022 12:53
Indlæg: 1
Buttkraken kan du skrive til mig privat??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team