Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 maj 2021 11:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej

Jeg er ny ift kratom og går og afprøver det lidt, men jeg har lidt en blandede følelse til det efter et par ugers indtag.

Først og fremmest har jeg læst mig til at forskellige dosis intervaller giver forskellige virkninger
Det man typisk finder på nettet er lignende eksempel nedenstående:
1-4g: stimulerende/opkvikkende effekt
5-10g+: opiat, sederende effekt.

Baseret på mine egne erfaringer, synes jeg denne generelle rådgivning er MEGET misvisende. For det jeg hurtigt lærte som ny bruger er, at du ikke skal tage mere end 0,5-1,5g MAX som ny. Jeg tog 3-4 gram første gang og jeg nåede måske en rar følelse i 5 min derefter fik jeg en irriterende hovedpine og kvalme som endte med opkast efter et par timer.

Jeg har eksperimenteret med milde opiater som kodein og Tramadol før. Aldrig noget stærkere og jeg vil sige jeg har en middel tolerance overfor dette (får typisk et high af 300mg kodein og også omkring 250-300mg Tramadol)

Mit spørgsmål og undren går egentlig på: hvordan skal det føles? Jeg læser meget positivt men må sige jeg er lidt skuffet. Jeg havde håbet på at det faktisk ville føles som et mix af kodein og Tramadol (den milde lammende følelse fra kodein og den serotonin opkvikkende følelse fra Tramadol)

Men det jeg oplever og kan er følgende:

Tager jeg 1-2g oplever jeg 10-20 minutters rar følelse, MEN det svarer til en mild og kortvarig rus som kodein, og kodein er i forvejen lidt fesent.. Efter de 20 min bliver jeg sådan lidt træt, og selv i så små doser får jeg kvalme og en mild hovedpine. Dog ikke lige så slemt, men nok til at jeg ikke nyder det..

Tager jeg over 3g når jeg ikke at opleve noget rart. Jeg blvier dårlig og sløv og får hovedpine. Så mit spørgsmål er også

Gør jeg noget forkert? Skal jeg måske vende mig til det? Eller er min krop måske bare et dårligt match for kratom? Hvad oplevede i andre selv første gang? Og skal jeg måske bare holde mig til de der 1g-1,5g og opbygge og "acceptere" at det ikke er vildere?

Ift strains, har jeg prøvet både grøn rød og hvid. Det jeg får mest ud af er klart en hvid maeng da strain. Rød kan jeg stort set ikke mærke, og grøn bliver jeg dårlig af (både rød og grøn har været en "dragon" version som skulle minde lidt om Thai Kratom)

Glæder mig til at høre jeres erfaringer og håber i kan vejlede en nybegynder :) tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2021 17:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg synes heller ikke at kratom er videre spændende. Følelsen er rar, men for kvalm til at rigtig at kunne nydes. Det er med stoffer som det er med krydderier: blandinger er bedre. En ret kun med spidskommen er kedelig, men tilføjer du muskatnød, kommen osv har du pludselig en karrygryde. Mit råd er derfor, hvis du gerne vil have det euforisk, at tage det med kokain. De to spillede rigtigt godt sammen og reducerer bivirkninger ved hinanden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 maj 2021 08:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej! Tak for svar. Kokain bliver liiige for hårdt til mig :)
Jeg har fundet en god kombi i kratom + kava. Det er sgu lækkert,.. Til gengæld hvis der er nogen der læser med vil jeg anbefale IKKE at mixe kratom med 5-htp! Føj jeg var ved at besvime da jeg gjorde det. Men vi er jo forskellig alle sammen

Håber andre har nogle gode input :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2021 19:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Lige en update. Jeg har "knækket koden" nu. Det handler om strains og at mestre sin dosis. Jeg forstår udmærket hvad det går ud på nu, og må sige det er ganske lækkert. Så vil vende tråden om til at hvis nogle (endnu størrere) nybegyndere end mig læser med så stik spørgsmål.. Har fået en god portion erfaringer over de sidste par måneder og kan hjælpe til do's and dont's


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 01:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2018 19:34
Indlæg: 95
Var på forskellige slags kratom for nogle år siden . Blev til sidst skide syg af det (efter 5-6 gange) Fik mega ondt i leveren . Blev faktisk lidt nervøs for at have smadret noget i systemet . I forhold til hvad jeg fik ud af det syntes jeg ikke det var pengene værd. Forærede samlingen af poser til en kammerat , som er med på den værste . Han syntes forøvrigt det var noget værre giftigt lort og hældte hele samlingen af pulver i lokummet .


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team