Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 aug 2021 16:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej,

Jeg har lige læst tråden, der omhandler "studie-hjælpe-stimulanser". Der er selvfølgelig velkendte stoffer som Amf, Ritalin, Adderall, strattera mf.

Iblandt de mange indlæg, kom der et par interessante "naturlige" forslag. så som Bacopa monnieri, Panax ginseng, noopep og aniracetam.

Efter at have læst op på Bacopa monnieri, finder jeg det så interessant, at jeg har valgt at prøve det.

Men jeg tænker at der måske er andre, der har anden eller supplerende viden, som de måske vil bidrage med ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2021 17:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Du må meget gerne komme med en rapport om hvad du oplevede på bacopa monnieri!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2021 13:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Lille Rødhætte skrev:
Du må meget gerne komme med en rapport om hvad du oplevede på bacopa monnieri!


Det er en aftale. Man skal tage det i 4-6 uger, før at virkningen sætter ind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2021 16:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bacopa er rigtigt nok godt til at øge fokus og hukommelse men er ikke direkte stimulerende, tvært imod man oplever ofte en periode hvor man bliver lidt mere sløvet end normalt da ens system lige skal vænne sig til dopamin reguleringen samt den øgede serotonin, er min forståelse af det.
Brug det sammen med rhodiola, ginseng og mucuna de er alle stimulerende især rhodiola og mucuna, hvoraf mucuna øger dopamin og bliver kaldt natural adderal da det bruges i stedet for ADHD medicin med gode resultater og det er mindre skadeligt for systemet. Jeg bruger ofte eBay, Amazon, eller bestiller direkte fra Herbadiet.in og de har et enormt udvalg både i pulvere og kapsler men vær opmærksom på at du køber ekstrakt og ikke rå pulver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2021 16:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Drikker ikke kaffe men fuck jeg synes koffein er vildt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2021 17:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Ilt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2021 13:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Stemmer for mere ilt i kaffen og mindre ild i tobakken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2021 11:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Nafets skrev:
Bacopa er rigtigt nok godt til at øge fokus og hukommelse men er ikke direkte stimulerende, tvært imod man oplever ofte en periode hvor man bliver lidt mere sløvet end normalt da ens system lige skal vænne sig til dopamin reguleringen samt den øgede serotonin, er min forståelse af det.
Brug det sammen med rhodiola, ginseng og mucuna de er alle stimulerende især rhodiola og mucuna, hvoraf mucuna øger dopamin og bliver kaldt natural adderal da det bruges i stedet for ADHD medicin med gode resultater og det er mindre skadeligt for systemet. Jeg bruger ofte eBay, Amazon, eller bestiller direkte fra Herbadiet.in og de har et enormt udvalg både i pulvere og kapsler men vær opmærksom på at du køber ekstrakt og ikke rå pulver.



Det må jeg sige, der kom virkelig nogle spændende ting på banen.

Jeg oplever faktisk lige nøjagtigt det du beskriver. Jeg tager Bacopa, og jeg er lidt sløret for tiden.

Jeg skal helt afgjort teste de andre ting. Mange tak! også for linket og vejledningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2021 12:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Er der andre end mig som finder en go gammel pikspiller stimulerende?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2021 21:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Glad for hvis du kunne få noget ud af det. Ja har selv oplevet det hvor jeg pludselig ikke kunne hive mig selv i gang og ikke fik lavet meget andet end at slumre og udsætte fordi jeg var dvask i kroppen. Det skete efter jeg forsøgte at bruge større doser bacopa for at modvirke problemer ved en hjerneskade og forhåbentlig gro nye forbindelser omkring skaden, igennem dets evne til at øge synaptogenesis. Jeg oplevede bestemt fremgang, men først efter nogle uger og især først da jeg begyndte at komme mere ud i blandt andre, aktivere mine sociale netværk og pludselig slog det mig en dag hvor vildt det egentligt var for mig at tænke/ræssonere på den måde omkring mig selv, mine følelser, traumer og andre i relation til dem, og langsomt begyndte jeg at gøre fremskridt og de baner der blev lagt der, blev brugt nok til at blive en integreret del at min følelseshåndtering og empati overfor andre. Især da jeg fik en hverdag, og begyndte at bruge de andre adaptogener skete der kontinuerlig fremskridt da de gav det ekstra energi bacopas effekt på sin vis trak ud af systemet imens det arbejdede med restaurering på øverste etage. Er bestemt worth a try men bedst sammen med de andre, og cycle det on/off i perioder med et par uger til en måneds pause når du føler dig ovenpå og under særligt stress kan du skrue op for doserne på det stack for at skabe overblik og resiliens.


En edger om dagen holder væden i røret
En spiller på cyklen gør at kæden smøres
En finger i bagen giver glæde til humøret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team