Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 dec 2021 06:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2021 06:18
Indlæg: 4
Kære Psychedelia-medlemmer...

Jeg er redaktør på et magasin, der udgives af et dansk firma, som vejleder folk i at optimere deres arbejde og resultater.

I næste nummer bringer vi en artikel om microdosing. Vi kommer til at fokusere på, hvordan folk bruger det i arbejdslivet, og vi vil undersøge, om der er en farmakologisk basis for fænomenet, eller om effekten er placebo. Jeg er også interesseret i andre perspektiver på emnet.

Til formålet leder jeg efter kilder, der vil udtale sig om deres personlige erfaringer med microdosing. Da vi fokuserer på folks arbejdsliv, vil det være bedst, hvis du anvender det for at optimere dit arbejde på en eller anden vis. Om du er kunstner, filosof eller programmør betyder ikke noget. Det vigtige er, at du har noget relevant at fortælle, enten til citat eller som baggrundsviden, jeg kan formidle til vores læsere. Vil du stå frem med navn og ansigt til et reelt interview, er det godt. Hvis ikke, så finder vi en anden måde at bruge dit bidrag på.

Hvis du vil byde ind, så send mig en privat besked her på forummet. Derpå får du mere at vide om magasinet og afsenderen, mit rigtige navn og mine kontaktoplysninger, så vi kan fortsætte snakken.

Om mig:
Jeg har arbejdet som journalist i ca. 20 år. Jeg har personlig erfaring med psykedeliske stoffer og har skrevet en del om emnet. Bl.a. har jeg interviewet Alexander & Ann Shulgin. I 2002 besøgte jeg Jonathan Ott i hans hjem i Mexico og skrev en lang artikel om ham til magasinet Black Box, som desværre ikke findes længere. I kan altså stole på, at jeg går til emnet med integritet. I tidernes morgen var jeg medlem af dette forum, men jeg måtte lave et nyt login til denne post.

Om magasinet:
Magasinet er trykt på ca. 160 sider. Nogle af artiklerne findes også på firmaets hjemmeside. Det overordnede tema er ‘How’s Work?’. Vi beskæftiger os således med mange forskellige aspekter af folks arbejdsliv: Det kan være metoder, ambitioner, op- og nedture, processer og strategier. Det er ikke et tørt branchemagasin, og det er ikke et stykke salgsmateriale, men har nærmere præg af et internationalt kulturmagasin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2021 08:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
David Erritzøes forskning har debunket microdosings effekter til en vis grad (ikke verdens største studie dog). Søg på ham hvis du ikke allerede har læst hans forskning.
Det er mere eller mindre placebo, alt efter hvor meget man tager. Personligt har jeg enten ikke kunne mærke mine mikrodoser, eller også er jeg blevet for skæv til at gide at arbejde (når jeg har taget lidt mere end en normal mikrodose). Jeg stille ikke op til interview, men synes det er vigtigt at du inddrager den minimale forskning der er på området, for den er desværre ikke synderlig lovende. Makrodoser med psykoterapi derimod, det er noget der kan batte på folks velbefindende.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2021 08:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hva dosis ligger du på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2021 22:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2021 06:18
Indlæg: 4
Tak. Jeg har skrevet til Erritzøe og en anden dansk forsker på området. Jeg har også fundet nogle af de studier, du nævner. Så de resultater skal helt sikkert inddrages i artiklen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team