Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2022 07:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 07:34
Indlæg: 5
Hej

Jeg er en gut på 21, som er ved at havne i noget rod i mit liv
Jeg har tidligere haft et hæftigt misbrug af Morfin, LSD, hash, rygeheroin, skunk, køresygepiller

Det kom jeg helt ud af i januar 2022. Desværre faldte jeg tilbage på hash for en måned siden, og nu er turen så kommet til kokain

Det skal lige siges at jeg ikke har et decideret misbrug af det endnu, men vil bare gerne undgå og ende derude

De sidste 5 dage er jeg stået op til en mindre bane coke. Jeg får hjertebanken og forsøger at dæmpe det med benzoer og Truxal. Dette har jeg fået at vide under indlæggelse var en farlig kombination, i hvert fald Truxal, da det kunne forstyrre hjerterytmen. Men det har bare ikke stoppet mig

Jeg er ikke typen der tager stoffer i festlige anledninger, men tager det derimod alene, og når jeg er deprimeret. Jeg kan helt ærligt ikke forklare mig for, hvorfor jeg altid falder tilbage på det ene eller det andet. Men hashen er en ting, en anden er kokainen. Jeg ved at hvis jeg fortsætter, så ender det med et seriøst misbrug

Min bekymring går på selve det med jeg er faldet tilbage. At jeg ikke rigtig kan få hjælp i rusmiddelcenteret, da jeg ikke kan få en ny tid før om 3 uger grundet kontaktperson er taget på ferie

Jeg har også nogle diagnoser i bagagen. Asperger, borderline og Skizotypisk sindslidelse. Jeg ved ikke meget om kombinationen med det, og kokain, om det er en endnu farligere mix, og håber måske nogen kan svare på dette, måske af erfaringer?

Ligeledes hvad jeg skal stille op. Kan altid skylle det ud i toilettet. Men der går 5 timer og så har keg bare købt noget nyt, fordi fristelsen bliver for stor

Jeg bryder mig ikke om smagen af kokain. Den smag der kommer efter man har sniffet det og rusen indtræder. Den er bitter og hverken vand eller cola kan tage den. Så det er ikke fordi jeg synes det er super rart. Men den følelse af at jeg kan klare dagen og ikke være så træt hele tiden, gør bare at jeg ikke rigtig kan stoppe med det

På en dag, tager jeg nok tre baner sammenlagt i løbet af dagen, og vil så gerne ud af den del. Jeg begynder at kigge på alternativer som morfin, der er i den helt anden boldgade, men fordi jeg kan mærke at alle følelserne bare vælter ind igen. Dette var ikke det jeg lovede mig selv. Lovede det skulle være slut i januar, men det er ikke tilfældet

Jeg håber derfor I har et råd til hvad jeg kan gøre for at stå imod fristelserne?

Ligeledes om min medicin gør det til en farlig cocktail som er:
200 mg Lamotrigin
100 mg Truxal
10 mg diazepam
7,5 mg imozop
Alle sammen på min recceptliste, og jeg har de sidste dage blandet de ting sammen med mit coke indtag, fordi hjertebanken bliver for stor, eller fordi jeg blander det sammen med min daglige medicin

Hvad tænker I? Beklager det lange indlæg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2022 10:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tænker at det lyder helt klassisk misbrugs historie. Prøv og find den motivation frem som du havde i januar og brug den til at ringe til en random på misbrugscentret og forklar ærlig din situation og se om ikke du kan starte op i et tilbagefalds forebyggende forløb.
Eller hva de ellers kan tilbyde i værste fald skal du stadig vente på din kontakt person, men i det mindste er katten ude af sækken.
Held og Lykke med det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2022 12:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
God idé at søge hjælp som Fso nævner. Det du kan gøre selv, er du med fordel kan kigge på nogle af disse som jævnligt er blevet nævnt på boardet i forbindelse med problemer som disse. Mucuna skulle øge dopamin og modvirke kokaintrang. Bacopa virke imod morfintrang og virke antipsykotisk. Rosenrod give bedre humør og virke imod depression. Bromantane er også virksomt ifm. dopamin vist nok men er væsentligt dyrere og sværere at skaffe. Måske du kunne finde den lokale NA og fortælle dem om din situation, kunne virke til at du er en af dem som har brug for nogle til at holde dig lidt i hanke evt. en sponsor eller bare ugentlige møder. Har selv været der så hvis du er i hovedstadsområdet så kan jeg godt hjælpe dig lidt i gang, også hvis ikke du er herfra området selvfølgelig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2022 21:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jun 2022 10:18
Indlæg: 2
Geografisk sted: mexico
thanks


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team