Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2023 14:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jul 2023 20:10
Indlæg: 5
Halløj!

Jeg søger viden og erfaring omkring dosering ved flere trips over kort tid.

Jeg skal på trancefestival og det er her det årlige forbrug topper. Jeg vil gerne have en 3-4 trips i løbet af en uges tid. Det har jeg gjort tidligere år, men er oftest blevet skuffet efter det første. Eksempelvis har jeg dag 1 taget 150 og 72 timer senere taget 250 med væsentligt formindsket effekt. Hvordan har I gjort lignende succesfuldt? Hvis jeg gerne vil trippe fx dag 1, dag 3, dag 5 og dag 7, eller dag 1, 4, 7 og vil have et trip af samme styrke hver gang? Så kan jeg jo gange op eller ned på styrken tænker jeg. Det er svært at finde gode kilder til tolerancen, men som jeg forstår det så kan man nå at redosere inden peaket, hvor tolerancen hurtigt bliver rigtig høj. Nogle kilder siger at den falder direkte herefter og er omkring halvdelen en dags tid efter, mens andre siger at den bliver ved med at stige i omkring 4 dage og så falder hurtigt. Der lader til at være god enighed om at tolerancen er godt nede efter en uge og stort set væk efter 14 dage. Det er den eneste tid på året hvor jeg tripper flere gange på kort tid, så jeg har ikke haft et utal af gange til at teste det. Lad os sige at man tager 100 på dag 1, kører man så med 200 på dag 3? Og er det så i teorien 300 eller 400 på dag 5? altså med to pausedage imellem. Jeg vil også gerne høre, hvad der er mest "optimalt" ift at tage 0, 1, 2, 3 pausedage osv hvis man gerne vil trippe en masse i løbet af en enkelt uge. Det skal siges at der oftest er en god del ketamin, joints, evt mdma eller andet og naturligvis intenst samvær med andre mennesker indblandet, hvilket selvfølgelig også tømmer hjernen lidt.

Håber på jeres input!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 16:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Prøv dig frem på din egen krop, der er jo ingen der siger at man SKAL tage det hele på én gang, så mærk dig ad så du ved det. Psykedelisk tolerance er en smule overvurderet imo. Du får ikke et level 5 trip flere dage i streg, men man kan sagtens tage psykedelika mange dage i streg og hygge sig. Du har også alt det andet at hygge dig med, så det skal nok gå du!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 16:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jul 2023 20:10
Indlæg: 5
Jeg har som sagt prøvet, men har ikke fundet en god tommelfingerregel endnu, så det er ikke et spørgsmål om det nok skal gå eller ej, det er fedt at tage på festival hver gang for mit vedkomne da det primært er en musikalsk oplevelse for mig. Det handler mere om at få viden omkring substanser så det er lettere at planlægge og øge sandsynligheden for at rende ind i oplevelser, hvor det hele går op i en højere enhed :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 18:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Mener bare pas på med at spis 400 når du ikke ved hvordan det virker for dig, så hellere 200 og vent og så 200 mere eller 100 hvis du føler for mere. Vær lidt dynamisk med det. Videnskaben passer meget godt med min oplevelse også (udover at tolerancen ikke stiger i 4 dage, sådan virker tolerance ikke), men der er også set og setting med i det, så føl dig frem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 18:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jul 2023 20:10
Indlæg: 5
Ja klart, synes også den med 4 dage lyder suspekt.

Men altså det er netop det jeg er bange for. Havde et år hvor jeg havde det lækkert på 150 og et par dage senere oplevede 300 som lidt for lidt... på den anden side ville 400 på bar bund være ret voldsomt.

Nogle tips til redosering ? Lad os sige jeg tager 100 dag 1 og 200 dag 3, hvor sent kan man så redosere som tommelfingerregel? Kan man tjekke ind efter halvanden time og så evt tage mere eller hvilken tidsramme skal man gå efter? synes en time er lidt for kort til at mærke hvor kraftfuldt trippet virker, men det er jo med lige at ramme et sted mellem at mærke effekten ordentligt og evt redosere inden tolerancen kicker ind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Du kan altid redosere !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 19:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jul 2023 20:10
Indlæg: 5
ja det kan man, men hvis du redoserer efter en halv time vil det have en anden effekt end hvis du gør det efter 10 timer da tolerancen stiger efter man har taget det, så timingen er jo ikke ligemeget:) har ofte hørt at det højst kan forlænge trippet hvis man redoserer på peaket eller efter + synes ikke det er så fedt at have to "bølger" i gang på samme tid, så tænker det må være efter 1-2 timer der er sweetspottet :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2023 19:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
10 timer er sweetspottet nu holder du! :D Spøg til side, det har du da ret i.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team