Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 sep 2023 17:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2023 17:05
Indlæg: 4
Hejsa, jeg efterlyser lidt information om virkningen af ketamin, ved samtidig brug af Abilify.. Jeg får Abilify på recept og har et par gange prøvet ketamin. Jeg synes ikke jeg får den effekt, som andre gør? Jeg bliver lidt fjollet og utrolig træt. Er det normalt? Når venner tager keta, snakker de om et K-hole og at det skulle være fedt.. Jeg har prøvet med forskellige doser af keta, men det har altid samme virkning. Jeg bliver bare træt. Er der nogle, der kan fortælle mig om det har noget med min medicin at gøre, eller om keta bare virker forskelligt på forskellige mennesker? Tak..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2023 20:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Jeg har søgt lidt rundt på engelsksprogede fora, og det ser ikke ud som om samtidig brug af abilify har en nævneværdig indvirkning på effekten af ketamin for de fleste. Det skulle vidst også variere lidt fra person til person ved hvilken dose man rammer hullet. Det afhænger jo også af kropsvægt og hvor rent dit stof er.

Pas på dig selv gut, ketamin kan godt udløse psykotiske episoder, hvis man har tendens til det. Jeg har personligt taget mange høje doser svampe og LSD og ikke været bekymret for mit mentale helbred. Jeg eksperimenterede også en del med ketamin på et tidspunkt, men gik aldrig hele vejen, for headspacet og dissociationen er trippet på en helt anden måde og jeg havde en intuition om, at det her stof kunne jeg godt miste forstanden på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2023 08:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2023 17:05
Indlæg: 4
Tusind tak for svar.. Jeg har overvejet at afprøve noget psykedelisk, men er bange. Grunden til det antipsykotiske medicin er paranoid skizofreni.. Jeg havde væmmelige hallucinationer og er bange for at psykedelisk stoffer vil udløse noget lignende.. PS jeg er en kvinde på 43 år og vejer ca 60 kilo.. Har du nogle erfaringer du vil dele? Tak..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2023 09:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Nu skulle mit indlæg ikke læses som et forslag til, at du skulle kaste dig ud i psykedeliske stoffer, men mere som et vidne om, at de her ting påvirker mennesker forskelligt. Hvis jeg var i dine sko ville jeg ikke kaste mig ud hverken psykedeliske stoffer eller ketamin, da risikoen for ar på sjælen og tab af leveår og livskvalitet i mine øjne er for høj ift. den eventuelle fornøjelse det giver.

God vind med det hele.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2023 09:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2023 17:05
Indlæg: 4
Igen tak.. Og nej, det var slet heller ikke sådan jeg opfattede dit svar.. Jeg er helt med på at stoffer er meget farlige og skal behandles med respekt.. Det er tanker jeg har gjort mig længe.. Og jeg tænker heller ikke det er en god ide at prøve, så længe jeg har forbehold og er bange.. Det har jeg ladet mig fortælle bare er en invitation til et dårligt trip.. Men må indrømme jeg er nysgerrig..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2023 00:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2023 23:57
Indlæg: 6
Geografisk sted: Copenhagen
XPippinX skrev:
Tusind tak for svar.. Jeg har overvejet at afprøve noget psykedelisk, men er bange. Grunden til det antipsykotiske medicin er paranoid skizofreni.. Jeg havde væmmelige hallucinationer og er bange for at psykedelisk stoffer vil udløse noget lignende.. PS jeg er en kvinde på 43 år og vejer ca 60 kilo.. Har du nogle erfaringer du vil dele? Tak..


Hey. Ved godt det er total ud af det blå. Men læste dit oplæg, da jeg ledte efter info om Ket.

Jeg er paranoid skitzofren, og har været på Abilify i et par år. Jeg er for nyligt helt stoppet med at tage medicin, og tilbagevendt til denne verden.

De få oplevelser jeg har haft på psylocybin, mens at have taget Abilify (25mg) dagligt, havde ingen "effekt" - Følte mig sløv, "mushroom drunk", men ingen psykedelisk effekt what so ever.
Nu hvor jeg har været "clean" mhs. Abilify i længere tid, har jeg haft stor success med lavere dosis af LSA. (4-5 frø Baby Hawaiian Woodrose). Har haft nogle virkelig gode aftener.

Alt det sagt. Er jeg meget påpasselig med mine omgivelser når jeg tager det. - Den bedste medicin, er at kende dig selv. Du ved hvad dine triggers er.

(Undskyld hvis min besked er råddent dansk. Jeg har ikke haft nogen omgang med omverdenen i snart 15 år, og taler nærmest aldrig dansk længere. sorry.)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2023 17:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2023 17:05
Indlæg: 4
Hej, tak for dit input.. Jeg sætter pris på alle råd jeg kan få.. Jeg ville aldrig turde stoppe min Abilify, for jeg er så bange for at psykosen skal vende tilbage.. Så jeg kommer til at tage medicinen resten af mit liv.
Men tak igen, for dine tanker..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2023 12:27 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2023 23:57
Indlæg: 6
Geografisk sted: Copenhagen
XPippinX skrev:
Hej, tak for dit input.. Jeg sætter pris på alle råd jeg kan få.. Jeg ville aldrig turde stoppe min Abilify, for jeg er så bange for at psykosen skal vende tilbage.. Så jeg kommer til at tage medicinen resten af mit liv.
Men tak igen, for dine tanker..


Det har jeg fuldt forståelse for. Det var ikke for at "foreslå" dig at stoppe, hvis det kom ud på den måde. Blot at jeg ved fra erfraring det desværre kan sætte en stopper for dine trips :(

Håber du finder noget der virker for dig. Alt det bedste.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Imp og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team