Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2023 11:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2023 11:40
Indlæg: 2
Hej, jeg skriver intet navn her, da jeg ønsker at være anonym.

Jeg er for et stykke tid siden blev diagnosticeret med adhd, og deraf været til psykiater og fået udskrevet medicin, methylphenidat medanef.
Den skulle jeg tage 5 mg af en uge, 10 den næste uge og 15 ugen efter igen.
3 uger med dosis øgning hver uge.

5 mg kunne ikke mærkes i kroppen, men der var en minimal forskel i forhold til ro i hovedet.
10 mg opstod der flere bivirkninger, men tilgengæld noget mere ro og fokus.
15 mg blev jeg lidt for glad af, og til tider nærmest høj.

Jeg er derefter kommet ned på 10 mg for at teste om det var der omkring vi lå dosis mæssigt.

Efterfølgende skiftede jeg så til kapsler med modificeret udløsning, methylphenidat Teva af 30 mg, som jeg skulle tage morgen og middag.

Det gav en pokkers masse bivirkninger, en følelse af en at være i en bobbel, zombie lignede tilstand. Glad i hovedet men samtidig ekstrem urolig. Meget ubehageligt.

Derefter er jeg kommet over på concerta 54 mg fordi en anden medicin jeg ikke har fået navnet på desværre er i restordre og man har nødt til at gøre noget andet for at jeg ikke skulle gå fuldstændig fra mig selv.

Concerta virkede så i 2 dage, umiddelbart, føler et normalt energi niveau og et generelt bedre fokus.

Det ændrede sig dog drastisk efter de 2 dage til et helvede igen, af bivirkninger, ekstrem uro indeni, følelse af at være inden i en bobbel. Føler mig ekstremt syg.

Medicinen virker i en time efter indtagelse, derefter er der bare ekstrem uro indeni, en bobbel fornemmelse som førhen var til sådan nogenlunde at kunne skjule, men som er blevet så voldsom at den umulig kan skjules og jeg absolut ikke kan virke normal på nogen punkter overhovedet, jeg er mere eller mindre bare en sten i sociale sammenhænge.

Jeg vil høre hvad i har af erfaringer og om der er håb forude for at det vil blive bedre på evt et andet præparat som elvanse, eller om jeg skal indstille mig på at arbejde med mine udfordringer uden medicin.

Hvad er jeres erfaring?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2023 13:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Jeg har ikke den store erfaring men jeg ville give elvanse et forsøg stop med dem du tager nu du får det jo dårligt af dem. Men snak med din læge om det først i morgen tidlig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2023 15:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Hej Kasper,

Og velkommen til.

Har faktisk netop skrevet et indlæg ang. muligheden for naturlig stimulansfri ADHD behandling.

Til dem der gerne vil behandle ADHD naturligt, så kan man bruge:

Kombinationen af disse 4 midler-
- Bacopa Ekstrakt
- Rhodiola Ekstrakt
- Ashwagandha Ekstrakt
- L-tyrosine

Det ville i de fleste tilfælde reducere symptomer med op til 80-90% det sker dog gradvist men 50% reduktion i de første Uger er ikke ualmindeligt.

Bivirkninger er få og sjældne og der er studier der er lavet på disse men kombinationen er netop den der virker utroligt effektivt med disse.

Brug steder som Allegro.pl (App) eller Mass-Zone.eu da både prisen og udvalget stadig er ringe herhjemme.


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24682000/

https://www.medicinenet.com/ashwagandha/article.htm

https://classic.clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02737033

L-Tyrosine er lidt forskelligt hvad studierne siger men sammen med disse er synergien ofte betydeligt bedre end målt alene.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team