Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 13:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2023 16:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2023 16:01
Indlæg: 1
Hej med jer,

I løbet af min ryge- og dampekarriere har jeg oplevet, at forskellige temperaturer under forbrænding kan medføre forskellige virkninger af den samme hash/skunk. Jeg har altid haft den opfattelse, at dette skyldes, at de forskellige temperaturer favoriserer forskellige typer af cannabinoider. For eksempel kan man opleve at blive mere "klasket" af en bong end af en joint. Nogle eksperter mener, at det skyldes forskellige rekonstruktioner af cannabinoider i forbindelse med forbrændingen. Den mest kendte af disse reaktioner er nok omdannelsen af THCA til THC. Men da cannabinoider udgør en gruppe af molekyler, der har tendens til at ændre sig, kan der potentielt opstå mange forskellige reaktioner, som vi endnu ikke fuldt ud forstår.

Når det kommer til vapes, ser det umiddelbart ud til at være mere simpelt, da de fleste vapes og e-væsker kun indeholder en enkelt cannabinoid. Med hensyn til e-væsker i dampere ser det også ud til, at effekten (afhængig af, hvor mange watt der bruges) har indvirkning på, hvor effektivt e-væsken virker. For eksempel synes 45 watt at have en meget hurtigere virkning end 30 watt. Ved 30 watt kan der også forekomme aflejring af cannabinoider i pod'en på dampmaskinen.

Jeg ville virkelig gerne høre, hvilke erfaringer I har gjort jer i forhold til forbrændingstemperaturer af cannabinoider.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2023 19:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 246
Cannaboider forbrænder ikke, når de indtages som røg. THC molekylet som består af brint H og kulstof C, ville hvis der skete en forbrænding blive til vand - H2O og kuldioxid - CO2.
Cannaboiden THCA fordamper ved 157 C og i forbindelse med den fordampningen sker der en decarboxylation når temperaturen er over ca 115C, som gør THC psykoaktivt. Hvordan virkningen bliver afhænger bliver afhænger af hvad der eller er af cannabinoider i produktet og hvor hurtig opvarmningen sker. CBD dæmper den psykoaktive effekt af THC
Jeg tror ikke der er nogen som har lavet seriøse videnskabelige undersøgelser af hvad temperatur og tid betyder for de forskellige cannabionider og for forskellige sammensætninger af cannabionider


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team