https://en.wikipedia.org/wiki/Methylhex ... armacologyCitat:
History
In April 1944, Eli Lilly and Company introduced methylhexanamine under the brand name Forthane as an inhaled nasal decongestant; Lilly voluntarily withdrew methylhexanamine from the market in 1983.[6]: 12 The compound is an aliphatic amine; the pharmaceutical industry had a strong interest in compounds in this class as nasal decongestants in the early 20th century, which led to methylhexanamine and four other similar compounds being brought to market for that use: tuaminoheptane, octin (isometheptene), oenethyl (2-methylaminoheptane), and propylhexedrine; octin and oenethyl were eventually approved for use in keeping blood pressure sufficiently high for patients under anesthesia.
Har læst om flere folk i USA(mener jeg), som bruger propylhexedrine rekreationelt. Noget med nogle inhalatorer der bliver brudt op, hvorefter indholdet i inhalatoren smides i noget væske og det bundes. Skulle smage forfærdeligt. Det undrer mig hvertfald ikke at du har fået sådan en rus af det når de er i samme familie og har hørt lignende historier fra folk for en håndfuld år siden, der var ægte meatheads i træningscenteret, hvor den foretrukne pre-workout vidst gik ved navnet JACK3D (sejt). Når man så tænker på at der er koffein i og Rauwolscine, som jeg ved begge har opkvikkende effekt, sort peber som kan have forskellige effekter på optag af substanser, og et par andre ting der sikkert også gør lidt hist og her, så er det ikke heeeeelt overraskende for mig at det kan resultere i en overordentlig tur. Det lyder efter min mening direkte farligt(måske også lidt sjovt?

) at tage, især i kombination med vægtløftning.
Ellers er der generelt rigelig med "lovlige" ting at lege med af, i dette tilfælde opkvikkende, sager hvis man gider søge hårdt nok, men det er langt fra alle der er lige venlige. Tror der er en grund til at de gængse substanser rundt omkring er gængse.