DenLilleMaskot skrev:
vil sætte meget pris på hvis nogle ville komme med nogle gode tips til førstegangs bruger af lsd og evt gode tricks til at få et good trip og no go's ifh til bad trip. Evt modvirkning af badtrip
100ug er en perfekt førstedosis. Kraftig men dog ikke uoverskueligt intenst.
Én ting man skal være særligt opmærksom på med LSD kontra psilocybin, er den relativt lange varighed af et syretrip. Det varierer ud fra stofskifte og individuel hjermekemi, men det varer gerne 10-14 timer. Mange oplever også søvnløshed i yderligere mange timer. Jeg plejer at dose LSD kl. 10 om formiddagen, da jeg så kan regne med at være 'kommet ned' inden midnat, og satse på at sove ved en 3-4 tiden.
En bivirkning ved LSD er, som i skal forvente, er at man kan være ret forvirret, og det kan fucke med din korttidshukommelse. Det kan være en idé, at skrive en lille seddel til jer selv, om at i har taget LSD, og det tager så og så længe før det holder op med at virke, etc... Jeg har set folk få de såkaldte 'dårlige trips', hvor de var paniske fordi de ikke kunne huske hvem de selv var. Hvis en af jer rammer det der stadie, kan det hjælpe at sætte noget fjernsyn på. Bare det er en rolig og hyggelig film. F.x. noget tegnefilm er altid godt. Ellers stille og rolig musik, og bare
bekræfte hinanden i, at det nok skal gå, det er en kendt virkning, det er ikke farligt, i er ikke 'ved at blive sindssyge' og så videre.
Da LSD er en kende mere stimulerende, og ikke har den samme rolige, meditative stemning som svampe gerne har, så kan et trip godt virke mere kaotisk og svært at rumme, men hvis man lærer at dyrke den energi, så kan det også være en intenst euforisk og virkelig sindsoprivende substans.
Happy tripping