Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 sep 2010 23:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2005 22:56
Indlæg: 49
Geografisk sted: kbh
Jeg er for et stykke tid siden blevet gjort opmærksom på af min ven at NSAID'er taget i kombination med MDMA skulle virke kraftigt reducerende på neurotoxiciteten. Dette giver ganske god mening i forhold til teorien om at neurotoxiciteten skyldes hypertermi, da NSAID'er som bekendt virker antipyretisk. Jeg har ikke på stående fod en kilde på ovenstående, men finder den frem så hurtitgt som muligt og poster den i et svar til denne tråd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2010 23:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2005 22:56
Indlæg: 49
Geografisk sted: kbh
Jeg har nu kigget kildematerialet igennem, og det ser ud som at der godt nok er fremkommet viden der tyder på at prostaglandin syntese enzymerne er involveret, men at NSAID'erne ikke hæmmer netop det enzym der er mistænkt for at forårsage omdannelse af amfetaminer til frie radikaler, da NSAID'er kun hæmmer cyclooxygenase og ikke hydroperoxidase, derimod ser det ud til at eicosatetraynoic acid (ETA) er i stand til at hæmme dette enzym og føre til mindsket neurotoxicitet. http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/cn900022w


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2010 22:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 sep 2010 22:25
Indlæg: 12
Geografisk sted: KåBeHå
Citat:
Astral skrev for laaang tid siden...

"Pericum ligesom de kommercielle ssri´er bør IKKE tages inden man tripper MDMA, eftersom det i allerværste grad kan gøre trippet mindre intens, især hvis man har taget det i en længere periode lige op til et kixetrip, det allerbedste og mest optimale vil være hvis du drikker Pericum efter trippet og så tager en ordentlig røvfuld, jeg tror ikke det skader hvis du bruger en 3-6 skefulde Pericum for en stor kop/kande"



Jeg får lige lyst til at indskyde at Perikum har en negativ indvirkning på halvdelen af alle kendte lægemidler - heriblandt P-piller og nødprævention aka fortrydelsespiller, hvor pillernes virkning kan reduceres så meget at der opstår risiko for uønsket graviditet. Jeg anfægter på ingen måde perikums effekt i forhold til MDMA HR, men HR medikamenter kan naturligvis også have deres egne harmfulde virkninger.

Derfor: Tager du P-piller, nødprævention eller anden medicin, bør du overveje din brug af perikum.

En hurtig reference - der findes helt sikkert mere uddybende artikler andetsteds.
http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=1486


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2010 22:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 nov 2010 22:28
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sjøbenhavn
Word up derude.. fed site!

Jeg opdagede MDMA i sommmers, og har haft en FED fest lige siden. Indtil den morgen jeg vågnede og tænkte mig bare en smule om ;).

Har læst 3/4 dele af tråden nu, og har flere spørgsmål omkring M.
Det M jeg bruger, er i krystal form og generelt rigtig rent.

1. Dagen før/efter: jeg plejer at spise grønt, vand og sukker, regner med at det er det kroppen gerne vil have?
Andet man kan/skal gøre?

2. Jeg skal til stor fest i næste måned, og skal have lagt M på hylden, indtil sommmeren kommer igen!
Nogen af jer der har prøvet at blande coke med M?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2010 12:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 nov 2010 20:26
Indlæg: 1
Jeg har prøvet at sniffe coke og MDMA og jeg må sige at det hele blev meget sjovere. Jeg fik bla den der flydende fornemmelse i kroppen samtidig med at være i totalt fest humør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2011 00:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Kokain skulle ellers have en tendens til at nedsætte virkningen/euforien af MDMA. Har dog ikke prøvet at blande de to stoffer, men af hvad jeg har hørt fra andres erfaring er det virkeligt spild af MDMA :P

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2011 17:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2010 19:49
Indlæg: 121
5-htp er ulovligt at forhandle i DK men ikke ulovligt at besidde, så er det forkert at antage at der intet ulovligt ligger i at anskaffe sig 5-htp via udenlandsk internethandel ?
Sådan jeg har gjort hidtil, men en ven mente ikke det var tilladt.

Jeg har tidligere kun indtaget 5-htp frem til ca. en uge efter forbrug af Mdma, men her forslås det at det også skal indtages 3 dage før.
For at undgå risikoen for serotonin syndrom, hvornår tidsmæssigt skal jeg så ca. ligge mine doseringer af 5htp i forhold til mdma doseringen(/erne)

og så lige tillægsspørgsmålet, Citalopram er også en SSRI så det kan jeg vel roligt bruge ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2011 18:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jun 2010 12:51
Indlæg: 8
Ifølge denne artikel http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20174577 nedsætter THC MDMA's neurotoxicitet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2011 08:14 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Nogle gange kan jeg virkelig undre mig over doseringen i de forsøg :P
4 doser a 20mg/kg. Det ville svare til en person på 70 kg, der tog 4x 1,4 gram mdma på én dag! Det er nok i øvrigt noget rimelig hidsigt mdma, de mus har fået :mrgreen:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2011 23:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 maj 2010 04:03
Indlæg: 4
TommyTheBat... en til må jeg gi dig ...

fik det OVERDREVET vildt af dit profil billede hahaha ..


Senest rettet af carge 16 nov 2011 02:41, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 08 jul 2011 01:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 sep 2009 23:07
Indlæg: 347
eedeo skrev:
Det betyder at: 1) folk med forhøjet blodtryk, 2) som har problemer med hjertet, 3) bruger MOA-hæmmer*, 4) er tilbøjelige til at få krampeanfald, 5) har en sygelig skjoldbruskkirtelfunktion, 6) har sukkersyge, 7) har abnormt ringe druesukkerindhold i blodet (hypoglykæmi), grøn stær (glaukoma), 9) forringet leverfunktion,10) muligvis eller faktisk er gravide og ammer, IKKE anses for at være egnet til at eksperimentere med MDMA.


Hvorfor er det så vigtig med 7'eren?

Synes ikke rigtig google kunne give mig et svar, jeg kunne bruge og ikke mindst forstå.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2011 13:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg kan se at magnesium ikke er nævnt i denne ellers udmærkede HR tråd. Ens magnesium lagrer bliver tømt når man tager MDMA, hvilket forårsager den kæberasler/gumler som de fleste kender så godt til. Ved at tage magnesium før et trip (500mg anbefales), vil man ikke opleve kæberasleren mere, og ens tænder og gummer kan gå glade i seng, efter en hård nat på MDMA.

Kilde: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=56785


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2011 13:37 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Husk i øvrigt ikke at tage for meget magnesiumsalt. Magnesiumsalte bruges som afføringsmiddel :P

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2012 21:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Jeg har ikke kunne se om det var været oppe at vende mht. MDMA bliv-frisk-igen-i-en-fart-metoder, så nu poster jeg det lige:
"These studies suggest that MDMA and its congeners inactivate central tryptophan hydroxylase by inducing oxidation of key enzyme sulfhydryl groups. "

Her tænker jeg så at det nok ikke nytter vildt meget at spise tryptophan-holdige fødevarer. Jeg har ikke kunnet finde noget på om aromatisk-L-aminosyre decarboxylase blev hæmmet af MDMA, men vil meget gerne se nogle artikler hvis I har.
Hvis ikke sidstnævnte hæmmes burde man jo indtage 5-htp i stedet.
Jeg tror ikke at det ændrer verdenssituationen. Mad skader jo aldrig at spise, men måske burde man overveje hvor nyttigt det er at proppe sig med alle mulige fødevarer i det henseende at få tryptophan til serotoninsyntese. Hvis jeg ikke har sovet helt i timen så er molekylet godt vandopløseligt, så det er ikke sådan at det oplagres til enzymaktiviteten er stabil igen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2568 ... t=Abstract


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2013 12:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2012 10:44
Indlæg: 31
Geografisk sted: den mørke del af det jyske
Har nu prøvet 5-htp B6 combo et par gange nu
Og har det supe fint dagene efter har tidligere haft problemer med mdma nedtur i op til en uge
Men mor mig virker det. Lige en tommeltot op til rådet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2013 14:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
hvis det er første gang man prøver det:

1. Hvad er godt at gøre før man indtager MDMA?
sørge for at dem man er sammen med er nogle man stoler på og at de ved hvad man laver plus mindst at være sammen med en der har prøvet det før der kan guide dig og kan se hvis det er ved at tage overhånd

2. Hvad skal man være opmærksom på under selve rusen?
at drikke en del vand men ikke for meget (som jeg gjorde min første gang og det endte med jeg kastede alt vandet op og fik det med det samme godt igen).
at sørge for at man ikke overopheder så smid hellere t-shirt'en hvis det bliver for varmt.
og selvfølgelig vigtigts af alt at have det sjovt :)
3. Hvad er godt at gøre efter rusen?
efter rusen ryger jeg altid hash i min. 2 dage, det tager bivirkningerne og giver mig rusen tilbage næsten hele dagen efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2013 13:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2013 09:06
Indlæg: 5
Hej allesammen jeg tog noget mdma for en ugestid siden og har haft et underligt tryk i hovedet siden. Er der nogle herinde med ligende oplevelser som kan fortælle om hvor længe det varer ved. Er ret bekymret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 22:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2013 12:37
Indlæg: 48
Adam Winstock fra Global Drug Survey har lavet denne harm reduktion guide til MDMA.

www.hotpress.com/Global-Drug-Survey/new ... 08647.html

Husk at svar på http://www.globaldrugsurvey.com/GDS2014/ og vær sammen med 64000 andre at skabe ny vigtigt information.

Mvh
Jakob Demant

_________________
Forsker fra Københavns Universitet. Fokus på brugerperspetiver hos stofbrugere, cryptomarkeder mv. Tidligere Center for Rusmiddelforskning på Aarhus Universitet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2014 21:46 
Offline
bannet

Tilmeldt: 20 mar 2014 21:07
Indlæg: 2
Fair hold.... Har aldrig prøvet Mdma, men overvejer det da kraftig nu, da du sammenligner det med ecstasy i Goa... Tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2014 15:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2014 14:30
Indlæg: 9
Relativ gammel tråd, men jeg går ud fra, at det er okay at starte den igen?
Jeg prøvede MDMA for første gang for relativt kort tid siden (ergo: jeg ved ikke så meget om det) og derfor har jeg undret mig om noget.
Hvis man er flere, der tripper på MDMA sammen og nogen får et åbenlyst dårligt trip, kan det så medvirke, at andre også får et dårligt trip?
Jeg havde den vildeste fest med mig selv, men det virkede utroligt dæmpende på de andre, hvis nogen havde det elendigt.
Er det korrekt opfattet? giver det mening?

_________________
Leaving footprints on the clouds


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team