Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005 12:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Daryth skrev:
At indtage SSRI efter en tur på MDMA hjælper ikke og er fuldstændig latterligt at foreslå(ingen grund til at æde medicin man ikke kan bruge til noget....) SSRI har først virkning 3-4 uger efter man er begyndt at tage dem dagligt.... forresten virker MDMA ikke hvis man æder lykkepiller kun hvis du tager rigtig rigtig meget og det er vel ikke ligefrem anbefaleses værdigt!


Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om. SSRI'er begynder at virke lige så snart man indtager dem, dvs. de begynder med det samme at hæmme serotonin-genoptagelsesmekanismen, og det er derfor de forhindrer skade på cellerne. Det skal man ikke forveksle med at virkningen i et medicinsk forløb(behandling af depression) først mærkes efter nogle uger, eftersom det her handler om noget helt andet.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005 13:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Daryth > Tal pænt, lad være med at gå offtopic, og lad være med at komme med ligegyldige påstande uden beviser til at bakke dem op. Så undgår du at få dine posts slettet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005 13:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Daryth skrev:
Fjols! kan godt være det ikke er det det handler om, men det er stadig medicin og det er stadig skadeligt og fuld af bivirkninger... så hold jer fra lykkepillerne!


Dokumenter venligst at det er skadeligt og fuldt af bivirkninger at tage en enkelt SSRI-pille efter en tur på ecstasytur. Og dokumenter samtidig at det er mindre skadeligt at undlade at gøre det, på trods af at man så ikke forhindrer dopaminen i at trænge ind i serotonincellerne og gøre skade.

Hvis ikke du kan klare ovenstående, så er det vist tydeligt hvem der er fjolset her.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005 13:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 feb 2004 22:09
Indlæg: 13
hmm. læs den lille folder der kommer med pakken når man for dem! Lykkepiller er fuld af mulige bivirkninger, så at jeg taler imod dem kan jeg ikke se noget problem i har vel lov til at have min egen holdning. Forresten synes jeg, Yeti selv var rimelig nedladene....



Edit. Hvad var problemet med mit første indlæg synes da ikke jeg svinede nogen til der....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005 13:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Daryth skrev:
hmm. læs den lille folder der kommer med pakken når man for dem! Lykkepiller er fuld af mulige bivirkninger, så at jeg taler imod dem kan jeg ikke se noget problem i har vel lov til at have min egen holdning. Forresten synes jeg, Yeti selv var rimelig nedladene....


Nu har jeg læst det hele igennem igen, og jeg kan ikke se hvor du mener jeg er nedladende. Til gengæld er det ikke svært at se at du kommer med en påstand om et emne som du tydeligvis ikke har sat dig ind i, uden nogen form for dokumentation eller noget. Det er heller ikke svært at se at du blev sur over at blive modsagt og derfor kaldte mig et fjols, stadig uden nogle former for dokumentation.

De bivirkninger der kan forekomme ved brug af SSRI'er, er ved længere tids daglig indtagelse. Jeg har aldrig hørt om nogen der har taget alvorlig skade af en enkelt pille, og finder det usandsynligt at det er sket, selvom man naturligvis ikke kan udelukke at allergiske reaktioner kan forekomme ved første indtagelse. Med sidstnævnte som en mulig undtagelse er jeg helt sikker på at det i alle tilfælde er bedre at tage en SSRI efter en MDMA-oplevelse end at lade være. Hvis du vil have en forklaring på hvordan det hænger sammen, kan du kigge her.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2005 15:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2005 14:36
Indlæg: 2
Geografisk sted: syd fyn
nu må i ikke glemme at det også er vigtigt hvor man opholder sig og hvem man er sammen med. man bør aldrig opholde sig sammen med mogen man er bange for eller virkelig hader under et trip, og ligeledes bør man aldrig være et sted man ikke bryder sig om, hvilket resulterer i en meget ubehalig nedtur :cry: man bør derimod gøre det stik modsatte...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005 16:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Overdose - nu handler dette topic jo primært om, hvordan man undgår indvortes fysiske skader.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005 16:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
AoD skrev:
Overdose - nu handler dette topic jo primært om, hvordan man undgår indvortes fysiske skader.


Hvi man går ud fra titlen, er det da lige så relevant at skrive om set og setting.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2005 23:25 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
http://TheDEA.org leverer god og saglig opdateret information omkring alt vedr. Ecstasy

Historie, statistikker, brug/misbrug og harm reduction - et must read for alle brugere!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2005 14:56 
Egentligt burde MDMA outlaw'es af alle weekend lammere - fordi det er nok taber dopet, men hvis det skal være så kan man jo eventuelt lade være med at bruge det hyppigt - og kun engang imellem, jeg læste et eller andet sted at det var neuro-toxic, det har jeg ikke læst om, om andre sager, men nu ved jeg ikke lige alt om alt - men hvorfor tage noget der er giftigt når der er LSD eller Svampe på markedet....


Men chill og brænd nu ikke din hjerne helt af.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2005 15:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
SHAMAN skrev:
(...) og kun engang imellem, jeg læste et eller andet sted at det var neuro-toxic, det har jeg ikke læst om, om andre sager (...)


LoL! Shaman er tilbage.

Shaman du skal nok se at rimeligt mange af de ting du propper hovedet med er neurotoksisk i et eller andet omfang...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2005 09:18 
tror jeg squ ikke - det er det eneste stof jeg direkte har læst det ved - tror ikke at LSD - Svampe og cola + den fede er særlig neurotoksiske... jeg er jo en elver ikke og vi holder os til naturen - og det semi-syntetiske '*lol* - at jeg har lammet mig selv for mig før er noget andet og ikke noget vi skal snakke om her *gg*

Ellers kan man æde det der 5-htp serotonin sjov - hjælper en del hvis man er kvæstet af E'er , og her taler jeg af erfaring....
:D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005 02:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jun 2005 05:20
Indlæg: 619
yeti skrev:
Det der sker ved for stort vandindtag er at man nedsætter blodets indhold af salt(natrium, for at være helt præcis). Dette fører til(spørg mig ikke hvordan) at der kommer vand ud i hjernen, hvilket igen fører til at hjernen svulmer op inde i kraniet. Dette laver så et pres på hjernestammen, og kan medføre slagtilfælde, lammelse, ånderætsbesvær og i værste tilfælde døden.


Jeg tror det kunne være pga. at blod-hjerne barrieren sørger for at din hjernes saltbalance ikke forskydes. Det resulterer i en forskel i saltkoncentration mellem blod og hjerne, hvorved det osmotiske tryk transporterer vand ind i hjernen i et forsøg på at udligne forskellen. Resultatet er så at hjernen svulmer op.

Det er kun en teori. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2006 17:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2005 21:56
Indlæg: 128
Geografisk sted: Copenhouse
Jeg har et forslag:

Hvad med at omdøbe dette emne til "MDMA / Ecstasy Harm Reduction" ?

Jeg tror en del af det publikum som har brug for informationerne ikke er klar over at MDMA er Ecstasy... Jeg er stødt på en del som ikke ved det :!:

Jeg ved det godt - og vel de fleste faste psychedelia.dk brugere ved det også godt - men mange folk udenfor miljøet - eller gemene "happere" finder måske ikke hvad de søger, når kun hedder emnet "MDMA harm Reduction"... Det er jo netop "novices" som vel er målgruppen for harm reduction?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2006 17:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2005 21:56
Indlæg: 128
Geografisk sted: Copenhouse
Forøvrigt vil jeg gerne tilføje et punkt på harm reduction listen:

Hvis man drikker sportsdrik eller drikkeyoghurt skal man holde sig fra "light" udgaverne, dem uden sukker, for de indeholder aspartam - et kunstigt sødestof (NutraSweet hed det vidst i min barndom) som øger den formodede neuro-toksitet ...

Kilde: http://www.thegooddrugsguide.com


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2006 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jeg synes altid man læser om aspartams skadelige virkningen på diverse alternative hjemmesider, der også skriver at George Bush er en alien, og lignende. Det sænker troværdigheden en del. Jeg mener ikke at jeg har finde lignende udsagn i mere troværdige kilder. Prøv fx. at se denne artikel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2006 20:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2005 21:56
Indlæg: 128
Geografisk sted: Copenhouse
Det er stoffet som hedder phenylaline / phenylalanin i aspatam, som man mistænker for at øge neurotoksiteten ved MDMA-brug... Om det er sandt eller falsk ved jeg ikke - men nu er det sagt :D

Kilde: http://www.thegooddrugsguide.com/ecstasy/safe_dance.htm

Anyway, hvad med, som tidligere skrevet, at inkludere "ecstasy" i topic?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2006 17:10 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Det er fordi at phenylalanin er en prækursor til dopamin, som et øget indhold kan øge neurotoksisiteten.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 08:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
God tråd om transmitterstoffer og MDMA, med mere:

http://www.shaman-australis.com/forum/i ... topic=9248

Uddrag:

Citat:
MDMA releases serotonin and dopamine, along with a little adrenaline.

- If your serotonin levels and your dopamine levels are good then you will have an experience that oscillates from eyes rolling back, knees wobbly, and warm fuzzies (high serotonin) to superman energy, sociability, and confidence (dopamine).

- If your serotonin reserves are low then your experience will be mostly hyperactive euphoria (dopamine & a little adrenaline).

- If your dopamine levels are low then you will have a very sedate 'smacky' experience with lots of eyes rolling back and inability to stand up - you might also be more withdrawn and less sociable (serotonin).

- If your dopamine AND serotonin levels are very low then you will get none of the nice dopamine and serotonin effect and your experience will primarily focus on the adrenaline response. In effect you will have a very messy anxiety attack. Although, there are many shades of this and they can range from just being very messy and irritable to being emotionally empty and of low selfesteem, right across to full blown paranoid delusions that can last for days afterwards.


A change in transmitter levels from one week (or month) to the next can be all it takes to provide a totally different experience to exactly the same drug. In most cases the progression is from having enjoyable experiences to suddenly or gradually having yucky experiences, but the reverse also happens (for obvious reasons this is not reported as frequently).

Add to that the confusion over whether the pill was actually MDMA and things become impossible to map.

As for the difference between MDA and MDMA, the former has a slightly higher dopamine response than MDMA, but other than that (and the slightly longer duration) they are pretty much the same. Imagine an 'e' that still lets you have sex (ie really really really makes you want to have sex and actually allows you to perform, not just desire) and you have MDA.



og...


Citat:
well, according to the story i read, the girl's original experiences would mostly fall into the last category (only the comedown though) and the more recent into the first.

If only the comedown is afected in that way then this usually means the reserves of the relevant transmitter have run out. In fact, that's what all come downs are. Hence, the use of lower doses and lower frequency can make a big difference for people who have nasty comedowns.

This issue of comedowns was my main research field while taking copious quantities of drugs. I had made it my mission to take any party powder in any quantity and manage the comedown so it would be pleasant. It's possible as long as you don't wear yourself out physically (ie 10 hours of dancing will leave you sore no matter what your neurochemistry does). Our little rave group did not have comedowns for a long time. Funny enough even thoughm most people in our group knew how to prevent them, many chose not to after a while. It was a weird phenomenon, but I think ravers need a come down to validate their experience rolleyes.gif More on that some other time.


Still, her companions told her that the pills were pretty ordinary by their standards...after about the fiftieth time she'd said...'wow, this really is wonderful stuff'....
the eye rolling thing only happened on one pill though.


"Wonderful" usually equates to euphoria, which is the effect of lots of dopamine. If she had somewhat low serotonin still, but hjad a robust dopamine supply then she would be euphoric, but no wobbly knees and no eyes rolling back.


the low dopamine/'smacky' thing is news to me...I always knew there was no heroin in E (some people are like a dog with a bone with that one), but had suspected ketamine/speed mix of some kind.

Ananlysis results indicate that there is no smack in pills. Anyway, that idea started at a time when smack was $100 a pop, so it was completely ludicrous. I've mentioned this before, but my pet theory on smacky e's is as follows.
In the 80's and most of the 90's MDMA was made by a method (Leuckart reaction with impure N-methylformamide) that would invariably produce a small amount of MDA. MDA has more of a dopamine character and hence would be more uplifting. Pure MDMA however can be very sedating at times to certain individuals. Only very little MDMA was made by methods that were free of MDA. Once most MDMA was made via nitromethane rather than the formamide, the result was a product that did not contain any MDA. Hence smacky e's became a lot less prevalent (ie the ratio between the two shifted and hence the eprception shifted).
Also, most pills these days contain some caffeine. The extra adrenal kick from the caffein is probably also enough to prevent smacky e syndrome ;)


allrighty then...say one wanted to maximise the chances of a good time, and hence healthy levels of Dop. & 5HT...how could one prepare? What could one avoid?

Boosting the dopamine is easy and can be done in as little as 20 mins before it runs out. As a general rule it is a good idea to predose with some tyrosine before taking the pill, and then take more AS SOON AS you start to feel it running out (usually accompanied by sigheing a lot).
Ensuring his serotonin is MUCH more problematic. Absorption takes longer and is not as complete, so predosing with tryptophan and various diet changes are required even days before the pill if possible. Taking some 5HTP or tryptophan during the peak will help too, but it is shortlived.
The biggest problem is that the supplements on empty tummy will cause gas discomfort if taken in excess. Hence predosing the days before is a better option than chowing them down after the pill has kicked in. 1000-1500mg of amino acids should not cause any problems, but more than this will cause bloating.


Would/does a womans menstrual cycle have any bearing here?

Most definitely. Women have very labile serotonin reserves during PMT. This would not be a good time to take a pill.


Is it true that on good qual pills there is no comedown?

No. It is definitely piossible to have a clean pill and not have a comedown, but this is not the norm. There are many contributing factors though. A single pill taken in a relaxed situation (ie not a rave) is more likely to have no detrimental effects. Physical exertion from dancing, crap food and excessive sex can contribute to a comedown.
The comedown is really your body telling you that it has run out of neurotransmitters to shoot into the synapse. There are only three ways to deal with this.
1- add more building blocks and hope they get converted to transmitters
2- go to sleep quickly (ie via benzo)
3- have robust neurotransmitter reserves in the first place

If you are lucky enough to comply with #3 then you are one of the lucky peope who can say a clean pill has no comedown. Most of us don't fit #3 so we need to deal with the other two.


In any case, what could one do to alleviate and post-E blergyness?

The real post e problem is actually not the come down, but the 'wednesday blues'. After a big weekend you usually still have residual effet on mondays, you are tired on tuesdays and on wednesday you become an emotional wreck. If these midweek moodswings apply to you then you have a problem as your reserves are obviously not robust. This can lead to long term problems and should be addressed by supplementation.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 12:03 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Titel ændret, så den inkluderer ordet Ecstasy.

Nogen burde flytte den her info over i HR Wiki'en!

/Dex


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team