Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jun 2008 00:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes ikke jeg kan læse nogen posts omkring at teorien om "dopamin der binder sig til serotonin-receptorer ved serotoninunderskud og ødelægger dem permanent" af flere efterhånden anses som forkert eller ikke tilstrækkelig.

Så vidt jeg husker handler en af de nye hypoteser/teorier om at overophedningen medfører neuro-toxicitet.
Hvis dette er rigtigt bør der fokuseres langt mere på løst tøj, kølige omgivelser, frisk luft osv. end 5-HTP og vitaminer.

Hvad siger de kloge?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2008 10:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2005 18:09
Indlæg: 474
Det vil jeg også gerne høre mere til. Zarathustra har du nogen kilder på det?
Cvitamin, b6 og 5htp er efterhånden standart i 3 dage før og 3 dage efter mine mdma-turer, men synes ikke det har betydet det store. Der går selvfølgelig 2 måneder imellem så det kan være svært at sammenligne hvor brændt jeg var den ene gang, i forhold til den anden.

Mvh.
Anarkrig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2008 02:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Zarathustra skrev:
Jeg synes ikke jeg kan læse nogen posts omkring at teorien om "dopamin der binder sig til serotonin-receptorer ved serotoninunderskud og ødelægger dem permanent" af flere efterhånden anses som forkert eller ikke tilstrækkelig.

Så vidt jeg husker handler en af de nye hypoteser/teorier om at overophedningen medfører neuro-toxicitet.
Hvis dette er rigtigt bør der fokuseres langt mere på løst tøj, kølige omgivelser, frisk luft osv. end 5-HTP og vitaminer.

Hvad siger de kloge?


Jeg er også blevet informeret om at de nyeste teorier baserer på dette. Nemlig at kropsvarme/overophedning har en væsentlig faktor mht. neurotoksicitet. Hvilket dog ikke gør kombinationen af MDMA og amfetamin meget bedre.

Er den gamle dopamin teori blevet skudt i sænk? Eller hvordan forholder det sig nu? Siden at denne tråd står som en vigtig sticky der er guld værd i forbindelse med MDMA, ville det imo være meget essentielt at holde de nyeste ting om MDMA HR opdateret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2008 23:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2008 20:14
Indlæg: 22
Geografisk sted: Greve
Nu sad jeg lige og læste jeres indlæg og det kan godt være det lyder helt åndsvagt det her.. Men hvor ved i alt det fra i snakker om (mange svære ord/navne på alt muligt halløj) Men skulle næsten tro i var uddannet læger og laburanter.. hehe :roll:

Og til noget andet.. kan man stole på det der står skrevet i "fakta om stoffer" og hvem er det skrevet af?? (af nogen der selv har taget stoffer)

Det er i hvert fald noget der har undret mig lidt, når jeg har siddet og læst..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2008 00:17 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Det hedder research og interesse :)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2008 00:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 aug 2007 19:12
Indlæg: 7
ja og der er garanteret også en del DTU hoveder /læger mm. herinde der er igang med en uddannelse inden for et felt hvor de lærer noget om diverse stoffer..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2008 00:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
og farmaceuter og kemikere... etc.

Allotria skrev:
Og til noget andet.. kan man stole på det der står skrevet i "fakta om stoffer" og hvem er det skrevet af?? (af nogen der selv har taget stoffer)


den er skrevet af nogle af de mest vidende brugere i fælleskab. noget af det er nogle år gammelt og der kan være opdaget nye ting i mellemtiden, men det er i hvert fald langt bedre end hvad sundhedsstyrelsen kan præstere.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2008 21:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2008 20:14
Indlæg: 22
Geografisk sted: Greve
Ja og jeg synes bestemt at "fakta om stoffer" er noget af det bedste jeg har læst om stoffer indtil vidre, i forhold til alle de skræmme kampagner der er skrevet.

Den ros skal Psychedelia holdet have. 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2008 21:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2008 19:08
Indlæg: 34
Jojo, men tag det med lidt forbehold. Det er altså ikke alt der er helt gennemarbejdet, eller som tidligere påpeget, up-to-date.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2008 11:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 mar 2007 16:42
Indlæg: 324
Jeg har efterhånden læst en del om MDMA-harmreduction på alverdens forskellige sites, og jeg har stadig ikke fundet noget endegyldigt svar :-S Jeg spiser en vitamin pille efter mine trips, fordi det ikke kan skade og måske hjælper lidt på tømmermændene, men holdningen SSRI'er og 5HTP skifter alt efter hvilke sites/posts man læser, og de studier der er lavet er få og siger ikke meget....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2009 12:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
balle skrev:
Jeg har efterhånden læst en del om MDMA-harmreduction på alverdens forskellige sites, og jeg har stadig ikke fundet noget endegyldigt svar :-S Jeg spiser en vitamin pille efter mine trips, fordi det ikke kan skade og måske hjælper lidt på tømmermændene, men holdningen SSRI'er og 5HTP skifter alt efter hvilke sites/posts man læser, og de studier der er lavet er få og siger ikke meget....


Det vigtigste at huske på er at sørge for din kropsvarme. Hvis du danser i et varmt lokale mens du er på MDMA så hav for guds skyld kun en t-shirt på, tag danse pauser og drik rigeligt med vand. En halv liter i timen mener jeg er anbefalet. Samtidig må du aldrig nogensinde blande MDMA med amfetamin. Begge teorier der løber rundt herinde bygger på at MDMA i kombination med stimulanser øger chancen for neurotoksitet (permanente hjerneskader).

M.h.t. hvordan du kan reducere skaderne så vil jeg anbefale at du indtager ca. 1000-1500 mg C-vitamin tidligt på dagen inden dit MDMA trip, og efterfølgende 1000-1500 mg C-vitamin efter trippet lige inden du går i seng. Til dette formål kan man købe 1 grams C-vitamin brusetabletter på apoteket. Ellers er en endnu bedre kilde appelsiner eller juice der er rigt på C-vitamin. Direkte næring fra mad og væske er altid et bedre alternativ end tabletter. :)

Samtidig kan jeg også anbefale at du indtager 3-6 mg melatonin inden du går i seng efter dit trip. Det fremhæver lysten til søvn og er samtidig en antioxidant præcis ligesom C-vitamin.
Så er der vist ikke meget mere i det. Sørg for at være sund og rask. Spis gerne en multivitamin om morgenen inden dit MDMA trip og så kan du selvfølgelig supplere med 5-htp hvis du døjer med depression i dagene efter et MDMA trip. (se side 1)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 16:26 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2009 13:30
Indlæg: 11
Jeg bryder sådan lige ind, kan nogen fortælle mig om man bliver afhænnig af MDMA, mange siger at det gør man ikke, og nogle siger det udvikler tolerance ligesom amfetamin og andre stoffer!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 19:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
man udvikler hurtigt tolerance, men fysisk afhængighed er der ikke tale om.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2009 02:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Det er langt mindre afhængighedsskabende end amfetamin IMO, og tolerancen opnås hurtigere. Det er ikke, som med amfetamin, et stof man kan ende med at tage hver dag - du ville simpelthen ikke opnå effekt.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2009 13:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2009 13:30
Indlæg: 11
Mange tak for svarene :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2009 23:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 00:49
Indlæg: 97
Geografisk sted: tresnulnul
Men man har lyst til følelsen igen ret hurtigt synes jeg, men så må man bare sige til sig selv at det ikke nytter noget :D


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 23 mar 2010 06:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2010 08:41
Indlæg: 128
Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Peter Skaarup skrev:
Benneke skrev:
Dødsfaldene i forbindelse med ecstasy

Næsten alle dødsfaldene i forbindelse med ecstasy skyldes hedeslag. Dette rammer kun dem, der tager ecstasy mens de danser i timevis under varme og fugtige omstændigheder uden at drikke tilstrækkelig med vand, d.v.s. omstændigheder som ville forårsage hedeslag selv uden et stof.

Læs mere her: http://www.benneke.dk/Kontrollér%20dit%20trip.htm

Med venlig hilsen
Michael Benneke


Ovenstående link er en rigtig god vejledning i hvordan man undgår fatale skader når man bruger ecstasy, og jeg mener at alle som har i sinde at tage ecstasy bør læse det! Teksten indeholder et sæt fornuftige retningslinier for vandindtag, hjælp hvis nogen kollapser under dans, et doseringsskema, samt information om hvad der kan gå galt, og hvordan man kan undgå det, eller i hvert fald nedsætte risikoen meget.

Mange tak for det, Benneke!


Da ovenstående side ikke længere eksisterer og jeg er meget ny her på forum, ville jeg lige høre om nogen herinde evt. ligger inde med en kopi af dokumentet7vejledningen.

Jeg regner med i nærmeste fremtid for første gang at prøve mdma uden div. tilsætningsstoffer og kunne derfor sikkert have godt af at læse den selvom jeg har en del erfarring med xtc i pilleform.

På forhånd tak.
Ps. vil lige her i min første post sige at jeg har nydt som ny bruger herinde at finde et sted med så meget info og så mange erfarringer/oplevelser samlet på et sted. Tak.


NightflierDK

_________________
Se mit cover det er hvidt som coken
alt hvad jeg suger det er hvidt som den
det er fordi, jeg elsker mine stoffer
og fordi en snemand er min ven


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2010 01:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Wayback Machine havde siden arkiveret: http://web.archive.org/web/*/http://benneke.dk

Desuden er her et par gode sider (dog på engelsk) om emnet:

http://thedea.org/usersguide.html
http://thedea.org/neurotoxicity.html

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2010 21:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2010 08:41
Indlæg: 128
Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Mange tak Rush.
Havde aldrig hørt om wayback machine.

Der er rigtig mange gode engelske sites, men ville gerne have tingene på dansk så jeg er "næsten" sikker på ikke at misforstå et eller andet.

Mit engelsk fejler intet normalt men efterf jeg er begyndt at læse rigtigt op på dette og lignende emner har jeg fundet ud af at jeg mangler en del tekniske gloser :)

_________________
Se mit cover det er hvidt som coken
alt hvad jeg suger det er hvidt som den
det er fordi, jeg elsker mine stoffer
og fordi en snemand er min ven


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2010 13:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Af hvad jeg kan læse mig frem til så er der delte meninger om hvorvidt B6 vitamin tjener en nyttig funktion i forbindelse med 5-htp inden/efter et MDMA trip.

Nogen mener at B6 vitamin hjælper til at producere serotonin i dit blod således at 5-htp'en ikke krydser blod barrieren og bliver produceret i hjernen i stedet, hvilket er hvor vi ønsker det.

Hvordan forholder tingene sig, er der noget evidens for det ene eller det andet?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team