Halifax666 skrev:
*Halifax slapper sig selv med røvkål for at fjolle rundt med fysikundervisning, når han burde koncentrere sig 100% om narkologen*
Ja, det er også tiltrængt! FYYYYYHA! Kan du SÅ lægge fysikbøgerne fra dig!

Citat:
My bad! Det er lidt en trossag hvorvidt LSD er en anta- eller en agonist. Da man på et tidspunkt lavede diskriminationstest på rotter med LSD og et eller andet, andet stof (kan ikke huske præcis hvad det var). Da man gav rotterne en række forskellige 5-HT2 antagonister viste det sig at de var ude af stand til at skelne mellem LSD og prøvestoffet. Ergo må LSD være en agonist.
Jeg går ud fra at det omtalte prøvestof var en agonist? Ellers giver det nemlig ikke ret meget mening, det dér...

Citat:
Men! Nyere undersøgelser har vist at det ikk er er alle 5-HT2-antagonister som blokerer for LSD's virkning. Derfor kan det heller ikke være en en agonist i klassisk forstand.
Dette kan også tænkes at være fordi LSD's affinitet for receptoren er stærkere end visse antagonister.
Citat:
Der er, mig bekendt en del meninger på området. Desværre ligger mine bøger derhjemme, men vil lige tjekke reolen, og nettet for nogle underbyggende artikler.
Det må du meget gerne gøre alligevel, på trods af følgende:
Citat:
Aaaargh! *Halifax* slapper sig selv endnu hårdere*
Sorry! Jeg så ikke lige at du skrev partiel. Så er vi jo for såvidt enige. Nu går jeg sgu hjem og sover!
Hehe, sådan kan det gå når man ikke er vågen

Kan du forresten ikke skile de poster fra som handler om LSD, og smide dem ned i synt? Det er jo offtopic her, men en udmærket diskussion at have kørende