Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: ghb-alkohol?
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Hvor skadeligt/farligt er det at drikke alkohol for derefter at drikke Ghb?

Og hvorfor?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Skadeligt!! Lad være! Det er lige præcis den combo man virkelig skal undgå, en tommelfingerregel siger max 1 øl!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Suspekt>> søg og check hvilke stoffer der har krydstollerence.. pas utrolig på med dette, du skal sku have tjek på lortet inden du begiver dig ud i sådan en combo!

Titel:
Insane psychedelia user!

Psyko har såvidt jeg husker lavet et topic om GHB i kombination med små mængder alkohol, prøv at søg lidt.

Personligt ville jeg aldrig blande disse stoffer.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Hvis du ser nyhederne idag vil du erfare at ghb har krævet sit første dødsoffer her i Dk, og tror nok at det netop var fordi at vedkommende blandede det med alkohol!! Lad bare være, der er sgu ingen grund til det for ghb er sgu fint nok i sig selv!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bonghovedet skrev:
Hvis du ser nyhederne idag vil du erfare at ghb har krævet sit første dødsoffer her i Dk, og tror nok at det netop var fordi at vedkommende blandede det med alkohol!! Lad bare være, der er sgu ingen grund til det for ghb er sgu fint nok i sig selv!!

Kilde tak.

Hvis der er nogen som er døde inden for de sidste par dage(hvad jeg ikke har hørt om), er det i hvert fald ikke første gang det sker.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg så det i nyhederne i morges så har ingen kilde, de sagde godt nok ikke noget om alkohol, men de sagde at det er ghb som mistænkes for at have forårsaget dødsfaldet, og de har sikkert mere om det igen iaften!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bonghovedet skrev:
Jeg så det i nyhederne i morges så har ingen kilde, de sagde godt nok ikke noget om alkohol, men de sagde at det er ghb som mistænkes for at have forårsaget dødsfaldet, og de har sikkert mere om det igen iaften!!

Hvor så du de nyheder?

Titel:
Dedikeret medlem

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.i ... eID=234317

Dér!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Den holder jo så ikke efter de har fundet ud af, at det var metadon der var i glasset...

Hvem fanden er også så dum at indtage en ukendt væske, få det dårligt og så dagen efter drikke af glasset igen?? Fjols siger jeg bare...
Man ligge sgu som man har redt, derfor BE INFORMED!!!

Titel:
Dedikeret medlem

Har du en kilde til at det skulle være metadon? For så har de da været godt dumme!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du checker tråden om netop dette dødsfald i medieforummet, vil du finde mindst ét link som fortæller at det er metadon det drejer sig om. Svjh var det MuseJens der postede det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Gu' var det metadon og gu' gjorde jeg så :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu må vi ikke midt i denne snak om metadon glemme at det stadig er farligt at blande GHB og alkohol. De 2 stoffer virker de samme steder i hjernen, og forstærker derved effekten af hinanden. Jeg vil mene at hvis man skal blande dem, skal man tage GHB først, og så drikke en lille smule alkohol, og vente til man er HELT sikker på at alkoholen virker, før man fylder mere på. Den omvendte fremgangsmåde er for farlig, da det er langt nemmere at komme til at dosere for meget GHB når man er skidefuld, end det er at overdosere alkohol når man er GHB-ramt.

Det bedste er nok alligevel at holde de 2 ting skarpt adskilt, og så stadig være omhyggelig med doseringen af GHB, på den måde er man mindst udsat for skader... og hvorfor dog ødelægge den gode GHB ved at blande den med alkohol? ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

....og det gælder selvfølgelig ikke kun alkohol. Generelt mener jeg at det er en god ide at undå at blande alkohol eller GHB med andre downers end cannabis.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
hmm IMHO er det nu heller ikke nogen god idé at blande alkohol og cannabis

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Først vil jeg lige sige, at det er dybt uansvarligt at drikke på fantasy. Synergieffekten kan være meget voldsom og medføre utilsigtede bivirkninger, såsom bevidstløshed, koma og i værste fald; døden!!

Derudover så har jeg, som MuseJens også siger, prøvet at drikke på GHB - læg mærke til kronologien; først GHB, så alkohol.
Det er nemlig ikke ligegyldigt! Det kan ikke anbefales, at man gør ligesom jeg, men hvis man alligevel vil prøve det, så er der nogle forholdsregler man bør følge:

1) Indtag GHB'en først, vent så 45min (på tom mave) til du kan mærke styrken af rusen. Hvis rusen er stærk, så glem alt om alkohol.

2) Drik moderat og forsigtigt. Lad være med at hælde øllene i dig!
3-4 fire genstande MAX! Og mærk dig nu frem!

3) Efter fire timer kan man drikke normalt igen.

4) Undgå at redosere GHB'en, da det kan være svært at styre sin brandert.

Endnu en gang vil jeg genre påpege, at det er yderst stupidt at drikke på GHB!

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu er jeg "hærdet" GHB bruger (det samme er suspekt). Hvis man kender begge stoffer godt kan man godt blande dem. Den første tid jeg prøvede GHB var jeg meget påpasselig med absolut ikke at få en dråbe alkohol ned, ikke engang cider.

Nu kender jeg mine grænser og kender GHB ud og ind. Som Psyko siger er det drik aldrig først alkohol og så GHB! Der går det galt!

Jeg gentager blot Psyko, drik først GHB, og vent min 1 time med at drik den første halve øl. Spritus er absolut forbudt!

Men som udgangspunkt skal man nu lade fuldstændig være med det! Hvis man vælger at prøve, selvom man gør ovenstående og drikker meget forsigtigt, får man før eller siden en ubehagelig episode.

Nu siger jeg det igen for en sikkerhedsskyld, bland ikke GHB med alkohol, eller for den sags skyld nerve/sove medicin som er langt farligere!

Jeg ved ikke en gang, må GHB og opiater blandes? Det tror jeg heller ikke.

Titel:
Medlem

Så fik jeg det på plads....

Hver gang jeg har drukket GHB plejer der normalt kun at være et par øl indeblandet, men skulle lige høre hvad jeres mening var :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

daffy duck skrev:
Jeg ved ikke en gang, må GHB og opiater blandes? Det tror jeg heller ikke.

Jeg tvivler også stærkt på det.

aciddreamer, hold venligst den diskussion ude herfra, det er en smagssag og min pointe var ikke hvorvidt at det var behageligt eller ej, min pointe gik på at man risikerer ikke at dø af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]