Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan svare mig på.

Jeg har for 2 år siden prøvet LSD for første gang, det var virkelig en slem oplevelse, fik bad trip på. Men til gengæld lærte jeg en masse om mig selv og en masse om denne verden. (det skal lige siges, at jeg er en menneske- kender) har stor interesse for den menneskelige psyke! Er også meget sensitiv og følsom, det og at jeg tænkede negativ var nok grunden til at jeg fik bad trip på.

Efter et stykke tid røg jeg så noget hash og pga. det har jeg haft synsforstyrrelser siden...har haft det i 2 år nu...og må indrømme, at jeg nok ikke kan tåle det...og så er spørgsmålet kan jeg så tåle LSD'en?? Tror det nemlig ikke selv, men jeg vil VIRKELIG så gerne prøve igen, ikke for rusen skyld men for at udvide min bevidsthed, for at lære mig selv bedre at kende og analysere hele denne fantastiske komplicerede verden. Er sgu virkelig draget af det!

Men kan man tage det på en ansvarlig måde når man er som jeg? Eller skal jeg holde mig helt fra det og gå til psykolog for at lære mig selv bedre at kende? Eller skal jeg måske tage en meget lille dosering??? Den LSD jeg prøvede var nemlig MEGA stærk selvom jeg kun tog en halv frimærk...stadigvæk oplevede jeg dæmoner og den total vilde mekanisk- agtige verden....

Håber jeg for svar fra et par dygtige mennesker derude..:.)

Titel:
Medlem

Jeg ville ikke råde dig til at tage LSD med mindre du er 110% ovenpå rent psykisk. 10 timer er lang tid at have bad-trip på, og det vil ikke gavne dig at opleve det igen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, så jeg går ud fra at du er 17 ved at kigge på dit nickname. Hvis det er tilfældet er du ved at udvikle dig til et voksent menneske rent mentalt. Og det med at lære sig selv bedre at kende, og forstå verden kommer helt af sig selv i løbet af x antal år. Og hvis alt går godt, vil du en dag ikke være i tvivl om du kan klare et LSD-trip mere. Det handler i bund og grund om hvor mange ting man ikke har styr på inde i hovedet (tror jeg), og hvis der er for mange af dem, er det klogt at få lidt mere styr på det inden du begiver dig videre ud i den psychedeliske verden.

Så mit råd er:
Vent til du er sikker på at du kan klare det.

- Peace!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Jeg ville ikke råde dig til at tage LSD med mindre du er 110% ovenpå rent psykisk. 10 timer er lang tid at have bad-trip på, og det vil ikke gavne dig at opleve det igen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, så jeg går ud fra at du er 17 ved at kigge på dit nickname. Hvis det er tilfældet er du ved at udvikle dig til et voksent menneske rent mentalt. Og det med at lære sig selv bedre at kende, og forstå verden kommer helt af sig selv i løbet af x antal år. Og hvis alt går godt, vil du en dag ikke være i tvivl om du kan klare et LSD-trip mere. Det handler i bund og grund om hvor mange ting man ikke har styr på inde i hovedet (tror jeg), og hvis der er for mange af dem, er det klogt at få lidt mere styr på det inden du begiver dig videre ud i den psychedeliske verden.

Så mit råd er:
Vent til du er sikker på at du kan klare det.

Altsammen rigtigt nok, men jeg er nu ikke så sikker på at man altid vil komme til et tidspunkt hvor man er sikker på at man kan klare det når man er startet med et badtrip. Hvis du ikke har decideret depressive tendenser eller angst og virkelig har lyst til at opleve mere af den psykedelisk verden mener jeg godt at du kan prøve igen med en lav dosis svampe, de varer ikke så længe og det er nemmere at bestemme dosen end med LSD.

På den anden side kan det aldrig skade at vente et par år endnu. Under alle omstændigheder mener jeg ikke stoffer er den bedste måde at lære sig selv at kende på. Har du problemer skal du ikke forsøge at løse dem vha. psykedeliske stoffer men finde en psykolog.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Ja jeg vil også sige at du f.eks. kunne vente med at tage noget til efteråret.
så har du til den tid renset din bevisthed for angst osv...
Så kunne du jo gå ud på en mark med heste eller kø'er og finde den dejlige Spids nøgenhat-svamp og så tage en lille dosis på ca. 40 stk. tørede svampe :wink:
Dette skulle efter min mening være ok til at starte med
Så kunne du jo derved finde ud af om du virkelig er i stand til at prøve det igen(altså andre psykedeliske substanser, dog ikke et helt frimærke LSD!!!) :?:

Håber du ku bruge det :?

Hilsen Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Copelandia skrev:
Ja jeg vil også sige at du f.eks. kunne vente med at tage noget til efteråret.
så har du til den tid renset din bevisthed for angst osv...
Så kunne du jo gå ud på en mark med heste eller kø'er og finde den dejlige Spids nøgenhat-svamp og så tage en lille dosis på ca. 40 stk. tørede svampe :wink:
Dette skulle efter min mening være ok til at starte med
Så kunne du jo derved finde ud af om du virkelig er i stand til at prøve det igen(altså andre psykedeliske substanser, dog ikke et helt frimærke LSD!!!) :?:

40 stk spids nøgenhat?? Det er altså en ret voldsom dose, hvis han aldrig har prøvet svampe før. Og det er en meget stor dose, hvis han har badtrippet og skal starte mildt.

Jeg vil anbefale 20-25 stk istedet, hvis han vil starte mildt. Husk på, at folks sensitivitet overfor psilocybin og psilocin ikke er den samme. Nogle er hardheads mens andre ikke skal have særlig meget før de bliver sendt til månen. Jeg skal f.eks. have 2x-3x normaldosis for at opnå det jeg vil (desværre!), mens jeg kender op til flere der er blevet sindsygt blæste af 25 stk.

Selvom LSD er noget stærkere end psilocybin og psilocin, så skal man ikke spøge med svampene. De kan fucke en ligeså meget op.

Så mit råd er: Spis en lille dosis svampe på en 20-25 stk, og byg derefter lidt op, hvis du føler dig komfortabel med dem. Senere kan du langsomt rykke til LSD i meget små doser og gøre det samme som med svampene.

Husk en babysitter, og husk at læse dette godt og grundigt igennem sammen med vedkommende inden du tripper:

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?art ... nd_setting

Pas på dig selv 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

jeg synes nu også at en svampedosis på 40 stk er ret stor.. Jeg synes en sådan dose giver betydeligt mere mindfuck en ét, måske to syremærker..
Så pas på med svampene.. (15-25 stk er nok mere passende)..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Citat:
Efter et stykke tid røg jeg så noget hash og pga. det har jeg haft synsforstyrrelser siden...har haft det i 2 år nu...og må indrømme, at jeg nok ikke kan tåle det...

hvis du har kroniske synsforstyrrelser synes jeg du skal gå til din læge!

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Du skriver at du har synsforstyrrelser, men du må gerne prøve at skrive lidt mere om hvordan det helt konkret opleves for dig.

Jeg tror muligvis der er tale om HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Der er en god portion information om emnet på http://www.hppdonline.com.

Men ud fra dine informationer er det svært at sige om vi er henne i den afdeling eller ej. Er det dette, så hold dig langt væk fra cannabis og i særdeleshed psykedeliske stoffer.

Et delsvar, håber det er til hjælp.

Mvt Jesper.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]