Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hej alle dette blev så min første post, selvom jeg har smugkigget på boardet i en del år nu.

Sad og studerede en faq om nootropics og faldt over er stof ved navn Vasopressin, som skulle kunne genopbygge en dims i hjernen som bliver udbrændt ved længere amf (mis)brug. Vist noget med gamle onkel serotonin.
Så jeg ville høre om der evt. var nogen her der havde nogen erfaring med stoffet?

Senest rettet af ThirdEyeFlood 25 feb 2004 18:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har netop lært at handelsnavnet er desmopressin eller Dumex-alpharma
Er åbenbart en erstatning for det AntiDiuretiske Hormon og gives til folk med ufrivillig vandladning.

Senest rettet af ThirdEyeFlood 29 feb 2004 18:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg er ret sikker på at denne post overskrider grænserne...
Er der ikke lige en mod der vil gå ind og rette lidt i beskeden?

@ThirdEyeFloond: Velkommen til boardet, altid godt med nye brugere, men tag lige og læs reglerne for brug af dette forum.
Lad venligst være med at opfordre folk til at begynde at lave stoffer/medikamenter til dig :roll:

Håber ikke dette kommer som en overraskelse.

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FarmerJoe> Har selv slettet et par linier nu, så posten skulle være mere "spiselig" nu.

Troede stoffet var lovligt, men blev klogere.
Det var såmænd ikke for at opfordre nogen til at bryde loven på mine vegne.

Og det var ikke for at genere nogen på boardet

Undskylder Mange Gange og skal nok slå begge hjernehalvdele til næste gang jeg poster, I PROMISE!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Glem hjælpe-delen for god's sake!

Vil bare høre om der var nogen der havde erfaringer med stoffet. Men det hører måske under Harm Reduction istedet. Da det har den vist ret unikke effekt at det på få sekunder kan genopfylde et udtømt serotonin/dopamin depot som eks. efter længerevarende kola/amfeta misbrug

Og lad mig da, for forhåbentlig sidste gang, beklage min opførsel i den oprindelige post, men har sku da gjort mit bedste for at udbedre skaden, så GET OVER IT !

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ok, nu sletter jeg lige nogen af alle de offtopic-posts der er kommet... Og så slap lige af, du behøver ikke beklage mere.

Har du tjekket her?
http://www.erowid.org
http://www.lk-online.dk

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er lidt info på norsk fra
http://www.pluto.no/doogie/GA/blekka/ga ... 8smno.html :

Citat:
Vasopressin

Vasopressin har hukommelse-forsterkende effekt og er mest kjent som et reseptbelagt stoff produsert av Sandoz Pharmaceutical Company under varemerket Diapid. Vasopressin er et hjernehormon som produseres i hypofysen, og stoffet bidrar til å innprente ny informasjon inn i hjernens hukommelsessentre. Uten vasopressin kan man ikke lære eller motta ny informasjon. Dessuten bidrar det i prosessen med å omforme informasjon til bevisste tanker.

Den tidligste forskningen på vasopressin ble foretatt i Nederland på midten av 60-tallet av Dr. de Wied. Han fant at vasopressin virket på hjernecellene og sentralnervesystemet og bidro til å forbedre innprentingssystemet, hvor elektriske informasjonsimpulser ble kodet om til langtidsminner. I løpet av denne prosessen blir nye proteiner syntetisert og plassert i hukommelsessentrene i hjernen.

Forskning på vasopressin har gitt viktig innsikt i hvorfor folk som inntar narkotiske stoffer ofte har hukommelsesproblemer. Stimulerende stoffer som LSD, kokain og amfetamin får hypofysen til å frigjøre vasopressin. Hyppig bruk av slike stoffer kan føre til dårlig mentale funksjoner og depresjoner forårsaket av at vasopressin blir oppbrukt. På den andre siden fører bruk av bedøvende stoffer som alkohol og cannabis til en hemming av frigjøringen av vasopressin. Dette forklarer hvorfor folk som røyker mye hasj ofte har en dårlig hukommelse. Disse problemene kan reverseres, så og si umiddelbart, ved å inhalere diapid, fordi det absorberes gjennom membraner i nesen og går raskt til hjernen. Resultater er ofte påviselige i løpet av mindre enn et minutt. Problemet er bare at det vil gjøre røykeren nykter samtidig. Mest hjelpfull er nok diapid til å fjerne hasj-røykingens litt søvnige og tåkete ettereffekt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Takker !

Men Erowid er for en gangs skyld ikke til den store hjælp, behandler kun smart drug / memory booster aspektet, som Harm Reducer er de mest up-to-date kilder txt-filer fra midt 80-erne.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror vasopressin virker godt, især hvis man har det med at ryge meget hash, trippe meget LSD eller tweake meget (meth)amfetamin

Eftersom man netop dræner dette substans ved at tage førnævnte stoffer.

Skulle også forbedre indlæring under påvirkning eller eftervirkning af hash

Jeg gider ik lige komme med nogen referencer, måske lidt senere hehe men indtil da er i velkommen til at komme med nogen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]