Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 227 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004 05:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Først lige tak til Dextrose for gode svar, og Fenriz for rettelsen af et af de gode svar ;)

Da dette post er blevet et faktasticky vil jeg gerne have endelig afklaring på hvorvidt amfetamin, amfetamin-sulfat og amfetamin-fosfat lugter af nogetsomhelst ? og om Marcipankonsistencen er godt eller skidt?

Om Lugten :
Dex skrev:
Citat:
Jeg aner ikke om freebasen er lugtfri, men jeg tvivler kraftigt på det.

KI skrev:
Citat:
5)
Ingen af delene dufter af noget i deres rene form. Hvis der er duft betyder det urenheder.


ifølge Erowid skulle freebasen have en 'amine odor', anyone know what that means? På godt gammeldaws jysk altså ...

Om Marcipan-konsistencen :

Dex skrev :
Citat:

Ren amfetamin-sulfat suger dog fugt fra luften, hvilket er derfor speed for det meste har marcipan-konsistens, og ikke er et tørt pulver.


KI skrev:
Citat:
1)
Marcipan konsistensen skylden at det ikke er omkrystalliseret ordenligt og derfor ikke rigtig kan blandes op med noget fordi det er for klistret. At det ikke er blandet op er faktisk ikke et godt tegn. I og med det ikke er oprenset ordenligt er der masser af biprodukter tilbage i, og det er ikke sundt!

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004 10:52 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Freebasen dufter let af rådden skede, som de fleste aminer gør. Saltene er ganske duftfrie.

Sulfatet kan suge lidt vand (men normalt ikke meget) og blive lidt gooey. Man skal godt nok opbevare det dårligt før det sker. Men som sagt talt jeg om de rene sager. Hvis der er vand i, er det jo ikke længere rent vel?

;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004 12:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Hvis amfetamin (eller et andet salt) har suget vand, kan man altid lægge det i et reagensglas eller noget der ligner og så opvarme indtil det ikke damper længere... Bare pas på du ikke opvarmer så meget at saltet begynder at blive flydende / ryge.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004 14:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Fenriz >Du har da ganske rigtigt en klar pointe i at at ren amfetaminsulfat + h20 ikke er lig ren amfetaminsulfat ;)

Kunne man forestille sig at visse grådige elementer i pusherbranchen, bevist valgte at 'cutte' ren amfetamin sulfat, op med h2o, altså sølede det i vand, til det havde optaget så megen væske som muligt, og så smidt i et koldt og mørkt , lufttæt rum. Vægten må jo øges noget af det ekstra vand ligesom når hamburgerryggen lige bliver piftet op med et par ferskvandsindsprøjtninger hos slagteren. Og tror at vægten mindskes igen hurtigt når amfen blir udsat for stuetemperatur, våd amf ændrer med tiden konsistens
Men stadig en renere cutte up metode, end mange andre vil jeg gætte på. Da H2O ikke er skadeligt i samme grad som nogle af de stoffer, gerne pulver af forskelligt art, som folk bruger til at cutte op med

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004 14:54 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
KenIshii skrev:
Freebasen dufter let af rådden skede, som de fleste aminer gør.


- Poetisk som altid! :D

Mht. amfetamin og cutning, så har min kat hørt ude i byen, at en favorabel metode for mange stor-dealere, er at opløse (det fugtige) amfetamin i vodka, derefter tilsætte "cuttet", og inddampe opløsningen igen.

Spild af vodka (og sukker/kreatin/whatever), hvis du spørger mig!

Nu hvor topic'et et blevet sticky, må jeg vel hellere sørge for så lidt misinfomation som muligt...

CannaChem skrev:
Alm. amf samt methamf er begge flydende som freebase, men kan også udkrystalliseres som hhv. sulfat- og hydrochloridsalt i ren form.

Opbevaring af freebase amf. bør derfor pakkes lufttæt og opbevares koldt, da det ellers ligger og fordamper.

Amfetamin-HCl er dog vandsugende og kan derfor være svær at holde udkrystalliseret i atmosfærisk luft pga. fugtigheden.
Derfor er alm. amf som regel udkrystalliseret som sulfatsalt.


Muligvis mig der tåger, mht. HCl- og sulfatsaltet af amfetamin, og fugtighed... Jeg har desværre ikke mulighed for at slå de respektive salte op lige nu, så tag forbehold for evt. småfejl.

Personligt, har jeg næsten kun oplevet at få "fugtig" amfetamin på gadeplan, og jeg mener at vi er blevet ret enige om, at sulfat-saltet er det mest alm. fremkommende - derfor drog jeg den konklusion, at det var ganske hygroskopisk, men den kan måske ændres til at producenterne til det danske marked, bare generelt er nogle dovne sataner... :lol:


Senest rettet af Dextrose 06 apr 2004 00:55, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004 23:36 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Det skal give et rush øjeblikkeligt, som trækker tårer. Det skal ikke bare gøre så ondt, at det trækker tårer. Det er forskellen på god og dårlig amf. Jeg købte i øvrigt noget amf i fredags, som er af en styrke, jeg ikke har oplevet i meget lang tid, og giver et voldsomt sus uden at skulle sniffe store streger. Det er hvidt og klumpet... store klumper og så lidt knuste klumper. Ret fugtigt, det skulle ligge og tørre 10 minutter, før det kunne hakkes fint ud. Men det er i hvert fald noget af det bedste, man kan få fat i. Man får ikke noget ud af at gå og lede efter ren amfetamin, for det finder man ikke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2004 00:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Hvis methamfetamin eller alm. amfetamin svier i næsen, er det et tegn på urenheder eller behøver det ikke at betyde noget?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2004 14:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Jeg tror,at mange gange hvor i tror i køber Amf sulfat,er det en hjemmelavet variant der intet har med rigtig amf at gøre.Så vidt jeg forstod er det (ihvertfald nogen gange) et syntetisk produkt der er nemmere at lave,men som har næsten samme virkning.

Der bliver lavet meget speed både i Danmark,Sverige og Tyskland,der bliver distribueret af H.A. og og Banditos.

Rigtig Amf sulfat skal give en "fiske agtig" smag når man sniffer det.Det Amf jeg kan huske,behøvede man bare en lille streg af,så stod håret op i nakken.De enkelte gange jeg har prøver speed de sidste 15 år,har været en stor skuffelse og havde intet med rigtig Amf at gøre,og ikke fordi det var cuttet,noget af det var sq stærkt,men virkningen havde intet med rigtig Amfetamin at gøre.Nærmere ligesom Ritalin.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2004 14:54 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Det er en interessant teori, Gonzo... får mig til at tænke. Nogle gange er det, som om man får noget, som ikke giver suset, men det nærmere føles, som om man har nedtur på fra start af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2004 17:53 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Citat:
Rigtig Amf sulfat skal give en "fiske agtig" smag når man sniffer det.


Hvis det passer så vil det sige at jeg kun har fået "rigtigt" amfetamin sulfat 2 gange. Jeg fik noget som lignede hvad jeg ellers plejer at købe, men det lugtede og smagte lidt ligesom makrel :lol: . Kan det være det samme Gonzo snakker om eller havde min dealer bare spildt makrel i hans poser den dag? :P
Rusen var ganske fin, den var ikke sindssygt meget bedre end det jeg ellers plejer at få, men det var da noget godt amf i hvert fald.

Mvh. Iodjini.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2004 08:34 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Gonzo skrev:
Jeg tror,at mange gange hvor i tror i køber Amf sulfat,er det en hjemmelavet variant der intet har med rigtig amf at gøre.Så vidt jeg forstod er det (ihvertfald nogen gange) et syntetisk produkt der er nemmere at lave,men som har næsten samme virkning.


Og hvad skulle dette syntetiske produkt som ikke er amfetamin så være?
BZP? Næppe!

Jeg tror der er for meget pusher-paranoia over det her, for jeg har godt nok aldrig fået andet end fedtet amfetamin med den meget karakterisiske lugt, de gange jeg har købt gade-amf. (Det er så en hel del gange over de sidste 6 år)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004 16:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Og hvad skulle dette syntetiske produkt som ikke er amfetamin så være?
BZP? Næppe!

Jeg tror der er for meget pusher-paranoia over det her, for jeg har godt nok aldrig fået andet end fedtet amfetamin med den meget karakterisiske lugt, de gange jeg har købt gade-amf. (Det er så en hel del gange over de sidste 6 år)[/quote]

Nej det tror jeg egentlig ikke.Men er du klar over hvor mange speed varianter der er?Det behøver ikke at være Amf,bare fordi det virker som speed.
For mange år siden,havde et par af mine venner et lille lab sat op i deres lejlighed,og selvom de blev busted tilsidst,havde de en meget lang periode,hvor de tjente styrtende med penge.Og det var en variant de lavede.De fik aldrig EN klage,også fordi det var stærkt som ind i helvede.

Fuldstændig ligesom det kan være svært for nogle at skelne mellem f.eks Ritalin og Amf,hvis de ikke kender så meget til speed,var denne her så svær at skelne at meget få kunne gøre det.Desværre er det ikke altid sådan.
Varianter kan skam også være god speed.Det er ikke altid bunk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004 16:37 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
ville være ganske interesant hvis du lige kunne give et par navne på de varianter du snakker om, eller er det analoger?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004 17:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Ja analoger kan det måske også kaldes.Jeg er ikke så stiv i fysik,så jeg kender ikke rigtig navnene.Men jeg kan huske vi talte om netop dette,og hvor svært det var at skelne.

Stanken når det blev lavet blev dog for meget for nogen af naboerne tilsidst selv om han havde et ret godt udluftnings anlæg.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004 18:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Hvis noget virker som amfetamin er udtrykket "speed-variant" meget upræcist, for ikke at sige forkert. Medmindre det altså er en amfetamin-analog. Altså et alfa-methyleret phenetylamin. Hold dog snakken saglig folkens. Så kan vi alle sammen forstå hvad vi siger! :)

/karma!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004 18:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Jeg er ked af jeg ikke kan alle de fine udtryk.Det jeg fortæller er noget jeg selv har prøvet ikke noget jeg har læst mig til,så jeg er ikke så skrap til jonglere med alle Phenethyl aminerne osv.

Jeg må tilstå,jeg vil hellere have den "hands on " viden,end være skrap til hvad ting heder. :wink:

Peace.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004 14:20 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jamen, hvis du vil have folk til at tro på din street-knowledge, så må du sgu fortælle os hvad det er som:

  1. Lugter som amfetamin
  2. Smager som amfetamin
  3. Har en konsistens som amfetamin
  4. Har en effekt som amfetamin
  5. Er nemmere at syntetisere end amfetamin

...men ikke er amfetamin!

Kan du se hvor jeg vil hen?

Amfetamin-syntesen er relativ simpel, så hvis du har kendskab til synteser på andre stimulanser, der er mindre krævende - så oplys mig venligst!

Indtil da, har jeg ikke så meget som en enkelt fordærvet daddel tilovers for din snak... Det giver lige så meget mening, som at ecstasy-producenter skulle putte heroin i pillerne! - Beklager!

Hvis jeg kan undgå at fornærme dig, så tænk lige over at folk der sælger heroin/kokain/amfetamin nok er mere tilbøjelige til at sælge hvad-som-helst som narko, end folk der dealer party-drugs som LSD/ecstasy/amfetamin...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004 15:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Det har jeg ikke noget problem med, hvor mange daddler du syntes det er værd Dex.
Hvis et stof smager,lugter osv som Amf,mon så ikke det er Amf?Det eneste jeg ved er at det der blev lavet dengang ikke var Amf sulfat,men noget som han havde nemmere ved at lave.Hvorfor skulle han sige det hvis det var løgn?

Iøvrigt har jeg ikke sagt det han lavede smagte,lugtede osv som Amf,hvor har du det fra?
Det var netop en af de ting jeg nævnte at det ikke havde den typiske Amf smag/lugt?

Du kan tro hvad du vil,det er ikke noget problem for mig,om folk "tror på min street knowledge" som du kalder det.Hvis nogen hellere vil kunne Erowid udenad forlæns og baglæns,så skal de da gøre det.

Men hvis du tror at Amf er det eneste speed der bliver solgt er jeg bange for du tager fejl.
Iøvrigt sagde jeg også,at jeg ikke vidste ret meget om synteser,methyleringer,oxideringer og whatever.Det intereserer mig ikke så meget.
Værd rar at læse hvad jeg skriver.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004 16:57 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Gonzo skrev:
Det eneste jeg ved er at det der blev lavet dengang ikke var Amf sulfat,men noget som han havde nemmere ved at lave.

Hvorfor skulle han sige det hvis det var løgn?


Der findes masser af løgnere her på kloden - der er sågar folk der kunne finde på at sælge knuste panodiler og lidokain som coke.

Jeg siger ikke at din ven/bekendte lyver, jeg finder det bare usandsynligt at meget af landets "speed", skulle være et helt andet stimulans end (meth)amf, og at den egentlige syntese skulle være endnu nemmere.

Gonzo skrev:
Iøvrigt har jeg ikke sagt det han lavede smagte,lugtede osv som Amf,hvor har du det fra?
Det var netop en af de ting jeg nævnte at det ikke havde den typiske Amf smag/lugt?


Det er mig der har misforstået dine posts og/eller læst for hurtigt.

Gonzo skrev:
Men hvis du tror at Amf er det eneste speed der bliver solgt er jeg bange for du tager fejl.


Det gør jeg skam heller ikke, tværtimod...

Jeg forholder mig for det meste altid kritisk til ting - især når vi snakker narko!
Hvis du får sure løg over at jeg også er kritisk overfor dine oplysninger, så syntes jeg bare ikke vi skal diskutere det her mere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004 17:34 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Gonzo skrev:
Rigtig Amf sulfat skal give en "fiske agtig" smag når man sniffer det.Det Amf jeg kan huske,behøvede man bare en lille streg af,så stod håret op i nakken.


Hej Gonzo :) Jeg må beklageligvis modsige dig her. Rigtig amf / meth giver ikke en fiske agtig smag når det sniffes. Det smager bare temmeligt bittert. Amf sulfat river kun i meget ringe grad i næsen (gør næsten ikke ondt faktisk) hvorimod meth river som ind i helvede i 5-10 sek. Hvorfor det er sådan må du ikke spørge om...

Men det lugter og smager ikke af fisk; og hvis det gør er der nogen der har lavet ged i noget.

Freebase amf / meth lugter og smager derimod af fisk, men det er en tykflydende væske og derfor meget ualmindelig og uhåndterbar.

Alle de overstående ting er baseret på teoretisk såvel som empirisk viden, så jeg er ret sikker i min sag ;)

Det undrer mig meget hvis de skulle have lavet analoger. Der er umiddelbart ikke noget der er lettere at lave end meth eller amf. BZP kom først rigtig frem for 7-8 år siden, så det tivler jeg på. Desuden er det noget man skal ha en FED bane af for at få effekt.

Methcat kan det måske godt have været. Det skal man ha relativt små mængder af og det er så let at lave at en veldresseret abe kunne lære det :) Det giver også mere "bodyrush" ala håret der stritter, som du også beskriver. Så faktisk vil jeg tro at du har fyret methcat i dig og efterfølgende har fået amf... Ren amf / meth giver ikke specielt meget body-rush...

Ku være sjovt at få opklaret mysteriet ;)

Hygge, KH
KI


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 227 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team