Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 227 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2004 13:08 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 07 okt 2002 01:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Vejle
Har lige en række spørgsmål ang. noget amf jeg købte for ca. 2 uger siden, som desuden har en yoghurt agtig konsistens.. Det har nu ligget på min værelse i ca. 20 graders varme, og det plejer der nu ikke at være noget problem i..
Okay, det kan godt nok godt komme til at smage lidt underligt hvis det ligger for længe, men virkningen plejer da at være nogenlunde den samme..
Dette her har bare skiftet farve til svagt lyserrødt/måske lidt orange. Nogen der har en idé om hvorfor dette er sket??
Har også mange gange set fedtet/vådt amf før, men dette her er næsten helt flydende, hvad kan det skyldes?? Har min dealer puttet vand i for at snyde med vægten??
Ville det være en god idé at tørre det for at det holder sig bedre??
Og hvor meget har det egentligt at sige om man kommer det i fryseren, eller bare lader det ligge i stue temperatur?? Nedbrydes amfetamin hurtigt i varme??
Det gør desuden vanvittigt ondt at sniffe.. Hvad kan det være cuttet med??
Har prøvet at søge efter mine spørgsmål, men har ikke rigtigt kunne finde noget..

Mvh Spacey :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2004 16:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004 13:36
Indlæg: 292
Geografisk sted: Tæt på Roskilde
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7105&highlight=pink+amf

Der står lidt om det med farven.

Jeg ville nok lægge de i fryseren hvis dit amf ligger så varmt.
Jeg gør det ikke selv, men bare for en sikkerhedsskyld... nu når jeg tænker over det er det også sjældent at jeg har det liggende så længe :)

Nu ved jeg ikke hvor flydende det er, men det lyder som om det bare er UTROLIG rent, det kunne også forklare at det kradser i tuden( :?: )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2004 17:24 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Den flydende konsistens skyldes vistnok, at det indeholder en del vand. Hvorvidt det er garant for en god kvalitet, ved jeg dog ikke.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2004 19:37 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 07 okt 2002 01:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Vejle
@DD
Helt utroligt rent er det ikke.. Prøvede et halv g i lørdags og der er ingen tvilv om at det er rigtig god amf, men har dog prøvet det der er bedre..
Har heller ikke erfaring med at det flydende/fedtede er bedre end andet amf..

Har også set lyserødt amf før, men det sjove ved det her, er bare at det var helt hvidt da jeg fik det.. Og amf plejer da ikke bare gå rundt og ændre farve :)
Men tror bare jeg smækker det i fryseren hos en ven, det har det vidst også bedst af..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2004 20:23 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
DD - Hvorfor skulle det være utrolig rent? Det bedste amf er hverken vådt eller helt tørt (pulver), men du kan stadig heller ikke bedømme kvaliteten ud fra konsistensen. Og god amf kradser ikke, det trækker bare tårer, fordi det simpelthen er så godt. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2004 23:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 feb 2003 02:01
Indlæg: 456
Geografisk sted: Nowhere land
Kunne det med farven ikke skyldes at der er begyndt at dannes mug bakterier i det? Det kunne vel godt tænkes eftersom det er så vådt og jeg ved at du opbevarer det i lufttætte poser...


Senest rettet af NowhereMan 01 apr 2004 23:34, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2004 23:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004 13:36
Indlæg: 292
Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Som jeg skrev vidste jeg ikke hvor flydende det var, jeg tænkte bare på marcipan (ikke det man spiser med nougat :) ) og så bare renere, men når hann nu skriver at det ikke er sindsygt er det ikke derfor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004 12:14 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 07 okt 2002 01:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Vejle
Jorder lige din teori TK (du kan ta det) :D
Spredte et lag ud over et cd cover for at tørre det i mit kabinet, og da jeg kiggede til det idag var det mindsandten blevet HELT lysserødt med en anelse orange over det..
Det ser virkeligt sygt ud..
Men det er så på grund af varmen kan jeg konkludere..
Bare underligt at det reagere sådan på varme..
Du har forresten da også noget af det samme TK!! Har dit også skiftet farve??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2004 15:39 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Hjææælp hvor har i mange fucked up teorier om hvordan (met)amfetamin skal se ud!

Tillad mig lige at slå det på plads en gang for alle:

1)
Marcipan konsistensen skylden at det ikke er omkrystalliseret ordenligt og derfor ikke rigtig kan blandes op med noget fordi det er for klistret. At det ikke er blandet op er faktisk ikke et godt tegn. I og med det ikke er oprenset ordenligt er der masser af biprodukter tilbage i, og det er ikke sundt!

2)
Jeres (met)amfetamin bliver gult fordi den slam-kemiker der har lavet det ikke har hverken destilleret eller omkrystalliseret det. Hvis han har benyttet RP/I2 til fremstillingen er der en masse iodoephedrin og HI tilbage i det, hvis det ikke oprenses ordenligt. Ved opbevaring bliver der dannet frit iod, som farver det gult/orange. Iodoefedrin er ikke sundt og giver typisk enorm kæberasler hvis det er tilstede bare i små mængder. Så mon ikke din turbo-gode-speed giver dig kæberasler? Mange ser kæberasler som et godt tegn - men nej det betyder bare at det er noget urent crap i har fået. Ren (met)amfetamin giver kun i meget ringe grad kæberasler (med mindre man tager rigtig rigtig meget)

3)
Udseenet af ren amfetamin (i form af (amf)2.SO4) er helt hvidt og typisk i små hårde klumper(minder om knust kridt). Bliver støv agtigt når det knuses. Det er knas tørt!

4)
Udseenet af ren metamfetamin (i form af meth.HCl) er glas klare nåle lignende krystaller. Det ligner lidt hakket farveløs glasuld. Glinser meget når det belyses. Det er også knas tørt.

5)
Ingen af delene dufter af noget i deres rene form. Hvis der er duft betyder det urenheder.

Problemet med salgs-amfetamin er at det fremstilles af folk uden nogle former for chemical pride. Når de har pulver er det fint til dem. Mere pulver = flere penge. Om det så er rent eller ej, er de skide ligeglade med.

Derfor vil jeg tillade mig at konkludere at i alle køber crappy uren (met)amfetamin siden i har alle de mærkelige indikatorer på hvornår det er godt :)

Enough bitching from here

MVH
KI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004 16:02 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Hvad helvede er det så, amf altid stinker af? Det lugter næsten altid af kemisk karse, og det er det samme, lige meget hvor henne i landet det kommer fra, I kender alle duften, den trækker næsten tårer nogle gange.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004 16:34 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Biprodukter... Kan ikke sige præcis hvad det er, men det er ihvertfald ikke guf...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004 16:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Ville bare lige tilføje, at der altså findes pissegod amf, som er snehvidt og klumpet, og føles småfugtigt. Skal ligge på spejlet og iltes i et kvarters tid for overhovedet at kunne hakkes til en pulverlignende konsistens.
Det lugter langt væk, af den helt specielle amf-lugt (som i min næse kendetegner, det jeg kalder 'ren amf', og som jeg tror er det der er den aktive ingridens i det utal af lyserøde,gule, og hvide, våde eller pulveriserede varianter der findes, her bliver duften bare ødelagt af øget fortjeneste
Det er i hvertfald noget af det reneste der findes på gadeplan (og over) i DK, gir total huk på krop og sjæl, men uden den typiske nu-stritter-motoren-sku-vist-snart-af-hjertebanken, som forekommer hvis der er meget ephedrin i skidtet.
Uden kæberaslen, og vigtigst af alt: no fucking "hangovers", altså bivirkninger dagen derpå.

Personligt plejer jeg efter et par døgns intensiv druk + snavsen at blive så sprød og indebrændt at kun en cultura, en seng og en joint kan friste. Det er kommet efter en 6-7 år som weekend-bruger af amf.
Min hjerne kører ligesom i tomgang og korttids hukommelsen står helt af. Selvfølgelig er mad og manglende søvn en vigtig faktor + at comboen alkohol + amf + tjald nok tærer noget på systemet i længden, men en del af det er altså afhængig af kvaliteten af amfen, da førnævnte amf ikke gir denne følelse overhovedet

Efter 4 dage, fungerer hovedet stadig som det gjorde på førstedagen og hvis man er træt af at feste, har man stadig energi og lyst til lige at få bygget en ekstra længe på huset, eller hovedrenovere bilen.
Og selv efter man får sovet og skal igang igen, er der ingen mén

Det er nok ikke så rent som man selv ku fremstille det med den rette viden og faglig kunnen, men du køber ikke noget bedre i hvertfald
Man får faktisk sjældent lov til overhovedet at få fingrene i noget, dels fordi folk selvfølgelig helst vil have lidt mere profit ved at hælde alt der ligner pulver i, men også fordi folk simpelthen ikke tør sælge det, da det jo faktisk er muligt at OD på amf, og det skal når det er så rent behandles med lidt mere respekt, end når folk normalt stopper 2kg amo-mel i hovedet, uden det mærkes synderligt på dem.

Lige til slut: jeg snakkede med en fyr engang jeg var på et lille weekend trip i amsterdam, om at teste amf, da han testede både kola og kix for mig dernede. Han sagde at det praktisk talt var umuligt da man kunne syntetisere(ikke det ord jeg leder efter, ret mig bare kemi-folk) det på mange forskellige måder, hvilket måske også kan forklare de mange forskellige udseender ?!?

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004 17:50 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2004 23:39
Indlæg: 36
Geografisk sted: Vejen
er det godt eller skidt hvis det gør seriøst NAS oppe i næsen!!! altså virkelig så det trækker tårer :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 03:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Pissegod amf gir i hvertfald tårer i øjnene, men ikk nødvendigvis fordi det sviger i næsen. Det bedste amf jeg har prøvet sviger ikke specielt, altså ikke i forhold hvor ondt det gør uanset hvad fanden man prøver at stoppe ind gennem et småirriteret og stoppet næsebor, men gir næsten kvælningsfornemmelse i det man nykker, da kemikaliestanken er lige rigelig.

Tilgengæld har jeg prøvet meget lorteamf der rev som knust glas, smagte af en alfabetisk gennemgang af Borups samlede sortiment på grønne flasker, og udover indre blødninger og øget risiko for selvantændelse ikke har været noget at råbe hurra for.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 03:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Fra Erowid uudtømmelige skatkammer:
( http://www.erowid.org/chemicals/ampheta ... stry.shtml )

Citat:
Mobile liquid. Amine odor. Acrid, burning taste. Vola tilizes slowly at room temp, d25/4 0.913. bp760, 200-203°; bp13 82-85°. Slightly soluble in water; sol in alc, ether; readily sol in acids. Aq solns are alkaline to litmus. LD50 in rats (mg/kg): 180 s.c. (Warren, Werner).

Sulfate, (C9H13N)2.H2SO4, Alentol, Benzedrine, Psychoton, Simpamina. Crystals. Slightly bitter taste followed by sensation of numbness. mp above 300° (dec). One part dissolves in 8.8 parts water, 515 parts 95% ale. A soln of 1 g/10 ml water has a pH 5-6. LD50 in mice, rats (mg/kg): 24.2, 55 orally (Behrendt, Deininger).

Phosphate, C9H13N.H3PO4, Actemin, Aktedron, Monophos, Profetamine Phosphate, Racephen, Raphatamine Phosphate. Prepn: Goggin, U.S. pat. 2,507,468 (1950 to Clark & Clark). Crystals, bitter taste. Sinters at about 150°. Dec around 300°. More sol in water than amphetamine sulfate. Slightly sol in alcohol. Practically insol in benzene, chloroform, ether. The pH of a 10% soln is about 4.6.

d-Form tannate, tanphetamin, Synatan. Prepn: Cavallito, U.S. pat. 2,950,309 (1960 to Irwin, Neisler and Co.).

d-Form sulfate, see Dextroamphetamine Sulfate.

l-Form, levamphetamine, levamfetamine.

l-Form succinate, Cydril.


Ser i mine øjne ud som om der er flere varianter, og at den rene vare (C9H13N?) er 'mobile liquid', som så bliver krystalliseret med Sulfat eller Fosfat, og den bitre smag ser ud til at være et gennemgående træk ...?
Men ved ikke om C9H13N er aktiv i sig selv ?

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 04:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Her er en retinformativ artikel fra Lycaeum om urenheder fundet i amfetamin produceret forskellige steder i holland, som er lavet hovedsageligt til det tyske og skandinaviske marked

http://leda.lycaeum.org/?ID=16638

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 16:02 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
ThirdEyeFloond skrev:
Ser i mine øjne ud som om der er flere varianter, og at den rene vare (C9H13N?) er 'mobile liquid', som så bliver krystalliseret med Sulfat eller Fosfat, og den bitre smag ser ud til at være et gennemgående træk ...?
Men ved ikke om C9H13N er aktiv i sig selv ?


Det kaldes "freebase", og den er absolut aktiv... Men da freebasen er flydende ved stuetemperatur, er det ganske svært at sniffe, men kan ryges eller indtages oralt (ligesom så mange andre freebases).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 16:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Aha, det kastede da lidt lys over landet.
Er overbevist om at jeg har været heldig at få det i freebase-formen et par gange så.
P.g.a. en hvis grad af tolerance, har jeg fået æren af at være mundskænk et par gange.Fik engang noget på 3. dagen, hvor en streg normalt kun lige kan holde maskinen i gang og sjældent gir huk på .
Det var umuligt at hakke så vi åd en bombe af det, fik helt Kola-skrald på, efterfulgt af total svedetur, og nakkehårene rejste sig som de første par gange, og pulsen spillede terrordrome (280BPM) for fulde gardiner, frygtede sku oprigtig for mit liv på et tidspunkt, da det var lige rigelig at forlange at en udpint krop der ikke havde fået hvile i umindelige tider, det endte med at jeg måtte tage et iskoldt styrtbad for ligesom at slå temmelig koldt vand i blodet.
Men kunne da kun sige god for skidtet.

Weekendenen efter var det selvfølgelig blevet mishandlet og cuttet til ukendelighed, synd og skam, men åh de kære minder...

Dextrose> Er Freebasen lugtfri ?
og bare lige for at få mine begreber på plads: det er vel kun freebasen der kan ryges ?
Og er krystalliseringen en forædling, altså er slutproduktet bedre end basen, eller er det udelukkende for at gøre det lettere at arbejde med?

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 17:11 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
ThirdEyeFloond skrev:
Dextrose> Er Freebasen lugtfri ?
og bare lige for at få mine begreber på plads: det er vel kun freebasen der kan ryges ?
Og er krystalliseringen en forædling, altså er slutproduktet bedre end basen, eller er det udelukkende for at gøre det lettere at arbejde med?


Jeg aner ikke om freebasen er lugtfri, men jeg tvivler kraftigt på det.
Freebase er ikke vandopløselige, hvilket er derfor man laver salte af dem (i amfetamins tilfælde, for det meste sulfatet).
Omkrystalliseringen af saltet er en direkte forædling, men mange producenter springer dette sidste trin over, da de får et renere, men mindre produkt ud af det (= færre penge).

Fordelen ved saltet, er at det for det første er vandopløseligt og ikke er flydende ved stuetemperatur (= sniftbart og håndterligt).

Ren amfetamin-sulfat suger dog fugt fra luften, hvilket er derfor speed for det meste har marcipan-konsistens, og ikke er et tørt pulver.

Sulfatet kan muligvis også ryges... Kokain.HCl og Methamfetamin.HCl (de mest normale salte af disse to stoffer) kan ryges, selvom freebasen ville være bedre.

Amfetamin-salte er tidligere (som så meget andet) blevet diskuteret, og du kan få mere information ved at bruge vores søgemaskine...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004 23:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Så, nu har jeg gjort denne post til sticky samt ændret titlen. Især dex og KI skriver nogen ting her som alle har glæde af, og som klarer en masse ting op en gang for alle. Hvis posten bliver for lang kan det godt være at jeg begynder at slette noget offtopic og uvæsentlige ting.

Jeg har forøvrigt lige en kommentar til ovenstående post af dextrose:
Jeg tror du misforstår spørgsmålet, han spørger om krystalliseringen er en forædling, det er den ikke, da den faktisk gør amfetaminen mindre potent pr. gram pga. sulfat/fosfat-gruppen der sætter sig på molekylet. Omkrystalliseringen er derimod, som du skriver, en forædling, da alle en masse biprodukter og lignende bliver skildt fra under den. Bare lige for at få det på det rene ;)

Mvh. Christian


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 227 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team